نوشیدنی گرمنوشیدنی

طرز تهیه کارامل ماکیاتو خانگی و خوشمزه

نوشیدنی‌های قهوه بر پایه اسپرسو تنوع زیادی دارند که می‌توانیم به لاته، کاپوچینو و کارامل ماکیاتو اشاره کنیم. شما می‌توانید کارامل ماکیاتو را به راحتی در منزل تهیه کرده و میل کنید. دستور تهیه این نوشیدنی بسیار با لاته و کاپوچینو شباهت دارد و تنها تفاوتی که احساس می‌شود، طعم غالب قهوه است؛ زیرا در آن شیر کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این مقاله قصد داریم مراحل طرز تهیه کارامل ماکیاتو را به صورت کامل برای شما بیان کنیم. پس تا انتهای این مطلب با مامی کوکینگ همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه کارامل ماکیاتو

مواد مورد نیاز ذکر شده برای یک نفر مناسب است:

  • سس کارامل: ۳ قاشق غذاخوری
  • شیرپرچرب: ½ پیمانه
  • اسپرسو: ۱ شات

طرز تهیه کارامل ماکیاتو

مراحل طرز تهیه کارامل ماکیاتو

  1. ابتدا یک لیوان مناسب جهت سرو انتخاب کرده و کارامل را درون آن بریزید. در ادامه شیر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و سپس قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید.
  2. حالا صبر کنید تا شیر گرم شود. به این نکته توجه کنید که شیر جوش نیاید و فقط در حد گرم شدن کافی است. حالا شیر گرم را درون فرنج پرس یا فومر ریخته و به خوبی هم بزنید تا فوم شیر درست شود.
  3. در مرحله بعدی از طرز تهیه کارامل ماکیاتو، می‌توانید فوم شیر را به روش دیگری نیز تهیه کنید. برای اینکار اگر دستگاه اسپرسو ساز دارید، شیر سرد را داخل پیجر ریخته و سپس با نازل دستگاه بزنید تا شیر کف کرده و فوم شیر به دست بیاید.
  4. در ادامه شیر را دو مرحله داخل لیوان سرو بریزید. ابتدا فوم شیر را بر روی کارامل ریخته و سپس باقی مانده شیر را اضافه کنید. حالا اسپرسو را با موکوپات آماده کرده و به آرامی درون لیوان بریزید. به این نکته دقت کنید که اسپرسو را به آرامی داخل لیوان سرو بریزید؛ در غیر اینصورت لایه‌ها از هم جدا نشده و موکیاتو یکدست خواهد شد. در پایان، این نوشیدنی خوشمزه را به صورت داغ سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید. نوش جان.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین نکات طرز تهیه کارامل ماکیاتو

  • شما باید در هنگام ریختن کارامل، قهوه و شیر صبر و حوصله به خرج دهید تا از یکدست شدن قهوه جلوگیری شود و لایه‌های مختلف آن قابل تشخیص باشند.
  • شما باید اسپرسو را به گونه‌ای اضافه کنید که به صورت یک لایه غوطه‌ور زیر کف شیر برود و به هیچ عنوان در مابقی محتوی کارامل ماکیاتو حل نشود.
  • چنانچه قهوه اسپرسو به درستی انتخاب شده باشد، در هنگام دم کشیدن باید رنگ کاراملی مانند داشته باشد که نشان دهنده وجود پایه‌ی روغنی آن است. در نتیجه اگر در گذشته فکر می‌کردید اسپرسو باید رنگ قهوه‌ای تیره یا سیاه داشته باشد، اشتباه است و نباید این قهوه را خورد.

طرز تهیه کارامل ماکیاتو خوسشمزه

جمع‌بندی

کارامل ماکیاتو یکی از نوشیدنی‌های ساده و در عین حال خوشمزه است که در کافه‌ها سرو می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. این نوشیدنی یک انتخاب مطلوب برای قهوه میان روز است. ما در این مطلب طرز تهیه کارامل ماکیاتو را به صورت مرحله‌ای برای شما بیان کردیم. امیدواریم از مطالب فوق نهایت استفاده را کرده باشید. جهت دسترسی به طرز تهیه سایر نوشیدنی ها، پیشنهاد می‌کنیم دیگر مقالات مجله آشپزی مامی کوکینگ را نیز مطالعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا