دانستنی ها

از بین بردن بوی سیر در غذا و دهان با 4 روش فوری

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که به خاطر بوی آزار دهنده سیر، بی‌خیال درست کردن غذاهای مختلف شده باشید. بسیاری از افراد سعی می‌کنند غذاهایی بپزند که در آن‌ها سیر استفاده نشده باشد؛ زیرا هیچ چیز خجالت‌آور‌تر از این موضوع نیست که دهانتان در دورهمی‌های دوستانه یا در محل کار بوی سیر بدهد. علاوه بر این مورد، برطرف کردن بوی سیر از دست‌ها و سطوح آشپزخانه نیز دردسر‌های خود را دارد. ما در این مقاله قصد داریم روش‌های از بین بردن بوی سیر در غذا را به شما معرفی کنیم.

برای از بین بردن بوی سیر در غذا چیکار کنیم؟

شما با بیشتر کردن دمای غذا می‌توانید بوی سیر را خنثی کنید. با اینکار آلیناز با افزایش گرما از بین رفته و بوی سیر قابل تحمل‌تر می‌شود. برای از بین بردن بوی سیر در غذا استفاده از گیاهان معطر و تازه مانند گشنیز، جعفری و ریحان در غذا نیز مفید است چون با طعم اضافی سیر مقابله می‌کنند.

استفاده از مواد خامه‌ای مانند لبنیات نیز می‌تواند در این زمینه مفید باشد. همچنین استفاده از مواد اسیدی مانند آبلیمو و سرکه بوی سیر را به شدت کاهش می‌دهند. بنابراین برای برای از بین بردن بوی سیر در غذا استفاده از گیاهان معطری مانند ریحان و همچنین مواد اسیدی مانند آبلیمو را فراموش نکنید. بسیاری از افراد بالافاصله بعد از مصرف غذاهایی که در آن‌ها از سیر استفاده شده است مسواک می‌زنند و دهان خود را می‌شویند؛ اما نکته این است که بوی سیر تا دو شبانه روز در ریه‌هایتان باقی می‌ماند و این روش چندان پاسخگو نخواهد بود.

از بین بردن بوی سیر در غذا

نعناع

یکی از سریع‌ترین راه‌های رفع بوی سیر دهان رایحه‌ نعناع است. شما می‌توانید بعد از صرف غذاهای سیردار، چند عدد برگ نعناع را به آرامی بجویید. با این کار علاوه بر خوشبو کردن دهانتان، ریه‌هایتان را نیز معطر می‌کنید.

سیب

پزشکان توصیه می‌کنند برای حفظ سلامتی خود، مصرف یک عدد سیب را در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشید. سیب فواید بسیاری دارد که یکی از آن‌ها از بین بردن بوی سیر در غذا و دهان است. شما تنها با مصرف یک عدد سیب می‌توانید بوی سیر دهان خود را از بین ببرید. سیب روش موثری برای رفع بوی سیر از نفس محسوب می‌شود.

چیکار کنیم آبلیمو تلخ نشه؟ گرفتن تلخی آبلیمو به 5 روش ساده و فوری

از بین بردن بوی سیر در غذا

مرکبات

برای از بین بردن بوی سیر در غذا می‎توانید از مرکبات مختلفی مانند لیموترش هم استفاده کنید. مرکبات نیز به دلیل خاصیت اسیدی که دارند می‌توانند به راحتی بوی سیر را از بین ببرند. همچنین نوشیدن لیموناد دیگر روش موثری است که دشمن بوی سیر است. همچنین مصرف لیموی تازه نیز می‌تواند تا میزان زیادی بوی سیر دهانتان را از بین ببرد. شایان ذکر است که لیموناد‌های کارخانه‌ای معمولاً حاوی اساس لیمو هستند و ممکن است چندان موثر نباشند. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید بهتر است از لیموناد‌های خانگی استفاده نمایید.

چای سبز و دارچین

دیگر روش موثر برای از بین بردن بوی سیر از معده، نوشیدن چای سبز و چای دارچین است. دمنوش چای دارچین روشی موثر برای از بین بردن بوی بد دهان است. برای تهیه این نوشیدنی کافی است یک تکه چوب دارچین را در یک قوری آب جوش قرار دهید و  بعد از اینکه آماده شد آن را میل کنید. اگر تندی طعم دارچین شما را اذیت نمی‌کند می‌توانید یک تکه چوب دارچین را نیز بجویید.

چکار کنیم رب گوجه قرمز شود؟ بهترین روش خوشرنگ شدن رب گوجه فرنگی

از بین بردن بوی سیر در غذا

از بین بردن بوی سیر در خانه

پس از یادگیری تکنیک‎های موثر برای از بین بردن بوی سیر در غذا، حال نوبت آن رسیده تا روش‌های رفع بوی این ماده از فضای خانه را هم بیاموزیم. به طور کلی، استفاده از خوشبو کننده هوا، باز کردن پنجره و قرار دادن یک کاسه کوچک جوش شیرین در فضا از روش‌های موثر برای از بین بردن بوی سیر در خانه محسوب می‌شوند. برای از بین بردن بوی سیر در منزل، می‌توانید از پوست مرکبات نیز استفاده کنید.

برای اینکه سطوح آشپزخانه شما بوی سیر نگیرد، بهتر است از خرد کن مخصوص یا رنده برای خرد کردن سیر استفاده کنید. اگر به اشتباه از تخته برای خرد کردن سیر استفاده کرده‌اید، باید متوجه بوی آن شده باشید. متاسفانه با شستشو و تنها با آب کشیدن، بوی سیر از روی تخته برطرف نمی‌شود. نمک یا جوش شیرین و لیمو روش موثری برای اینکار است.

ابتدا تخته برش را بشویید. سپس بر روی تخته مرطوب، نمک و جوش شیرین را بپاشید. حالا وقت آن رسیده یک لیمو برش خورده را بر روی آن بسابید. سپس آن را آب بکشید. سپس خواهید دید که بوی سیر به کل از بین رفته است. این روش برای از بین بردن بوی گوشت و ماهی نیز موثر است.

ظروف چوبی نباید مدت زیادی در آب خیسانده شوند. برای رفع بوی آزاردهنده سیر کافی است تخته برش را در آب داغ فرو کرده و بعد بر روی همان بخشی که سیر را خرید کرده اید، کمی مایع ظرف شویی غلیظ بریزید. استفاده از یک برس، مسواک یا اسکاچ برای سابیدن تخته برش می‌تواند موثر باشد.

از بین بردن بوی سیر در غذا

از بین بردن بوی سیر از دست

هنگام خرد کردن سیر ممکن است متوجه بو گرفتن دست خود شده باشد. برای رفع بوی سیر از دستانتان کافی است با استفاده از آبلیمو دستانتان را به هم بمالید و یا از پوست لیمو و پرتقال استفاده کنید. روش دیگری نیز برای رفع بوی سیر از دست وجود دارد و آن استفاده از عطر مرکبات به عنوان اسپری است.

برای اینکار کافی است پوست آن‌ها را با کمی آب گرم ترکیب نمایید. بعد از گذشت چند دقیقه عطر مرکبات آزاد می‌شود که می‌توانید این آب معطر را در یک بطری اسپری دار نگه دارید. هر زمانی که بوی سیر را بر دستان خود حس کردید، چند پاف از این اسپری کافی است که شما را از بوی آزاردهنده سیر راحت کند. استفاده از صابون باکیفیت با رایحه خوشبو نیز روش رایج دیگری برای رفع بوی سیر از دست است.

غذا برای اردو مدرسه چی ببریم؟ غذا برای اردو مدرسه

از بین بردن بوی سیر در غذا

جمع‌بندی

با وجود اینکه سیر یکی از محبوب‌ترین چاشنی‌های دنیا محسوب می‌شود، اما بوی بسیار آزاردهنده‌ای دارد. بسیاری از افراد به دنبال این موضوع هستند که بوی آن را درغذا کاهش دهند. ما در این مقاله روش‌های موثر از بین بردن بوی سیر در غذا را برای شما بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

  • دلیل بوی سیر چیست؟

ترکیبات موجود در سیر بسیار فرار بوده و زمانی که در معده و کبد شکسته می‌شوند، موجب بوی سیر در دهان خواهند شد. آلیل متیل سولفید، آلیل مرکاپتان، دی متیل دی سولفید و… از ترکیبات موجود در سیر هستند.

  • اگر سیر غذا زیاد شد چیکار کنیم؟

استفاده از چند عدد برگ جعفری و دارچین می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا