غذای اصلی

عکس ایده غذا برای جشنواره و مسابقه _ برای جشنواره غذا چی درست کنم؟

یکی از انواع جشنواره‌هایی که هرساله در مدارس، دانشگاه‌ها و… برگزار می‌شود، جشنواره و مسابقه غذا است. برای شرکت در این جشنواره باید ابتدا غذا مناسبی را انتخاب و با الگوبرداری از ایده‌های متنوع برای تزئین آن قدم بردارید. برای انجام زیباترین تزئینات و دیزاین‌ها تنها کافی است با ایده‌های خلاقانه در این زمینه آشنا شوید و سپس با الگوبرداری از آن‌ها تزئینات فوق‌العاده‌ای را برای جشنواره غذا آماده سازید. اگر برای شما نیز سوال است که برای جشنواره غذا چی درست کنم؟ در این مقاله از مجله مامی کوکینگ با ما همراه باشید. در ادامه قصد داریم به معرفی غذاهای مناسب برای جشنواره و ارائه عکس ایده غذا برای جشنواره و مسابقه، بپردازیم.

سالاد الویه

یکی از مناسب‌ترین انواع غذاها برای هر نوع جشنواره و مسابقه‌ای، سالاد الویه است؛ چراکه این سالاد را به‌راحتی می‌توانید به شکل‌های مختلفی تزئین کنید. همچنین از طریق الگوبرداری از عکس ایده غذا برای جشنواره و مسابقه به‌راحتی می‌توانید سالاد الویه را در شکل‌های متنوع و زیبایی تزئین و برای جشنواره غذا آماده سازید. این سالاد همچنین یکی از انواع غذاهای سرد برای مهمانی عصرانه نیز محسوب می‌شود که شما می‌توانید با دستورها و مواد متنوعی همچون کالباس، مرغ و… تهیه کنید. سالاد الویه یک غذای ساندویچی مناسب نیز بوده که کودکان می‌توانند به‌عنوان ساندویچ برای مدرسه از آن بهره بگیرند.

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه

  • سینه و ران مرغ 400 گرم
  • تخم‌مرغ 4 عدد
  • خیارشور 8 عدد
  • هویج 2 عدد
  • لیموترش 1 عدد
  • سیب‌زمینی 300 گرم
  • نخودفرنگی 1 پیمانه
  • پیازچه 50 گرم
  • سس مایونز 1 پیمانه
  • سس خردل 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد الویه

  1. برای تهیه سالاد الویه ابتدا مرغ را به‌همراه سیب‌زمینی و هویج درون یک قابلمه بریزید و 2 پیمانه آب به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده تا مواد کاملا بپزند. در ادامه نخود فرنگی‌ها را نیز به قابلمه اضافه کنید و پس‌ از اینکه آب به نقطه جوش رسید، کف‌های سفیدرنگ روی سطح آن را با قاشق جمع کنید و دور بریزید تا طعم و بوی زهم مرغ گرفته شود.
  2. در ادامه تخم‌مرغ‌ها را به‌صورت جداگانه به‌همراه 2 پیمانه آب درون یک قابلمه قرار دهید و قابلمه را روی حرارت بگذارید تا تخم‌مرغ‌ها به‌طور کامل بپزند. در همین حین برای آماده کردن سس سالاد اقدام کنید.
  3. به‌منظور تهیه سس سالاد، آب لیموترش را بگیرید و از صافی عبور دهید. سپس آب‌لیمو صاف شده را درون یک کاسه بریزید. سس مایونز را به‌همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و سس خردل به کاسه اضافه کنید و تمام مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید.
  4. پس‌ از اینکه مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شدند، روی درب کاسه را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خوبی با یکدیگر تلفیق شوند. در ادامه برای تهیه این غذای سرد برای مهمانی یا جشنواره سیب‌زمینی‌های پخته‌شده را پوست بگیرید و به‌صورت نگینی خرد کنید. البته در صورت تمایل می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را به‌صورت کامل له نیز نمایید.
  5. سپس گوشت مرغ پس‌ از پخت به‌صورت نگینی یا ریش ریش درآورده و به کاسه اضافه کنید. در ادامه هویج‌ها را نیز به‌صورت نگینی خرد کرده و به‌همراه نخودفرنگی به کاسه بیفزایید. پیازچه و خیارشور را نیز پس‌ از نگینی خرد کردن، به دیگر مواد اضافه نموده و همه را با یکدیگر ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند.
  6. پس‌ از اینکه مواد سالاد الویه کاملا یکدست شدند، سالاد را از یخچال خارج کنید و به مواد درون کاسه بیفزایید. حال مواد را به‌آرامی با یکدیگر ترکیب نموده تا سس به تمام قسمت‌های سالاد برسد. بعد از اینکه سالاد الویه آماده شد، با الگوگیری از عکس ایده غذا برای جشنواره و مسابقه روی آن را با خیارشور، هویج و… تزئین کنید. سپس غذای تزیین شده را در یخچال قرار دهید تا سس به‌طور کامل جذب سالاد شود.

غذا برای مدرسه چی درست کنم؟ بهترین تغذیه برای مدرسه

سالاد الویه

سالاد ماکارونی

یکی از انواع غذاهای ساده و درعین‌حال پرطرفدار که در بین انواع عکس ایده غذا برای جشنواره و مسابقه به‌صورت مکرر دیده می‌شود، سالاد ماکارونی است. این سالاد یکی از انواع سالادهای مجلسی بوده که علاوه‌بر مهمانی‌ها و مجالس در جشنواره‌ها و مسابقات نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. سالاد ماکارونی نیز مانند سالاد الویه از مواد اولیه‌ای همچون ژامبون، سس مایونز، انواع سبزیجات و… برخوردار است. بنابراین شما حتی می‌توانید مواد دلخواه خود را نیز به آن بیفزایید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی

  • ژامبون یا گوشت مرغ 300 گرم
  • ماکارونی فرمی 300 گرم
  • ذرت 100 گرم
  • نخودفرنگی 100 گرم
  • خیارشور 6 عدد متوسط
  • سس مایونز به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی

  1. در ابتدا برای تهیه سالاد ماکارونی ویژه برای جشنواره غذا ابتدا یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت قرار داده و منتظر بمانید تا آب به جوش بیاید. سپس 1 قاشق چای‌خوری روغن مایع را به‌همراه نمک به آب جوش بیفزایید. ماکارونی‌های فرمی را درون آب جوش ریخته و پس‌ از گذشت 7 الی 10 دقیقه ماکارونی‌ها را درون آبکش بریزید.
  2. ماکارونی‌های فرمی را با آب سرد آبکشی نموده و سپس آن‌ها را کناری قرار دهید تا آب اضافی‌شان خارج گردد. توجه داشته باشید که ماکارونی‌های فرمی مورد استفاده در سالاد ماکارونی نباید خیلی نرم و له شوند. بنابراین حتما به مدت زمان پخت موردنیاز آن توجه داشته باشید.
  3. در ادامه ژامبون یا مرغ را به شکل دلخواه خود خرد نموده و درون یک کاسه بزرگ بریزید. البته درصورتی‌که قصد دارید برای تهیه سالاد ماکارونی از گوشت مرغ استفاده کنید، باید آن را به‌صورت آبپز درآورید. به‌همین منظور گوشت مرغ را به‌همراه آب، نمک، زردچوبه و یک عدد پیاز درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا مرغ بپزد.
  4. در ادامه خیارشورها را نیز خرد نموده و به کاسه حاوی ژامبون یا مرغ اضافه کنید. ماکارونی‌های فرمی را به‌همراه ذرت و نخودفرنگی درون کاسه بیفزایید.
  5. در مرحله بعد از تهیه سالاد ماکارونی، سس مایونز را درون یک کاسه کوچک بریزید و به آن مقداری نمک و فلفل سیاه و در صورت دلخواه آبلیمو و شوید خشک اضافه کنید. مواد سس را به‌خوبی با یکدیگر ترکیب کرده تا کاملا یکدست شوند.
  6. سس سالاد تهیه شده را به مواد سالاد ماکارونی بیفزایید و به‌آرامی مواد را زیرورو کنید تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. توجه داشته باشید که در این مرحله باید مواد سالاد را به آرامی هم بزنید تا خرد یا له نشوند؛ چراکه ظاهر زیبا سالاد از بین می‌رود.
  7. پس‌از اینکه سالاد آماده شد، آن را به سلیقه خود و مطابق با عکس ایده غذا برای جشنواره و مسابقه تزئین کنید و حداقل 1 ساعت پیش‌ از سرو در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد. البته درصورتی‌که می‌خواهید سالاد ماکارونی را چندین ساعت بعد سرو کنید، سس آن را 1 ساعت پیش‌ از سرو بیفزایید تا تازگی سالاد ماکارونی حفظ شود.

غذا برای اردو مدرسه؟ بهترین غذا برای اردو مدرسه

سالاد ماکارونی

اسنک

اسنک یکی دیگر از غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای است که تقریبا عامه‌پسند بوده و مطابق با میل و سلیقه بیشتر افراد است. همچنین انواع اسنک را می‌توان مناسب‌ترین ایده برای فینگر فود در جشنواره‌ها و مسابقات دانست. شما می‌توانید اسنک را با مواد اولیه مختلفی همچون مرغ، کالباس، سوسیس و… تهیه و مانند عکس ایده غذا برای جشنواره و مسابقه تزئین نمایید.

مواد لازم برای تهیه اسنک

  • سوسیس 3 عدد
  • سیب‌زمینی 2 عدد متوسط
  • پیاز 1 عدد متوسط
  • فلفل دلمه‌ای 1 عدد کوچک
  • قارچ 4 عدد
  • نان تست 16 عدد
  • رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • آب‌لیمو 1 قاشق غذاخوری
  • آویشن به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • سس کچاپ به میزان لازم
  • روغن سرخ‌کردنی به میزان لازم
  • پنیر پیتزا، پارمسان یا ورقه‌ای به میزان لازم

طرز تهیه اسنک

  1. برای تهیه اسنکی خوشمزه و مطابق با عکس ایده غذا برای جشنواره و مسابقه ابتدا روکش سوسیس‌ها را جدا کرده و آن‌ها را به‌صورت نگینی ریز یا حلقه‌ای خرد کنید و کنار بگذارید. سیب‌زمینی‌ها را نیز پوست بگیرید و به‌صورت نگینی خرد کنید. قارچ‌ها و پیاز را شسته و آن‌ها را نیز به‌صورت خلالی نازک خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را بشویید و با جدا نمودن تخم‌ها، آن را به‌صورت نگینی ریز خرد کنید.
  2. یک ماهیتابه را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مایع سرخ کردنی در آن بریزید تا داغ شود. در ادامه سیب‌زمینی‌ها را درون تابه ریخته و پس‌ از سرخ شدن آن‌ها را از تابه خارج کنید و در یک ظرف جداگانه قرار دهید.
  3. سپس سوسیس‌ها را درون تابه بریزید و تفت دهید تا خامی آن‌ها به‌طور کامل گرفته شود. پس‌ از آماده شدن سوسیس‌ها، آن‌ها را نیز به سیب‌زمینی‌ها بیفزایید. فلفل دلمه‌ای را درون ماهیتابه بریزید و در حد 30 ثانیه تفت دهید. توجه داشته باشید که فلفل دلمه‌ای نباید بیش‌ از اندازه سرخ شود؛ چراکه مزه تلخی پیدا می‌کند.
  4. فلفل دلمه‌ای را نیز خارج کرده و قارچ را در آخرین مرحله اضافه کنید. به‌منظور جلوگیری از سیاه شدن قارچ می‌توانید 1 قاشق غذاخوری آب‌لیمو به ماهیتابه اضافه کنید.
  5. پس‌ از سرخ کردن همه مواد، رب گوجه‌فرنگی را درون تابه بریزید و مقداری تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. سپس تمام موادی که سرخ کرده و کنار گذاشته بودید را درون تابه بریزید و به آن‌ها پودر آویشن، نمک، فلفل سیاه و دیگر ادویه‌های دلخواه خود را اضافه و تمام آن‌ها را با یکدیگر مخلوط نمایید.
  6. حدود 2 الی 3 دقیقه صبر کنید تا طعم ادویه‌جات به خورد مواد برود. سپس شعله گاز را خاموش کنید و نان‌های تست را به‌ترتیب روی یک سطح تمیز قرار دهید. مقداری از مایع اسنک را روی هر لایه نان تست بریزید و درنهایت به مقدار دلخواه روی آن‌ها پنیر بریزید.
  7. پس‌ از قرار دادن پنیر روی مایه اسنک، لایه دوم نان را قرار دهید. سپس دستگاه ساندویچ‌ساز را روشن کنید تا کمی گرم شود و کف آن را با مقداری کره یا روغن چرب کنید. اسنک‌ها را درون دستگاه قرار داده و درب آن را ببندید. سپس منتظر بمانید تا اسنک‌ها حدود 5 الی 7 دقیقه در دستگاه باقی بمانند تا دو طرف آن‌ها کاملا طلایی و برشته شود.
  8. در نهایت اسنک‌ها را از دستگاه خارج کرده و با سس‌های کچاپ، مایونز، خردل یا سس ساندویچ مانند عکس ایده غذا برای جشنواره و مسابقه تزئین کنید.

غذا برای تولد چی درست کنم؟ انواع غذا برای تولد

اسنک

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی انواع غذاهای ایرانی ساده و سریع برای آماده‌سازی در جشنواره و مسابقات پرداختیم. همچنین شما می‌توانید با الگوبرداری از عکس ایده غذا برای جشنواره و مسابقه این غذاها را تزئین و به بهترین شکل ممکن آماده سازید. ایده‌های متنوع و جذابی برای دیزاین غذاهای معرفی شده وجود دارد که شما می‌توانید با بهره‌گیری از هریک از آن‌ها در جشنواره غذا خوش بدرخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا