غذای اصلیسالاد

غذا برای تولد چی درست کنم؟ | انواع غذا برای تولد

تهیه غذا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر مهمانی تولدی را تشکیل می‌دهد. درحقیقت کیفیت مراسم تولد و جذابیت مهمانی تا حد زیادی به غذایی وابسته است که سرو می‌کنید. بنابراین غذای تولد چه برای کودک و چه برای بزرگسالان باید هوشمندانه و صحیح انتخاب شود تا رضایت مهمانان را جلب کند. توجه داشته باشید که میز غذا رنگارنگ و زیبا از جذابیت‌های هر تولد حرفه‌ای و خاصی است. اگر شما نیز پس ‌از اطلاع از اهمیت این بخش از تولد این برایتان سوال پیش‌آمده که غذا برای تولد چی درست کنم؟ در اولین مرحله ما به شما توصیه می‌کنیم که غذاهایی را برای سرو انتخاب کنید که مطابق با ذائقه مهمانان باشد و درعین‌حال شما نیز هنگام تهیه آن‌ها خسته نشوید. در این مقاله از مجله مامی کوکینگ قصد داریم به پاسخ سوال پرتکرار غذا برای تولد چی درست کنم؟ بپردازیم. اگر انتخاب غذا تولد برای شما نیز سخت و پیچیده است، تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

لازانیا

امروز لازانیا در بیشتر کشورهای دنیا غذایی پرطرفدار محسوب شده و می‌تواند مناسب‌ترین گزینه در منوی غذا برای شام تولد باشد. اگر برایتان سوال است که غذا برای تولد چی درست کنم؟ ما به شما لازانیا را پیشنهاد می‌کنیم؛ چراکه این غذا طعم بی‌نظیری داشته و همین موضوع آن را به غذایی محبوب برای مهمانان و میزبان تبدیل نموده است. لازانیا پر از طعم دهنده‌های مختلف، پنیر، گوشت و… است و اگر نکات طلایی پخت آن را بلد باشید، تمام مهمانان از این غذا استقبال خواهند کرد.

مواد لازم برای تهیه لازانیا

  • ورق لازانیا 500 گرم
  • قارچ 500 گرم
  • گوشت چرخ‌کرده 500 گرم
  • پنیر پیتزا 400 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • فلفل دلمه‌ای 2 عدد
  • رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
  • آویشن 1 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه و روغن به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
  • کره 50 گرم
  • شیر 2 لیوان

طرز تهیه لازانیا

  1. به‌منظور تهیه این غذا برای دورهمی دوستانه و تولد ابتدا پیاز را به‌صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید. پیاز را به‌همراه مقداری روغن درون تابه بریزید و به‌خوبی تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود.
  2. در ادامه گوشت چرخ‌کرده را نیز به‌همراه زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه نمایید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر یابد. فلفل دلمه‌ای‌ها را نیز به‌صورت نگینی خرد کرده و به تابه حاوی گوشت و پیاز اضافه کنید.
  3. پس از اینکه فلفل دلمه‌ای را نیز کمی تفت دادید، قارچ‌ها را به‌صورت ورقه‌ای خرد کنید و به همراه مقداری آب لیموترش درون تابه بریزید. قارچ را به‌اندازه ای تفت دهید که آب بیندازد و سرخ شود.
  4. در این مرحله مواد درون ماهیتابه را یک سمت جمع کنید و در سمت دیگر رب گوجه‌فرنگی را بیفزایید. توجه داشته باشید رب گوجه‌فرنگی را باید تا زمانی‌که به‌طور کامل سرخ شود و طعم خامی آن گرفته شود، تفت دهید. حال درب تابه را قرار داده تا مواد با آب خودشان پخته شوند.
  5. در همین حین سس بشامل را آماده‌ سازید. به‌منظور آماده‌سازی سس بشامل، آرد را درون یک تابه جداگانه بریزید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. حال کره را افزوده و به‌همراه آرد تفت دهید تا با یکدیگر یکدست شوند. شیر گرم را نیز اضافه نموده و به‌صورت مرتب مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا آرد گلوله نشود. سپس منتظر بمانید تا سس بشامل غلظت یابد. توجه داشته باشید که این سس را باید به‌صورت مداوم هم بزنید تا به‌اندازه کافی غلیظ شود.
  6. سپس سس مخصوص لازانیا را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. مایه لازانیا را نیز پس‌ از اینکه آب درون تابه کشیده شد، از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود.
  7. در ادامه فر را در دما 180 درجه سانتی‌گراد قرارداده تا به‌طور کامل گرم شود. سپس یک ظرف مناسب فر انتخاب کنید و در همین حین ورقه‌های لازانیا را درون آب ولرم قرار دهید تا نرم شوند.
  8. مقداری سس بشامل در کف ظرف بریزید و سپس یک ورقه لازانیا روی سس قرار دهید. در ادامه یک لایه نازک از مخلوط گوشت چرخ کرده را روی ورقه لازانیا پهن نمایید و مقداری پنیر پیتزا و آویشن روی آن بپاشید. به‌همین ترتیب مواد لازانیا را به‌صورت لایه ای روی یکدیگر بچینید و لایه آخر را با پنیر پیتزا بپوشانید.
  9. ظرف حاوی لازانیا را به مدت 30 دقیقه درون فر قرار دهید تا لازانیا پخته شود. درنهایت برای طلایی شدن قسمت رویی لازانیا، چند دقیقه گریل را روشن کنید.

با این روش خیلی راحت تو خونه نان بربری بپز: طرز تهیه نان بربری در فر و توستر

لازانیا

رولت مرغ

تهیه رولت مرغ اگرچه کمی وقت‌گیر و زمان‌بر است؛ اما از دست‌پخت شما خاطره خوشی در ذهن همه مهمانان هک خواهد کرد. رولت مرغ یکی از مناسب‌ترین انواع غذا برای تولد بزرگسال و کودک است. شما می‌توانید این غذا را به‌راحتی و بدون دردسر سرو کرده و مهمانان نیز بدون نیاز به یک میز و تسلط کامل بر غذا می‌توانند آن را میل کنند. اگر می‌خواهید بدانید که غذا برای تولد چی درست کنم؟ می‌توانید از رولت مرغ به‌عنوان یکی از انواع غذاهای ساده و بسیار شیک بین‌المللی بهره بگیرید.

مواد لازم برای تهیه رولت مرغ

  • سینه و ران مرغ 400 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • تخم‌مرغ 1 عدد
  • هویج آب‌پز 2 عدد متوسط
  • سیر 2 حبه
  • جعفری 1 دسته کوچک
  • آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
  • زرشک 2 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
  • رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه و روغن به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه رولت مرغ

  1. به‌منظور تهیه این غذا برای مهمانی خانواده شوهر یا تولد و دیگر مهمانی‌ها ابتدا گوشت مخلوط مرغ را درون چرخ گوشت یا میکسر بریزید و میکس کنید. لازم به ذکر است به‌منظور خشک نشدن رولت توصیه می‌کنیم برای تهیه این غذا از ترکیب گوشت ران و سینه مرغ به‌همراه یکدیگر استفاده کنید.
  2. درادامه گوشت مرغ را پس‌ از میکس کردن درون کاسه‌ای مناسب بریزید. یکی از پیازها و سیر را با رنده ریز رنده کنید و پس‌ از گرفتن آب اضافی‌شان، به کاسه حاوی مرغ بیفزایید. حال تخم‌مرغ را به‌همراه آرد سوخاری، زعفران دم کرده، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه درون کاسه بریزید و تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا یکدست و چسبناک شوند.
  3. در ادامه یک لایه پلاستیک روی سطح کار پهن کرده و روی آن را با روغن مایع چرب کنید. سپس دستانتان را نیز چرب نموده و مایه رولت را به‌صورت یکدست روی سطح پلاستیک پهن نمایید.
  4. برای تهیه این فینگر فود برای تولد بزرگسال در ادامه باید جعفری را به‌صورت ساطوری خرد کنید و به‌همراه زرشک و هویج در میانه مایه رولت قرار دهید. سپس با استفاده از پلاستیک، مایه رولت را به‌صورت رول جمع کرده و آن را به‌صورت فشرده درآورید تا کاملا یکدست شود.
  5. رولت مرغ را حدود 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید و پس‌ از گذشت این مدت آن را از یخچال خارج کنید. سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مایع به آن بیفزایید.
  6. پس از داغ شدن روغن، رولت را از بین پلاستیک جدا نموده و درون تابه قرار دهید. توجه داشته باشید که در این مرحله باید رولت مرغ را هرچند لحظه یک‌بار بچرخانید تا تمام نقاط آن به‌صورت یکدست سرخ شود.
  7. درحین سرخ شدن رولت برای تهیه سس آن اقدام کنید. به‌منظور تهیه سس رولت ابتدا پیاز باقی مانده را به‌صورت نگینی ریز خرد نموده و درون یک تابه مناسب مقداری روغن اضافه کنید.
  8. تابه را روی حرارت قرار داده و پس‌ از داغ شدن روغن، پیاز را به تابه اضافه نمایید. پیازها را به میزان کافی تفت دهید تا سبک شوند. سپس رب گوجه‌فرنگی را به‌همراه زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید و مواد را به‌همراه یکدیگر تف دهید تا رنگ رب باز شود و طعم و بوی خامی آن گرفته شود.
  9. حال یک لیوان آب به ماهیتابه اضافه نموده و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. پس‌ از اینکه آب به جوش آمد، سس را به تابه حاوی رولت اضافه کنید و منتظر بمانید تا رولت حدود 30 دقیقه درون سس باقی بماند تا مغزپخت شود.
  10. پس‌ از اینکه سس غلظت یافت و رولت پخت، تابه را ازروی حرارت بردارید. درادامه رولت را در ظرف موردنظر خود بکشید و به‌صورت دلخواه برش بزنید. سپس باقی‌مانده سس را روی رولت مرغ بریزید.

صبحانه چی بخوریم؟ طرز تهیه پنکیک ساده و فوری در تابه 

رولت مرغ

سالاد اندونزی

قطعا تهیه یک غذای سرد برای مهمانی می‌تواند میز شما را خوش‌رنگ و جذاب‌تر کند. بنابراین اگر زمان بیشتری در اختیار دارید، حتما توصیه می‌کنیم نسبت‌ به تهیه سالاد اندونزی اقدام کنید. همچنین شما می‌توانید با تهیه سالاد اندونزی از مهمان‌هایی که رژیم لاغری دارند، بهترین پذیرایی را داشته باشید. طرز تهیه غذاهای سرد برای تولد چندان دشوار نبوده؛ بنابراین اگر همچنان برایتان سوال است که غذا برای تولد چی درست کنم؟ این سالاد بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. سالاد اندونزی تنوع زیادی داشته و در کشورهای مختلف به صورت‌های متفاوتی تهیه و سرو می‌شود.

مواد لازم برای تهیه سالاد اندونزی

  • کلم قرمز نصف 1 عدد
  • کلم برگ نصف 1 عدد
  • هویج 3 عدد
  • خیارشور 2 عدد
  • ژامبون 1 پیمانه
  • نخودفرنگی پخته 1 پیمانه
  • ذرت پخته 1 پیمانه
  • آبلیمو به میزان لازم
  • سس مایونز به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سالاد اندونزی

  1. اگر پس از کسب پیشنهادات غذایی مختلف در پاسخ به سوال غذا برای تولد چی درست کنم؟ تصمیم به تهیه سالاد اندونزی گرفتید، تنها لازم است ابتدا یک قابلمه را تا نصفه پر از آب کرده و هویج را درون آن بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا هویج‌ها کاملا بخارپز شوند. البته شما می‌توانید برای بخارپز کردن هویج‌ها، از دستگاه بخارپز نیز کمک بگیرید.
  2. پس‌ از پخته شدن هویج‌ها آن‌ها را به‌صورت خلالی یا نگینی خرد کنید. در ادامه خیارشورها را نیز به‌صورت خلالی خرد کرده و آب اضافی آن‌ها را بگیرید. ژامبون ها را به‌صورت رشته رشته درآورید و در ظرف جداگانه قرار دهید. کلم قرمز و کلم برگ را نیز مانند سایر مواد به‌صورت رشته‌ای و خلالی خرد کنید و درون یک ظرف دیگر قرار دهید.
  3. در ادامه برای تهیه سالاد اندونزی باید نخود فرنگی‌ها را آب‌پز کنید. برای انجام این کار یک قابلمه را تا نصفه پر از آب کرده و نخود فرنگی‌ها را درون آن بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا نخود فرنگی‌ها پخته شوند. البته توجه داشته باشید که اگر نخود فرنگی‌ها بیش‌ازحد آب‌پز شوند، له شده و برای سالاد اندونزی مناسب نخواهند بود. بنابراین نخود فرنگی‌ها را به‌اندازه مناسبی آب‌پز کنید. در طرز تهیه سالاد اندونزی شما می‌توانید از کنسرو نخود فرنگی نیز استفاده کنید که در این شرایط دیگر نیازی به پختن نخودفرنگی ها نخواهید داشت و تنها لازم است آن‌ها را پس‌ از آبکش کردن به سالاد اضافه کنید.
  4. برای تهیه سالاد اندونزی ذرت نیز مانند نخود فرنگی باید پخته شود. برای انجام این کار می‌توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید. در ادامه تمام مواد سالاد را درون یک ظرف مناسب ریخته و آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید.
  5. سپس نسبت‌ به تهیه سس سالاد اندونزی اقدام فرمایید. برای انجام این کار سس مایونز را به همراه آبلیمو تازه، نمک و فلفل مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. به‌منظور رقیق شدن این سس می‌توانید به مخلوط تهیه شده مقداری آب نیز بیفزایید.
  6. درنهایت سس را با مواد سالاد به‌خوبی مخلوط نموده و روی ظرف را با سلفون بپوشانید. حال ظرف حاوی سالاد اندونزی را به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم مواد سالاد و سس کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

غذا برای مدرسه چی درست کنم؟ بهترین تغذیه برای مدرسه

سالاد اندونزی

سخن پایانی

برای داشتن یک جشن تولد هیجان‌انگیز، برخورداری از میز شام رنگارنگ و آیتم‌های مختلف امری ضروری است. با استفاده از غذاهای معرفی شد که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، قطعا شما به پاسخ غذا برای تولد چی درست کنم؟ دست یافتید. این غذا می‌توانند جذابیت جشن شما را برای مهمانان چند برابر کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم در انتخاب غذاها و فینگرفودهایی مناسب و ایده‌آل دقت زیادی داشته باشید. حال که به پاسخ سوال غذا برای تولد چی درست کنم؟ رسیدید، به‌راحتی می‌توانید غذاهایی جذاب، مجلسی و خوشمزه را تهیه و با کمک آن‌ها شبی مجلل و باشکوه را در کنار عزیزان خود سپری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا