دسر

طرز تهیه دسر ساده با ژله | 3 دسر فوری و کم هزینه

تهیه انواع دسر با ژله یکی از ساده‌ترین و جذاب‌ترین انواع دسر برای میز شام و پذیرایی از مهمانان محسوب می‌شود. در طرز تهیه دسر ساده با ژله به مواد زیادی احتیاج نداشته و شما می‌توانید این دسرها را به روش‌های متفاوت و با مواد مختلفی تهیه کنید. انواع دسر با ژله طعم بسیار دل‌پذیر و عامه‌پسندی داشته و برای بعد از هر نوع غذایی اعم از غذاهای سنتی و فرنگی مناسب هستند. امروزه شما می‌توانید دسرهای مختلف را با استفاده از انواع ژله تهیه کنید. اگر شما نیز به یادگیری طرز تهیه دسر ساده با ژله علاقه‌مند هستید، تا انتها این مقاله با مجله مامی کوکینگ همراه باشید.

طرز تهیه دسر ساده با ژله | 3 دسر فوری و کم هزینه

دسر موزی

دسر موزی یکی از انواع دسر با ژله و نشاسته بوده که شما در هر زمان از سال می‌توانید آن را تهیه کنید. دسر موزی طرز تهیه آسانی داشته و در کمترین زمان آماده می‌شود. اگر قصد تهیه دسر با ژله و بیسکویت پتی بور را دارید، دسر موزی بهترین انتخاب برایتان خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه دسر موزی

  • شیر 3 لیوان
  • شکر نصف یوان
  • بیسکویت پتی بور 1 بسته
  • نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
  • آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
  • ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل نوک قاشق چای‌خوری
  • خامه 100 گرم
  • ژله موز 1 بسته
  • موز، پسته و مغز گردو به میزان لازم

طرز تهیه دسر موزی

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه دسر ساده با ژله ابتدا ژله موز را با 1/5 لیوان آب جوش درون یک کاسه مناسب بریزید و روی حرارت کتری به روش بن ماری ترکیب کنید تا دانه‌های ژله به‌طور کامل درون آب جوش حل شوند.
  2. در ادامه قالب موردنظر خود را برای تهیه دسر با ژله و بیسکویت با استفاده از روغن چرب کنید و یک چهارم ژله را در کف ظرف بریزید. ظرف ژله را درون یخچال قرار دهید تا ببندد و سفت شود.
  3. پس‌ از اینکه ژله سفت شد، قالب را از یخچال خارج کنید. حال مقداری موز را به‌صورت حلقه‌ای خرد کرده و روی ژله بچینید. باقی‌مانده ژله را روی موزها بریزید و قالب را مجددا در یخچال قرار دهید تا ژله سفت شود.
  4. در مرحله بعد از طرز تهیه دسر با ژله و خامه، شیر سرد را به همراه نشاسته، شکر، پودر ژلاتین و آرد درون یک قابلمه مناسب بریزید. سپس آن‌ها را به‌خوبی ترکیب کنید تا گلوله گلوله نشوند.
  5. قابلمه حاوی مواد اولیه دسر را روی حرارت ملایم قرار دهید. در این مرحله از طرز تهیه دسر ساده با ژله باید محتویات درون قابلمه را به‌صورت مداوم هم بزنید تا مواد کمی سفت شود و غلظت یابد. پس از غلیظ شدن مواد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید.
  6. در ادامه بیسکوییت‌های پتی بور را خرد کرده و به همراه خامه، مغز گردو، پسته، وانیل و موز خرد شده درون قابلمه اضافه کنید. سپس مواد را به‌خوبی ترکیب نمایید تا کاملا با یکدیگر یکدست شوند. پس‌ از اینکه آن‌ها را با یکدیگر مخلوط نمودید، کمی صبر کنید تا از حرارت بیفتد.
  7. در مرحله بعد از طرز تهیه دسر ساده با ژله قالب را از یخچال خارج کنید و مواد را درون آن بریزید. روی مواد را صاف کنید و حدود 4 ساعت صبر کنید تا دسر در یخچال به‌طور کامل سفت شود.
  8. پس‌ از گذشت این زمان، قالب را از یخچال خارج کرده و اطراف آن را با چاقو آزاد کنید. سپس قالب را چند ثانیه درون آب جوش قرار دهید و روی ظرف موردنظر خود برگردانید. سپس دسر موزی را به‌صورت دلخواه برش بزنید.

با این روش خودت تو خونه لواشک درست کن: روش سریع خشک شدن لواشک + راز خوشمزگی لواشک های خانگی

طرز تهیه دسر موزی با ژله

دستر کاسترد با ژله

یکی دیگر از انواع دسر با ژله و شیر که طعم جذاب و فوق‌العاده‌ای دارد، دسر کاسترد با ژله محسوب می‌شود. شما می‌توانید این دسر لذیذ را با انواع ژله‌ها و در طعم و رنگ‌های مختلف و متنوعی آماده کنید. با توجه به اینکه دسر کاسترد با ژله ظاهر مجلسی داشته، همواره توصیه می‌کنیم از آن در مهمانی و دورهمی‌های خود بهره بگیرید.

مواد مورد نیاز برای تهیه دسر کاسترد با ژله

  • پودر کاسترد 2 قاشق غذاخوری
  • شکر 4 الی 5 قاشق غذاخوری
  • وانیل یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • شیر 2 لیوان
  • پودر ژله دلخواه 2 بسته

طرز تهیه دسر کاسترد با ژله

  1. در مرحله ابتدایی از طرز تهیه دسر ساده با ژله ابتدا پودر ژله را درون یک ظرف بریزید و مقداری آب جوش به آن بیفزایید. سپس پودر ژله و آب جوش را با یکدیگر مخلوط کنید و روی حرارت غیرمستقیم مانند بخار کتری قرار دهید تا ذرات ژل کاملا حل شوند. توجه داشته باشید که شما می‌توانید متناسب با ذائقه و به‌دلخواه خود از هریک از انواع پودر ژله با طعم و رنگ‌های مختلف استفاده نمایید.
  2. ظرفی را بری تهیه دسر کاسترد انتخاب کنید. درصورتی‌که می‌خواهید ژله به شکل کج و اریب درون ظرف‌ها قرار گیرد، باید ظرف ژله را به شکل کج بگذارید و جای آن را محکم کنید. سپس ظرف موردنظر را درون یخچال قرار دهید و مدتی را منتظر بمانید تا ژله خودش را بگیرد و سفت شود.
  3. در مرحله بعد از طرز تهیه دسر با ژله و شیر، شیر را درون یک ظرف بریزید و پودر کاسترد را به آن اضافه نمایید. سپس آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کرده و شکر را به ظرف بیفزایید. مجددا مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید.
  4. مخلوط تهیه شده را به‌صورت مرتب هم بزنید تا شکر کاملا حل شده و ترکیبی غلیظ به‌دست آید. پس از اینکه ترکیب به غلظت مناسب رسید، وانیل را نیز به آن بیفزایید و مجددا آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا عطر وانیل در تمام نقاط پخت شود.
  5. ظرف را روی حرارت بردارید تا کمی سرد شود. ژله‌های نیم‌بند شده را از یخچال خارج کرده و کاسترد تهیه ‌شده را روی آن‌ها بریزید تا نیمه خالی لیوان از مواد کاسترد کاملا پر شود. سپس ظرف را به شکل صاف درون یخچال قرار دهید. مدتی را صبر کنید تا کاسترد خودش را به‌خوبی بگیرد و سفت شود. پس‌ از گذشت 3 الی 4 ساعت این دسر کاملا سفت و منسجم خواهد شد.
  6. در نهایی‌ترین مرحله از طرز تهیه دسر ساده با ژله ظرف‌ها را از یخچال خارج کنید و روی آن را با پودر پسته، مغز گردوی خرد شده یا برش‌هایی از میوه‌های دلخواه خود تزئین نمایید.

چیکار کنیم رب آلو کپک نزنه؟ بهترین روش نگهداری رب آلو در خانه بدون کپک زدن

دستر کاسترد با ژله

دسر ژله بستنی رنگارنگ

یکی از خوش‌طعم‌ترین انواع دسرهای مختلفی که می‌توانید با استفاده از ژله تهیه کنید، دسر ژله بستنی است. ژله بستنی ازجمله دسرهای بسیار پرطرفدار و محبوب ایرانی بوده که بیشتر برای مهمانی‌ها و مجالس مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این دسر را به‌صورت لیوانی یا در قالب‌های دلخواه خود تهیه کنید. اغلب افراد به طعم و مزه انواع دسر با ژله و بستنی علاقه‌مند هستند. بنابراین شما می‌توانید برای پذیرایی هرچه بهتر از دسر ژله بستنی خوشمزه و جذاب با استفاده از رنگ‌های متنوع کمک بگیرید.

مواد لازم برای تهیه ژله بستنی رنگارنگ

  • ژله دلخواه 2 الی 7 بسته
  • بستنی وانیلی 1/5عدد
  • آب جوش به میزان لازم

طرز تهیه ژله بستنی رنگارنگ

  1. در مرحله ابتدایی از طرز تهیه دسر ساده با ژله و بستنی ابتدا بستنی را از فریزر خارج کرده تا با محیط هم‌دما شود. توجه داشته باشید که هم زدن روش مناسبی برای ذوب بستنی نیست و ممکن است دسر شما را خراب کند. بنابراین منتظر بمانید تا بستنی به مرور آب شود.
  2. در مرحله بعد از تهیه دسر ساده و سریع یخچالی با ژله، اولین پودر ژله را در 1 پیمانه آب جوش بریزید و صبر کنید تا دانه‌های ژلاتین به‌خوبی در آن حل شوند. برای انجام این کار از روش بن ماری استفاده کنید. به همین ‌منظور ظرف حاوی ژله و آب جوش را بر روی بخار کتری درحال جوش قرار داده و آن را به‌صورت مداوم هم بزنید. البته شما می‌توانید آن را در ماکروویو نیز قرار دهید و بعد از گذشت 30 ثانیه ظرف را خارج کنید.
  3. پس‌ از حل شدن ذرات ژله، ظرف را در گوشه‌ای قرار دهید تا حرارت آن کاهش یابد. توجه داشته باشید که در این مرحله از طرز تهیه دسر ساده با ژله ، از قرار دادن ژله در یخچال خودداری کنید.
  4. در ادامه پس‌ از اینکه ژله با دمای محیط هماهنگ شد، نصف بستنی را به کاسه اضافه کرده و خوب هم بزنید تا با ژله یکدست شود. قالب موردنظر را با روغن چرب کنید و مخلوط ژله و بستنی را درون قالب بریزید.
  5. پس‌ از اینکه ژله را در قالب مخصوص ریختید، آن را به مدت 15 الی 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد و سفت شود. ژله دوم را نیز تهیه کرده و با باقی‌مانده بستنی مخلوط کنید.
  6. بعد از اینکه ژله اول خودش را گرفت، ژله دوم را روی آن اضافه کنید؛ اما توجه داشته باشید که در این مرحله حتما باید مخلوط ژله و بستنی از حرارت بیفتد و سپس آن را روی ژله اولی بریزید. در غیر این صورت ظاهر ژله بستنی خراب می‌شود.
  7. پس‌ از اضافه نمودن ژله دوم، ظرف را مجددا درون یخچال قرار دهید تا ژله دوم نیز خودش را کاملا بگیرد. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود لایه‌های بیشتری به ژله اضافه کنید تا ظاهر مجلسی‌تری بگیرد. پس ‌از اینکه ژله به‌طور سفت شد، آن را به آرامی در دیس یا بشقاب مورد نظر خود برگردانید تا به‌صورت یکدست از قالب خارج شود.

این دسر برای شب یلدا محشره: طرز تهیه سالاد انار مجلسی و فوری برای شب یلدا

دسر ژله بستنی رنگارنگ

جمع بندی

در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین انواع دسر با ژله پرداختیم. شما می‌توانید با استفاده از آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه دسر ساده با ژله و نکات تهیه آن بهترین و خوشمزه‌ترین دسر را برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود آماده و از طعم فوق‌العاده آن در کنار اعضای خانواده و دوستان لذت ببرید. همچنین توصیه می‌کنیم انواع مختلفی از این دسرها را با ژله‌های متنوع و رنگارنگ تهیه و بسته به سلیقه و ذائقه خود آن‌ها را تزئین نمایید. همان‌طورکه در طرز تهیه دسر ساده با ژل دیدید، این امکان برای شما وجود دارد که به‌راحتی مواد اولیه مورد نیاز را به دلخواه خود حذف یا اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا