دانستنی ها

بهترین روش نگهداری رب آلو در خانه بدون کپک زدن

رب آلو یکی از پرطرفدارترین رب‌هایی است که می‌توانید برای خوش‌طعم کردن غذا خود از آن بهره بگیرید. از رب آلو در غذاهای مختلفی استفاده می‌شود. توجه به روش نگهداری رب آلو در خانه بسیار اهمیت دارد. با رعایت روش نگهداری رب آلو می‌توانید تا مدت زیادی از این رب در غذاهای خود بهره برده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. در این مقاله از مامی کوکینگ به معرفی بهترین روش‌های نگهداری رب آلو در خانه بدون کپک زدن می‌پردازیم تا بتوانید با استفاده از این رب بی‌نظیر غذایی خوش‌طعم داشته باشید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

نگهداری رب آلو در یخچال

ما برای نگهداری طولانی مدت از موادغذایی و میوه و سبزیجات، آن‌ها را درون یخچال قرار می‌دهیم. انواع رب نظیر رب آلو نیز باید درون یخچال نگهداری شوند. یکی از مهم‌ترین مواردی که برای نگهداری رب آلو باید در نظر داشته باشید، خنک نگه داشتن آن است. دما یخچال سبب می‌شود که رشد باکتری و قارچ ها در رب کند شده و رب آلو شما کپک نزند. همچنین میوه و سبزی‌های آلوده و خراب را در یخچال قرار ندهید تا از کپک زدن رب آلو جلوگیری کنید.

بهترین روش نگهداری رب آلو در خانه بدون کپک زدن

اهمیت استفاده از قاشق تمیز

شاید برای شما عجیب باشد که یکی از بهترین روش‌ها برای نگهداری رب آلو در منزل بدون کپک زدن استفاده از قاشق تمیز است. اگر قاشق شما  رطوبت داشته باشد یا کمی چرب باشد، سبب ایجاد کپک در رب خواهد شد. همچنین نوع و جنس قاشق برای نگهداری طولانی مدت رب بدون کپک بسیار اهمیت دارد. بهتر است پیش از آنکه رب آلو را با قاشق بردارید، قاشق را خوب شسته و آن را خشک کنید.

با این رسپی‎ها می‌تونی با هزینه کم، دسرهای خوشمزه‌ای را آماده کنی: طرز تهیه دسر پاناکوتا با مواد ساده و کم هزینه با 5 روش

بهترین روش نگهداری رب آلو در خانه بدون کپک زدن

نگهداری رب آلو در شرایط خشک

از مهم‌ترین روش نگهداری رب آلو بدون کپک زدن در منزل می‌توان به نگهداری آن در شرایط خشک اشاره کرد. کپک معمولا در شرایط مرطوب ایجاد می‌شود. بنابراین بهتر است رب آلو را در ظروفی با درب‌ها و تنگناهای قابل بسته شدن نگهداری کنید. همچنین پس از هر بار استفاده از رب آلو توجه داشته باشید که درب ظرف به درستی بسته شده باشد.

استفاده از نگهدارنده های طبیعی

بسیاری از موادغذایی که در طول روز از آن استفاده می‌کنیم، بدون مواد نگهدارنده به سرعت فاسد می‌شوند. بنابراین آشنایی با بهترین روش نگهداری رب آلو سبب می‌شود که بتوانید این رب خوش‌طعم را به صورت طولانی‌تری نگهداری کنید. برای همین منظور می‌توانید از برخی مواد طبیعی به عنوان حفظ‌کننده طبیعی بهره ببرید. از جمله این مواد طبیعی می‌توان به اسید سیتریک اسید و اسید استونیک اشاره کرد. این مواد طبیعی به عنوان یکی از بهترین مهارکننده‌های رشد کپک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای کبد چرب چی بخوریم؟ بهترین غذا برای کبد چرب

بهترین روش نگهداری رب آلو در خانه بدون کپک زدن

استفاده به موقع از رب آلو

از دیگر نکاتی که برای جلوگیری از کپک زدن رب آلو باید به آن توجه داشته باشید، استفاده به موقع از این رب است. این رب نیز مانند سایر محصولات تاریخ انقضا دارد. بنابراین برای جلوگیری از کپک زدن باید آن را پیش از تاریخ انقضا مصرف کنید. همچنین توجه داشته باشید که پس از هر بار استفاده از این رب، درب آن را به درستی ببندید تا هوا به آن نفوذ نکند. رعایت این روش نگهداری رب آلو سبب می‌شود که رب شما ماندگاری طولانی‌تری داشته باشد.

استفاده از کیسه فریزر

استفاده از کیسه فریزر تاثیر قابل‌توجهی برای جلوگیری از کپک زدن رب آلو دارد. در این روش نگهداری رب آلو، رب را درون یک کیسه فریزر تمیز ریخته و آن را روی سطحی صاف قرار دهید. توجه داشته باشید که تمیز بودن کیسه فریزر بسیار اهمیت دارد. پس از انجام این کار می‌توانید کیسه فریزر حاوی رب را پخش و صاف کرده و آن را در فریزر قرار دهید. میزان رب و ضخامت آن در نایلون باید به گونه‌ای باشد که بعد از یخ زدن بتوانید آن را به راحتی بشکنید. نایلون‌های یخ نیز گزینه‌ای بسیار مناسب برای نگهداری رب آلو هستند. استفاده از این قطعات بسیار راحت بوده و دیگر نیازی به شکسته شدن نیز ندارند.

چیکار کنیم رب گوجه فرنگی قرمز بشه: بهترین روش خوشرنگ شدن رب گوجه فرنگی

بهترین روش نگهداری رب آلو در خانه بدون کپک زدن

نگهداری رب آلو در فریزر

 یکی از کاربردی‌ترین روش‌های نگهداری رب آلو برای جلوگیری از کپک زدن، نگهداری آن در فریزر است. برای انجام این کار شما می‌توانید رب آلو را در ظرف‌های کوچک شیشه‌ای ریخته و برای جلوگیری از کپک زدن و نگهداری طولانی مدت، ظرف آلو را در فریزر قرار دهید. استفاده از ظرف‌های بزرگ برای رب آلو در فریزر سبب محیط مناسبی را برای رشد قارچ و باکتری ایجاد می‌کنند.

جمع بندی

ازآنجایی‌که رب آلو به عنوان یکی از محبوب‌ترین رب‌ها شناخته می‌شود، آشنایی با روش نگهداری رب آلو بسیار اهمیت دارد. در این مقاله به بررسی روش‌هایی پرداختیم تا شما با رعایت آن‌ها بتوانید رب آلو را به مدت طولانی‌تری در منزل بدون ایجاد هرگونه کپکی نگهداری کنید. توجه داشته باشید که مهم‌ترین نکته برای جلوگیری از ایجاد کپک در رب آلو نگهداری رب در ظرفی تمیز و به دور از هرگونه آلودگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا