کتلتغذای اصلی

طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان ساده و کم هزینه

کتلت قارچ و بادمجان یک غذای بین المللی ساده و در عین حال خوشمزه است که می‌توانید با طعم‌های متنوعی آن را آماده کنید. اگر به استفاده از بادمجان در غذاهای خود علاقه دارید، یادگیری این کتلت می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان را به صورت کامل و مرحله مرحله برای شما توصیح دهیم. پس تا انتهای مقاله با مجله آشپزی مامی کوکینگ همراه شوید.

طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان

مواد لازم برای پخت کتلت قارچ و بادمجان

مواد مورد نیاز طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان برای ۴ نفر:

  • بادمجان: ۳ عدد
  • قارچ: ۱۰ عدد
  • فلفل دلمه ای: ۱عدد
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • آرد: ۳ قاشق غذاخوری
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • سیر: ۲ حبه
  • جعفری: به مقدار لازم
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به مقدار لازم

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکوی بلغور

طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان

مراحل تهیه کتلت قارچ و بادمجان

  1. ابتدا بادمجان‌ها را بشویید و پوستشان را جدا کنید. در ادامه یک کاسه مناسب را انتخاب کرده و مقداری آب به همراه نمک داخل آن ریخته و مخلوط نمایید. حالا بادمجان‌ها را به صورت حلقه‌ای برش زده و داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید. صبر کنید که بادمجان‌ها به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب و نمک بمانند تا تلخی آن‌ها از بین برود. در ادامه فلفل دلمه‌ای را بشویید.
  2. در مرحله بعدی دانه‌های فلفل دلمه‌ای را خارج کرده و به صورت نگینی ریز خرد کنید. سپس قارچ‌ها را شسته و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن‌ها خارج شود. سپس آن‌ها را به صورت نگینی ریز خرد نمایید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، حلقه‌های بادمجان را از آب و نمک خارج کرده و با دست فشار دهید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود. حالا بادمجان‌ها را داخل غذاساز بریزید. در ادامه، پوست پیاز و سیر را جدا کنید.
  3. در این مرحله از طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان، باید پیاز را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید. پیازها را به همراه سیر داخل غذاساز ریخته و با دور تند خوب ترکیب کنید. در ادامه جعفری را شسته و صبر کنید تا خشک شود.
  4. حالا زمان آن رسیده که جعفری را به غذاساز اضافه کنید. یکبار دیگر با دور تند میکس نمایید. یک تابه مناسب را انتخاب کنید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس مقدار کافی روغن مایع داخل آن بریزید. فلفل دلمه‌ای را به تابه اضافه کرده و کمی تفت دهید. در ادامه قارچ را نیز اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا آب قارچ تبخیر شود.
  5. یک کاسه مناسب انتخاب کرده و مخلوط بادمجان را داخل آن بریزید. سپس مخلوط قارچ و فلفل دلمه‌ای را درون کاسه بیفزایید. در ادامه زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، آرد و تخم مرغ را به مخلوط بادمجان اضافه کرده و هم بزنید.
  6. در مرحله بعد یک تابه مناسب را بر روی حرارت متوسط قرار داده و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. در ادامه مقدار کافی از مایه کتلت را با قاشق برداشته و درون تابه بریزید و فرم دهید. در پایان اجازه دهید یک طرف کتلت کاملاً سرخ شود. سپس آن را برگردانید و طرف دیگر آن را نیز به خوبی سرخ کنید. حالا کتلت‌ها را در ظرف مورد نظر خود بچینید و همراه با خیار شور و گوجه فرنگی سرو نمایید. نوش جان.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش ترخینه کرمانشاه و لرستان به روش سنتی

طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان

مهم‌ترین نکات طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان

  • یک روش برای افزایش حجم و پف کردن کتلت این است که از آرد نخودچی استفاده کنید. آرد سوخاری و پودر نان خشک نیز در این زمینه می‌تواند مفید باشد.
  • به جهت اینکه کتلت شما خوشمزه‌تر شود، باید مایه کتلت به مدت یک تا دو ساعت در یخچال استراحت کند.
  • استفاده از ادویه‌های معطر می‌تواند نقش ویژه‌ای در خوش عطر و خوش طعم شدن کتلت شما داشته باشند.

جمع‌بندی

یکی از خوشمزه‌ترین انواع کتلت ها، کتلت قارچ و بادمجان است که به صورت ساده می‌توانید آن را آماده کنید. ما در این مقاله طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان را بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. برای دسترسی به دستور پخت سایر غذاها، سری به بخش مقالات مجله آشپزی مامی کوکینگ بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا