ماکارانیغذای اصلی

طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی در خانه به روش ساده

اسپاگتی ایتالیایی خانگی

اسپاگتی یا همان ماکارونی، از جمله غذاهای محبوب بسیاری از افراد است. ماکارونی هم همچون غذاهایی مانند پاستا و لازانیا اصالتی ایتالیایی دارد. این غذای بین‌المللی به روش‌های گوناگونی طبخ می‌شود که هرکدام به‌نوعی خوشمزه هستند و افراد می‌توانند با در نظر گرفتن مذاق خود، با مواد دلخواهشان آن را بپزند. یکی از انواع این روش‌ها، پخت اسپاگتی به شیوه مردمان کشور ایتالیا است و در این مطلب از وب‌سایت بانک طعم قصد داریم طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی را برایتان آموزش دهیم. پس در صورتی که می‌خواهید این نوع ماکارونی را تست کنید، ادامه مطلب را از مجله آشپزی مامی کوکینگ از دست ندهید.

طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی در خانه به روش ساده

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی ایتالیایی

  • 1 بسته 700 گرمی اسپاگتی
  • نیم کیلو گوشت چرخ کرده
  • 2 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی
  • 1 عدد پیاز بزرگ
  • 2 عدد فلفل‌دلمه‌ای
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • پنیر موزارلا به مقدار لازم

اگه عاشق ماکارونی هستی، این ساندویچ رو امتحان کن: طرز تهیه ساندویچ ماکارونی خانگی

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی ایتالیایی

مراحل پخت اسپاگتی ایتالیایی

قابلمه مناسبی را پر از آب کرده و بر روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید؛ سپس اسپاگتی را داخل آب در حال جوش ریخته و یک قاشق نمک و یک قاشق روغن به آن بیفزایید و هم بزنید. منتظر بمانید تا ماکارونی‌ها حدود 7 دقیقه بجوشند. پس از 7 دقیقه، اسپاگتی را تست کنید و اگر نرم شده باشد آن را آبکش نمایید.

تابه‌ای را بر روی حرارت قرار داده و مقداری روغن داخل آن بریزید و اجازه دهید تا داغ شود. بعد پیاز خورد شده را در روغن داغ، تفت دهید تا سرخ و طلایی شوند. سپس گوشت چرخ‌کرده را نیز به پیاز اضافه کرده و مواد را کمی تفت دهید تا آب گوشت گرفته شود و رنگ گوشت تغییر یابد.

بعد از آن که رنگ گوشت تغییر یافت، فلفل‌دلمه‌ای خورد شده، سس گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل را به مواد گوشت اضافه کنید و آن را تفت دهید. پس از انجام این مراحل سه لیوان آب به مواد اضافه نمایید و صبر کنید تا گوشت بپزد.

وقتی آب گوشت کشیده شد و پخت کامل صورت گرفت، نیمی از اسپاگتی‌ها را درون ظرف پیرکس بریزید و مایه گوشتی را بر روی آن اضافه نمایید. بعد بقیه ماکارونی را روی مواد ریخته و روی آن را با پنیر موزارلا رنده شده بپوشانید.

ظرف را درون فر با حرارت 170 درجه سانتی‌گراد و به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا پنیر روی آن طلایی شود. در نهایت اسپاگتی ایتالیایی به‌دلخواه با گوجه‌فرنگی گیلاسی و برگ ریحان تزیین کرده و به همراه سالاد دلخواه سرو نمایید. نوش‌جان!

پیشنهاد می‌کنیم که گاهی غذای کشورهای دیگه رو هم امتحان کنید: طرز تهیه مانتی غذای سنتی ترکیه

مراحل پخت اسپاگتی ایتالیایی

نکات مهم

  • برخی افراد تصور می‌کنند که هرچه میزان آب داخل قابلمه کمتر باشد، آب سریع‌تر می‌جوشد و ماکارونی نیز زودتر حاضر می‌شود؛ بنابراین حجم آب کمتری می‌ریزند. برای پخت اسپاگتی عجله نداشته باشید و آب کافی بریزید. در نظر بگیرید که هر چه میزان آب بیشتر باشد، ماکارونی شما نیز بهتر خواهد شد؛ چرا که اگر اسپاگتی ایتالیایی آب و فضای کافی برای پخت داشته باشد، مواد آن به هم نمی‌چسبند.
  • معمولاً ایتالیایی‌ها اسپاگتی را کمی زنده برمی‌دارند و به اعتقاد آنها، ماکارونی سفت لذیذ‌تر است. میزان نرم شدن ماکارونی کاملاً سلیقه‌ای بوده و به ذائقه خود شما بستگی دارد.
  • زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج ماکارونی حدوداً 1 ساعت و 10 دقیقه برآورد می‌شود و زمان پخت و انتظار آن نیز در حدود 20 دقیقه است.
  • این غذا را می‌توانید در وعده نهار و شام سرو کنید .
  • در نظر داشته باشید که مقدار دستور تهیه و میزان مواد اولیه برای 5 نفر مناسب است.

دنبال برنج خوب می‌گردی؟! معرفی انواع برنج ایرانی و مقایسه ویژگی های آن ها

 اسپاگتی ایتالیایی

جمع بندی

همان گونه که با مطالعه متن بالا متوجه شدید، اسپاگتی ایتالیایی یکی از محبوب‌ترین غذاهای بین‌المللی محسوب می‌شود و در ایران نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. شما نیز می‌توانید با استفاده از آموزشی که در این مطلب از وب‌سایت بانک طعم به آن پرداختیم؛ این غذای خوش‌طعم را برای خود و خانواده‌تان آماده کرده و از خوردن آن لذت ببرید. از این که تا انتهای این مطلب ما را همراهی کردید، از شما عزیزان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا