فست فودماکارانی

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی خانگی لذیذ و خوشمزه

ساندویچ ماکارونی، یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرف‌دارترین ساندویچ‌ها است. ساندویچ ماکارونی یکی از آسان‌ترین غذاهایی است که در خانه می‌توانید خودتان به‌آسانی درست کنید. این نوع غذا در میان کودکان هم طرف‌داران زیادی دارد و سرشار از مواد مغذی و برای رشد آن‌ها لازم است.در ادامه این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ ما طرز تهیه ساندویچ ماکارونی خانگی لذیذ و خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم. امیدواریم بعد از خواندن این مقاله برای درست‌کردن ساندویچ ماکارونی خوشمزه خانگی، مشتاق شوید.

ساندویچ ماکارونی

ساندویچ ماکارونی نوعی ساندویچ است که شامل ماکارونی یا خیارشور و کاهو، گوجه‌فرنگی و… است. همان‌طور که می‌دانید ماکارونی اشکال مختلف دارد، همین هم باعث تنوع آن بخصوص برای کودکان می‌شود. در تهیه این غذای خوشمزه چند ماده اصلی وجود دارد که مواد اصلی ساندویچ ماکارونی به شمار می‌آیند. البته، مواد دیگری هم می‌شود به آن اضافه کرد و بسته به ذائقه خودتان می‌توانید از موادی که در ادامه مقاله خواهیم گفت استفاده کنید. ابتدا مواد اصلی ساندویچ ماکارونی خانگی را برایتان شرح خواهیم داد.

مواد لازم در تهیه ساندویچ ماکارونی خانگی

  • ماکارونی فرمی یا ساده 1 بسته
  • فلفل دلمه 1 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • رب گوجه‌فرنگی 1  قاشق غذاخوری
  • قارچ 10 عدد
  • گوجه‌فرنگی 3 عدد
  • نان باگت به مقدار لازم
  • نمک، فلفل، آویشن، زردچوبه، پودر سیر، دارچین به میزان لازم
  • گوشت چرخ‌کرده 350 گرم

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی خانگی لذیذ و خوشمزه

مرحله اول: ابتدا، پیاز را پوست بکنید و رنده کنید یا نگینی خورد کنید. سپس تابه را روی شعله گرم کنید و داخل آن روغن بریزید. بعد از این که تابه داغ شد، پیازها را داخل آن بریزید. در مرحله بعد زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید. سپس، گوشت را اضافه کنید و فلفل را افزوده و هم بزنید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی

 

مرحله دوم: فلفل دلمه را می‌توانید به‌صورت نگینی یا ورقه‌ای یا خلالی خورد کنید و به گوشت و پیاز طلایی اضافه کنید تا مواد ساندویچ ماکارونی عطر دلپذیری بگیرد. سپس قارچ‌ها را به‌صورت ورقه‌ای خورد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید. مواد داخل تابه را خوب تفت دهید تا آب قارچ تبخیر شود. در انتها، رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و مقداری تفت دهید سپس، نمک و ادویه‌ها را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد ساندویچ ماکارونی خوش‌رنگ و خوش‌عطر شود.

مرحله سوم: داخل یک قابلمه بزرگ آب گرم بریزید و در داخل آب مقداری نمک، زردچوبه و روغن اضافه کنید تا هم ماکارونی ها به یکدیگر نچسبد و هم مزه و رنگ بهتری را پیدا کند. سپس قابلمه را روی شعله بگذارید و شعله را طوری تنظیم کنید تا آب طی چند دقیقه به جوش بیاید. سپس ماکارونی دلخواه را داخل آب جوش بریزید و کمی صبر کنید تا ماکارونی کمی نرم شود. برای اطمینان از نرم شدن ماکارونی می‌توانید مقداری از آن را تست کنید. بعد از اطمینان از نرم شدن ماکارونی، آن را آبکش کنید.

مرحله چهارم: کف قابلمه مقداری روغن بریزید و ته‌دیگ موردنظر خود را در کف قابلمه قرار دهید. این ته‌دیگ می‌تواند قطعه‌های ورقه‌ای سیب‌زمینی یا نان لواش باشد. دقت کنید که اگر از سیب‌زمینی برای ته‌دیگ ساندویچ ماکارونی خانگی خود استفاده می‌کنید، به سیب‌زمینی نمک و زردچوبه اضافه کنید تا ته‌دیگ شما رنگ و طعم دلپذیر و خوشمزه‌ای داشته باشد. سپس کمی ماکارونی را روی ته‌دیگ بریزید و کمی از مواد داخل تابه را، به‌اندازه یک‌لایه از مواد را روی ماکارونی قرار دهید و مخلوط کنید. سپس یک‌لایه دیگر ماکارونی روی مواد قرار دهید.

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی

 

بعد از اینکه مواد داخل تابه و ماکارونی را مخلوط کردید، درب قابلمه را بگذارید و شعله را کم کنید تا بعد از حدود 20 تا 30 دقیقه ماکارونی شما دم بکشد و حاضر شود.

مرحله پنجم: بعد از اینکه ماکارونی خوشمزه و دلپذیر شما دم کشید، آماده سرو است. در این مرحله ماکارونی را داخل نان‌های باگت یا نان موردنظر خود بگذارید. همراه این ماکارونی خوشمزه می‌توانید خیارشور را حلقه‌حلقه کنید یا کاهو را خورد کنید و داخل ساندویچ قرار دهید. از مواد خوراکی دیگر هم می‌توانید استفاده کنید مانند: فلفل دلمه، زیتون، انواع ترشی و شور، گوجه‌فرنگی، پنیر پیتزا و… .

 نکاتی درباره طرز تهیه ساندویچ ماکارونی خانگی لذیذ و خوشمزه

اگر مایل نباشید از گوشت چرخ‌کرده در تهیه ساندویچ ماکارونی خانگی لذیذ خود استفاده کنید، سویا جایگزین مناسبی به‌جای گوشت چرخ‌کرده است. این ساندویچ یکی از ساندویچ‌هایی است که افرادگیاه‌خوار نیز  می‌توانند آن را در خانه درست کنند و از خوردن آن لذت ببرند. به همین ترتیب از قارچ و سبزیجات دیگری مانند ریحان، فلفل دلمه و هویج هم می‌توانید استفاده کنید. بعضی افراد هنگامی که آب را درون قابلمه روی شعله می‌گذارند روغن را به آن اضافه نمی‌کنند درصورتی‌که با اضافه‌کردن مقدار کمی از روغن می‌توانید از شفته و به هم چسبیدن ماکارونی‌ها جلوگیری کنید. دقت داشته باشید که می‌توانید به‌جای استفاده از آب از شیر هم در مواد ماکارونی درون تابه استفاده کنید. البته آب داخل قابلمه که ماکارونی‌ها در آن در حال جوش هستند هم گزینه مناسبی برای غلظت مواد داخل تابه است زیرا باعث طعم بهتر ماکارونی می‌شود. میزان ادویه‌ها و نوع آن‌ها دلبخواهی است اما آویشن باعث خوش‌عطر کردن ساندویچ ماکارونی خانگی لذیذ و خوشمزه شما می‌شود.

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی

از انواع سس و نوشیدنی‌ها مثل سس گوجه‌فرنگی یا سس فلفل، سس هزار جزیره و یا نوشابه و دلستر یا دوغ هم می‌توانید در کنار آن استفاده کنید تا لذت بیشتری از ساندویچ خانگی لذیذ و خوشمزه خود ببرید. همچنین به‌جای گوشت چرخ‌کرده و سویا از سوسیس هم می‌توانید استفاده کنید که باعث لذیذ شدن و متنوع شدن طعم این ساندویچ می‌شود. از نان‌های مختلفی مثل نان باگت، نان لواش، نان تست هم می‌توانید استفاده کنید.

در آخر

در این مقاله ما به شما طرز تهیه ساندویچ ماکارونی خانگی لذیذ و خوشمزه را آموزش دادیم. این غذا در ایران طرف‌داران زیادی دارد و از قدیم یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌ها به شمار می‌رود. این ساندویچ خوشمزه و سالم را می‌توانید در کنار انواع چاشنی‌ها مانند ترشی، سیرترشی، سبزی و ماست نیز نوش جان کنید. امیدواریم این غذای خوشمزه و سالم را هرچه سریع‌تر درست کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا