غذای بین الملل

طرز تهیه مک اند چیز لذیذ و خوشمزه

امروزه غذاهای بین‌المللی در رژیم غذایی ما ایرانی‌ها جایگاه خاصی پیدا کرده است. از جمله این غذاها می توان به مک اند چیز اشاره کرد. این غذا در انگلیس، آمریکا و کانادا طرفداران بسیار زیادی دارد. مک اند چیز همان طورکه از نامش پیداست، با استفاده از ماکارونی و پنیر تهیه می‌شود. شما می‌توانید این غذای پرطرفدار را با گوشت، سبزیجات و خرده نان تهیه کنید. در ادامه این آموزش از مجله آشپزی مامی کوکینگ به طرز تهیه مک اند چیز به روش‌های محتلف پرداخته و نکات لازم برای تهیه این غذا را شرح می‌دهیم.

مک اند چیز چیست؟

مگه اند چیز یک غذای پرکالری و بسیار خوشمزه است که روش‌های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد. شکل کلاسیک این غذا به حالت کسرول تهیه شده و در فر قرار می‌گیرد. البته امکان تهیه این غذا بدون فر نیز وجود دارد. برای تهیه مک اند چیز یکی از مهم‌ترین ترکیبات این غذا سس است. شما می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود از انواع مختلفی از سس‌ها بهره ببرید. برای تهیه سس مک اند چیز معمولا از موادی نظیر پنیر چدار، خامه و سس بشامل استفاده می‌شود. برای تهیه این غذا می‌توانید نیمی از شیر را توسط خام جایگزین کنید.

طرز تهیه مک اند چیز

مواد لازم برای تهیه مک اند چیز رستورانی

  • پاستا فرمی: نصف بسته
  • شیر: 1.5 لیوان
  • پنیر پارمسان: 1 تا 2 قاشق غذاخوری
  • پنیر چدار: به اندازه دلخواه
  • کره: 30 گرم
  • سیر: 1 حبه
  • آرد سفید: 1.5 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به اندازه دلخواه

مراحل تهیه مک اند چیز رستورانی

برای تهیه مک اند چیز رستورانی درون ظرف مورد نظر آب جوش، نمک و روغن بریزید. هنگامی که آب موجود در قابلمه شروع به قل زدن کرد، نوبت آن رسیده است که پاستا را اضافه کنید. پس از انجام این کار 10 دقیقه صبر کنید تا آب بجوشد. سپس پاستاها را آبکشی کنید.

حال نوبت آن رسیده است که سیر خرد شده را با کره تفت دهید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. سپس آرد را اضافه کرده و خوب بهم بزنید. هنگام بهم زدن شیر گرم ادویه‌های مورد نیاز را اضافه کنید تا ترکیب مورد نظر کاملا غلیظ شود. پس از آماده شدن سس، نوبت اضافه کردن پاستا به تابه رسیده است. برای انجام این کار ترکیبات مورد نظر را خوب هم بزنید تا مواد به حداکثر غلظت خوب برسند. در نهایت پاستا را در یک ظرف پیرکس ریخته و روی آن پنیر بریزید. پاستایی که در ظرف ریخته‌اید را به مدت 20 دقیقه در فری با دما 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید و اجازه دهید تا پاستا خود را بگیرید.

طرز تهیه مک اند چیز رستورانی

مواد لازم برای تهیه مک اند چیز سوخاری

یکی دیگر از انواع مک اند چیز که محبوبیت زیادی دارد، مک اند چیز سوخاری است. برای تهیه مک اند چیز سوخاری مواد زیر لازم است:

  • ماکارونی فرمی: 450 گرم
  • شیر: 1 و 4/1 فنجان
  • آرد: نصف فنجان
  • پنیر چدار: 400 گرم
  • پودر سوخاری: 3 فنجان
  • کره: 4/1 فنجان
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • پودر سوخاری: 3 فنجان
  • روغن گیاهی مخصوص سرخ کردن: به اندازه دلخواه
  • نمک و فلفل: به میزان دلخواه

طرز تهیه مک اند چیز سوخاری

پاستا فرمی را مطابق با دستورالعملی که پشت بسته آن نوشته شده است، پخته و آن را آبکشی کنید. سپس پنیر چدار را به صورت درشت رنده کنید. پس از رنده کردن پنیر چدار، تابه‌ای را روی حرارت معمولی قرار داده و در آن کره قرار دهید. صبر کنید تا کره به خوبی ذوب شود. سپس آرد را اضافه کرده و آن را تفت دهید تا رنگ آن کم شود. به ترکیب حاصل شده شیر اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی به غلظت لازم برسد.

حال نوبت آن رسیده است که پاستا را به سس اضافه کرده و نمک و فلفل بزنید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. پس از انجام این مراحل باید ماکارونی و پنیر را در یک ظرف دردار بریزید و آن‌ها را به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید. ماکارونی و پنیر باید کاملا سرد شوند.

پس از سرد شدن ماکارونی و پنیر، کف سینی فر را به خوبی چرب کنید. البته به جای این کار می‌توانید کاغذ روغنی نیز درون سینی قرار دهید. سپس به اندازه یک گردو از مواد ماکارونی بردارید. مواد ماکارونی را گرد کرده و در سینی بچینید. سپس به مدت یک ساعت آن‌ها را در فریزر قرار دهید.

حال نوبت آن رسیده است که تخم‌مرغ‌ها را با 4/1 شیر ترکیب کنید. تخم مرغ و شیر را به خوبی ترکیب کنید تا یکدست شوند. سپس توپک‌های ماکارونی را در تخم‌مرغ و پودر سوخاری که آماده کرده بودید، بغلتانید. توپک‌ها را به مدت 4-3 دقیقه سرخ و برشته کنید.

این توپک‌ها حاوی مقدار زیادی روغن هستند که ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد. برای گرفتن روغن اضافی آن‌ها می‌توانید توپک‌ها را روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شود. درنهایت می‌توانید این توپک‌های خوشمزه را به همراه سس مورد نظر سرو کنید.

نکات مهم برای تهیه مک اند چیز

مک اند چیز نیز مانند سایر غذاها، دارای ریزه کاری‌ها و اصولی است که رعایت کردن آن سبب خوشمزه‌تر شدن غذا می‌شود. برای تهیه مک اند چیز می‌توانید از مایه ماکارونی به جای سس‌های مخصوص استفاده کنید. درواقع سس مک اند چیز اختیاری بوده که مطابق با سلیقه و ذائقه غذایی خود می‌توانید از انواع سس‌ها بهره ببرید. اگر قصد تهیه مک اند چیز با سس گوشت را دارید، باید گوشت چرخ کرده را با پیاز، قارچ و فلفل دلمه‌ای ترکیب کنید. این سس بسیار مشابه سس مکارونی است که طعم بسیار خوبی را به پاستا می‌دهد.

مک اند چیز علاوه‌بر گوشت با مرغ نیز تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا خوشمزه کافی است به جای گوشت از مرغ استفاده کنید. همچنین می‌توانید باتوجه به سلیقه و ذائقه غذایی خود از مرغ سوخاری یا گریل شده بهره ببرید.

اگر به سبزیجات علاقه دارید، می‌توانید سبزیجات مورد علاقه خود را به این غذا اضافه کنید. این غذا مناسب افراد گیاه خوار نیز است. بنابراین آن‌ها می‌توانند به جای گوشت و مرغ از سبزیجات مختلف بهره ببرند. از سبزیجات مرسوم برای تهیه مک اند چیز میتوان به بروکلی، قارچ، گل کلم و لوبیا فرنگی اشاره کرد.

اگر پنیر چدار در دسترس ندارید، نگران نباشید. شما می‌توانید بدون نیاز به پنیر چدار، به پخت مک اند چیز با استفاده از پنیر پیتزا بپردازید. برای تهیه مک اند چیز با پنیر پیتزا مطابق با دستور غذایی که در بالا اشاره شد، عمل کنید.

سخن پایانی

امروزه فست فود طرفداران بسیار زیادی در میان همه سنین پیدا کرده است. اگر وقت کافی ندارید و می‌خواهید غذایی سریع و خوشمزه تهیه کنید، مک اند چیز گزینه‌ای بسیار مناسب است. شما در تهیه این غذا آزادی عمل بسیاری دارید و می‌توانید از ترکیبات مورد علاقه خود در تهیه آن بهره ببرید. پیش از پخت این غذا توجه به طرز تهیه مک اند چیز ضروری است و موجب می‌شود که غذا در خوشمزه‌ترین حالت خود طبخ شود.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا