کیککیک و شیرینی

طرز تهیه پاند کیک | کیک انگلیسی با مزه جادویی

کیک‌ها یکی از پرطرفدارترین انواع شیرینی‌جات هستند که به دلیل بافت نرم و طعم لذیذ هم به تنهایی و هم در کنار نوشیدنی‌هایی مانند چای می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. تنوع کیک و شیرینی بسیار زیاد است و با کمی تغییر در مواد اولیه یا طریقه پخت کیک می‌توان انواع متنوعی را از آن‌ها آماده کرد که پاند کیک یکی از آن‌ها است. طرز تهیه پاند کیک، کیک انگلیسی لذیذ بامزه جادویی بسیار ساده است و با رعایت چند نکته می‌توان بهترین آن را در خانه آماده کرد. با مجله آشپزی مامی کوکینگ همراه باشید زیرا نکات و طرز تهیه این نوع خوشمزه از شیرینی‌جات را در ادامه توضیح خواهیم داد.

پاند کیک چیست؟

پاند نوعی کیک نرم و خوشمزه است که به عنوان مشخصه اصلی آن، می‌توان به مرطوب بودن بافت کیک، عطر و طعم عالی و بافت فشرده اشاره کرد. این کیک خوشمزه اصالتا انگلیسی است و علت نامگذاری آن واحد اندازه‌گیری این کیک است. طبق دستور پخت اصلی همه مواد در کیک پاند باید به میزان 1 پوند استفاده شوند. برای مثال 1 پوند شکر، 1 پوند کره، 1 پوند آرد و… و مقدار بیشتر کیک را خراب می‌کند. همچنین در پخت این کیک استفاده از شیر و مایعات ممنوع است و رطوبت کیک با تخم مرغ تامین می‌شود. از طرف دیگر این کیک فاقد بکینگ پودر هم هست، بنابراین بافت آن شدیدا فشرده هم خواهد بود.

طرز تهیه پاند کیک

مواد لازم برای پخت پاند کیک

  • آرد سفید: 2 پیمانه
  • تخم مرغ: 4 عدد
  • شکر: 1 پیمانه
  • کره: 225 گرم
  • وانیل: 2/1 قاشق چایخوری
  • نمک: 1 پنس

نکته: در مورد تهیه مواد اولیه برای این نوع طرز تهیه پاند کیک یک نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه کرد و آن، استفاده از مواد رسیده به دمای محیط است. در واقع همه موادی که برای پخت این کیک استفاده می‌شوند را باید ساعتی قبل از پخت از یخچال خارج کرد و سپس اقدام به مصرف آن در پخت و پز کرد.

طرز تهیه پاند کیک

بعد از آماده سازی مواد اولیه، نوبت به آماده کردن خمیر پاند کیک می‌رسد. این کار بسیار ساده است، کافی است تمام مواد گفته شده در بالا به عنوان مواد اولیه را یکی یکی و به ترتیبی درست به ظرف اصلی منتقل کرد تا بهم از هم زدن کامل و مخلوط کردن آن‌ها، مایع خام پاند کیک آماده باشد. البته در این مرحله باید فر را هم روشن کردن و روی دمای 180 درجه قرار داد تا داخل آن گرم شده و کیک سریع‌تر پف کند.

طرز تهیه پاند کیک

مراحل پخت پاند کیک

در مرحله اول باید کره به دمای محیط رسیده و نرم را همراه با شکر و وانیل مخلوط کرد تا کرم رنگ شود. سپس باید تخم مر‌غ‌ها را به این کرم اضافه کرد. این کار باید تک به تک انجام شود و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ حداقل 3 دقیقه ترکیب را هم زد.

در مرحله بعد باید آرد و نمک را مخلوط، از الک رد کرد و روی کیک پاشید.

در مرحله آخر نوبت به قرار دادن کیک در فر می‌رسد. این کیک در صورتی که فر استاندارد باشد، ظرف 1 ساعت پخته می‌شود. در غیر اینصورت بعد از گذشت 1 ساعت باید آن را با فرو کردن خلال در کیک برای اطمینان از پخت تست کرد.

در صورتی که طرز تهیه پاند کیک را به درستی رعایت کرده باشید، کیکی خوشمزه و سالم خواهید داشت.

این کیک را می‌توان به اضافه کردن یا کم کردن مواد اولیه به کیک‌های خوشمزه دیگر هم تبدیل کرد. برای مثال بعضی انواع پاند کیک‌ها دارای شکلات هستند یا روی بعضی از آن‌ها بلافاصله بعد از پخت، نارگیل یا بادام ریخته می‌شود تا با بافت آن ترکیب شوند.

طرز تهیه پاند کیک

طرز تهیه پاند کیک؛ کیکی که باید پخت آن را امتحان کرد

طرز تهیه پاند کیک آنقدر ساده است که حتی افراد مبتدی در زمینه پخت کیک و شیرینی هم به راحتی می‌توانند آن را آماده کنند. برای تهیه این کیک خوش‌طعم کافی است بهترین دستور پخت آن را انتخاب و مواد لازم برای پخت این کیک را آماده کرد و مرحله به مرحله با دستور پیش رفت تا در نهایت کیکی با طعم و مزه جادویی آماده کرد. در این مطلب اصلی‌ترین دستور پخت این کیک را معرفی کردیم اما بسته ذائقه می‌توان تغییراتی در دستور ایجاد کرد. شما برای پخت این کیک طبق چه دستوری عمل می‌کنید؟

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا