دسرکیک و شیرینی

طرز تهیه چیز کیک با ژله خرده شیشه

یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی که در مهمانی‌ها و تولدها طرفداران بسیار زیادی دارد، چیزکیک است. چیزکیک به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. از جمله روش‌های بسیار پرطرفدار برای تهیه این دسر خوشمزه، درست کردن آن با ژله خرده شیشه نام دارد. این دسر به راحتی تهیه شده و توجه به برخی نکات ریز به خوشمزگی آن می‌افزاید. طرز تهیه چیز کیک با ژله خرده شیشه در خانه بسیار راحت بوده و می‌توانید به تنهایی آن را آماده کنید.در ادامه همراه ما در مجله آشپزی مامی کوکینگ باشید.

چیز کیک با ژله خرده شیشه چیست؟

یکی از راحت‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهایی که می‌توانید برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی تهیه کنید، چیزکیک با ژله خرده شیشه است. این دسر در یونان به عنوان کیک عروسی شناخته می‌شود. چیزکیک توسط فردی آمریکایی به شهرت رسید. این شخص آرنولد روبن نام داشت. آرنولد روبن از لایه پنیری روی آن استفاده کرده و این دسر خوشمزه به عنوان چیزکیک نیویورکی معروف گردید.

طرز تهیه چیز کیک با ژله خرده شیشه

همان‌طور که از نام این دسر پیدا است، برای تهیه آن باید از چند رنگ ژله استفاده کنید. همچنین در تهیه آن از بیسکویت نیز می‌توان استفاده کرد. چیزکیک ژله خورده شیشه به دلیل تنوع در رنگ ژله‌ها، ظاهری بسیار زیبا دارد. بنابراین به تزیین خاصی نیاز نخواهد داشت. برای تهیه این دسر سعی نمایید از قالب کمربندی استفاده نموده تا هنگام سرو به راحتی از قالب کمربندی جدا شود. این قالب مانع از چسبیدن کیک به ظرف خواهد شد.

چیزکیک ژله‌ای به صورت لایه‌ای تهیه می‌شود. لایه‌های این کیک از یک لایه‌ی پایه، یک لایه پنیری و ژله تشکیل شده است. این دسر خوشمزه می‌تواند مطابق با سلیقه شما هر طعمی داشته باشد. طعم‌های ترش از جمله محبوب‌ترین طعم‌های این چیزکیک هستند. بنابراین شما می‌توانید از ژله لیمو یا کیوی استفاده نمایید.  همچنین می‌توانید میوه‌های خرد شده را نیز در این دسر مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال اگر از ژله انار استفاده می‌کنید، می‌توانید دانه‌های انار را نیز درون دسر بریزید تا دسر از لحاظ ظاهری و طعم بهتر شود.

مواد لازم جهت تهیه چیز کیک با ژله خورده شیشه

  • کره: 100 گرم
  • وانیل: یک  قاشق چای‌خوری
  • پودر ژله آلوورا: یک بسته
  • پنیر خامه‌ای: 200 گرم
  • آب جوش: 2/1 پیمانه
  • خامه صبحانه: 200 گرم
  • بیسکویت پتی بور: ۲ بسته
  • پودر قند: یک پیمانه
  • ژله‌های رنگی: 3 بسته
طرز تهیه چیز کیک با ژله

چگونگی تهیه چیز کیک با ژله خرده شیشه

برای تهیه این دسر در ابتدای کار باید ژله‌ها را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. پس از ترکیب ژله با آب جوش آن را به مدت یک دقیقه درون ماکروفر یا روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید. این امر موجب می‌گردد تا دانه‌های ژله که حل نشده‌اند، به خوبی حل شوند. پس از حل دانه‌های ژله توسط حرارت، آن را درون سه ظرف پیرکس که از قبل چرب کرده‌اید بریزید و اجازه دهید تا در یخچال به خوبی سفت شده و حالت بگیرد.

در نهایت ژله را از قالب بیرون آورده و به صورت مکعبی برش بزنید. توجه داشته باشید که برای برش ژله بهتر است چاقو را کمی خیس کرده تا ژله به صورت کاملا تمیز برش بخورد. پس از برش زدن ژله‌ها آن‌ها را درون یخچال قرار داده تا سایر مراحل تهیه چیزکیک را ادامه دهید.

چگونگی مخلوط کردن بیسکویت در تهیه ژله

در مراحل بعدی باید بیسکویت را با آسیاب یا گوشت‌کوب برقی به خوبی پودر کنید. همچنین کره را روی حرارت ذوب کرده و با بیسکویت‌ها ترکیب نمایید. در نهایت کف قالب را چرب کرده و بیسکویت را درون آن بریزید. بیسکویت ریخته شده درون قالب را به خوبی منسجم کرده و آن را به مدت نیم ساعت درون یخچال بگذارید.

پس از قرار دادن بیسکویت‌های له شده درون یخچال، پنیر خامه‌ای را همراه با خامه صبحانه، پودر قند و وانیل ترکیب کرده و به وسیله همزن برقی خوب هم بزنید. پس از مخلوط شدن کامل مواد، یک بسته ژله آلوورا را با نصف آب جوش ترکیب کنید و آن را روی حرارت غیر مستقیم بخار قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا دانه‌های ژله به خوبی حل شوند.

در نهایت قالب را به همراه ژله‌های تهیه شده بیرون آورید و ژله‌ها را روی آن بریزید. سپس مقداری لایه پنیری به آن اضافه کنید. پس از اتمام ریختن ژله و لایه پنیری چیزکیک تهیه شده را 3 ساعت درون یخچال قرار دهید. اگر قصد سرو چیزکیک را داشتید، آن را نیم ساعت زودتر بیرون آورید تا کمی نرم شود.

نکات مهم در تهیه چیز کیک با ژله خورده شیشه

برای تهیه این دسر می‌توانید از طعم و رنگ‌های مختلف ژل استفاده نمایید. اگر می‌خواهید دسر شما جلوه بیشتری داشته باشد، بهتر است از پودر ژله با رنگ‌های متفاوت و متضاد استفاده کنید. در صورتی‌که به پودر ژله آلوورا علاقه ندارید، می‌توانید پودر ژلاتین آب شده را مورد استفاده قرار دهید. بسیاری از افراد به جای بیسکویت پتی بور از بیسکویت ساقه طلایی برای تهیه چیزکیک با ژله استفاده خواهند کرد.

شما می‌توانید برای زیباتر شدن چیزکیک از تراول‌های رنگی را نیز مورد استفاده قرار دهید. همچنین برای پایه چیزکیک می‌توانید کیک اسفنجی را معمولی به کار ببرید. همچنین اگر دوست دارید پایه چیزکیک شیرین‌تر باشد، می‌توانید به ترکیب بیسکویت و کره مقدار بیشتری پودر قند اضافه کنید. اگر می‌خواهید چیزکیک شما از لحاظ ظاهری زیباتر شود، بهتر است از تکه‌های میوه خرد شده درون یا روی آن برای تزئین استفاده نمایید. بهتر است میوه‌های خرد شده متناسب با طعم ژله‌ها انتخاب شده تا هم زیبایی بیش‌تر و هم طعم خوشایندتری داشته باشند.

طرز تهیه چیز کیک با ژله خرده شیشه مجلسی

سخن پایانی

چیزکیک یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی است که در بسیاری از کشورها محبوبیت دارد. این دسر در مراسم عروسی، تولد و بسیاری از رستوران‌ها سرو می‌شود. شما می‌توانید با توجه به طرز تهیه چیزکیک با ژله خرده شیشه و آموزش‌های داده شده، آن را تهیه کنید. چیزکیک دسر راحتی بوده که شما با توجه به میزان خلاقیت و هنری که دارید؛ می‌توانید از لحاظ ظاهری آن را زیباتر کرده و اشتیاق افراد را برای چشیدن آن بیشتر نمایید. چیزکیک خرده شیشه یکی از دسرهایی محسوب می‌شود که بدون نیاز به تجهیزات خاصی می‌توانید به راحتی آن را در منزل آماده فرمایید. همچنین از لحاظ مواد مورد نیاز نیز هزینه‌ای زیادی برای شما نخواهد داشت.

مقالات بیشتری بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا