کوکوغذای اصلی

طرز تهیه کوکو کلم بروکلی مجلسی و خوشمزه

کوکوها از جمله غذاهای محبوب نزد ایرانی‌ها هستند که انواع مختلفی دارند. این غذاها ترکیبات ساده‌ای داشته و در کمترین زمان تهیه می‌شوند. یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع کوکو، کوکو کلم بروکلی است. این کوکو ارزش غذایی بسیار بالایی داشته و برای افراد گیاه‌خوار گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود. آشنایی با طرز تهیه کوکو کلم بروکلی بسیار مهم بوده و سبب می‌شود که بتوانید کوکویی لذیذ و مطابق میل خود تهیه کنید.در ادامه همراه ما در مجله آشپزی مامی کوکینگ باشید.

طرز تهیه کوکو کلم بروکلی

کوکو کلم بروکلی چیست؟

کوکو کلم بروکلی از غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه است که مطابق با سلیقه افراد، به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. این غذا رژیمی بوده و دارای کالری بسیار پایینی است. کالری پایین این کوکو سبب می‌شود که چربی‌سوزی به بهترین شکل انجام گیرد. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد کاهش وزن و افزایش سوخت‌وساز بدن را دارید، سرو کوکو کلم بروکلی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مواد مغذی موجود در این کوکو سبب شده است که برای افراد گیاه‌خوار نیز غذای مقوی محسوب شود. شما می‌توانید کوکو کلم بروکلی را با گوشت چرخ‌کرده نیز تهیه کنید. بنابراین این غذا یک غذا کامل برای افرادی که رژیم ندارند، خواهد بود. اگر می‌خواهید که کوکو‌های شما خوش ‌رنگ باشند، باید ابتدا کلم بروکلی را درون آب جوش ریخته و سپس آن را به سرعت زیر آب سرد ببرید و آب کشی کنید. شما می‌توانید کلم بروکلی را با دیگر سبزیجات نیز مخلوط کرده و با نان و برنج نوش‌جان نمایید.

طرز تهیه کوکو کلم بروکلی مجلسی

خواص کلم بروکلی

کلم بروکلی از جمله مواد غذایی با ارزش غذایی بالا بوده و سرشار از انواع ویتامین‌ها است. از مهم‌ترین ویتامین‌های موجود در کلم بروکلی میتوان به ویتامین C اشاره کرد. ویتامین C موجود در آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و شما را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها حفظ می‌کند. همچنین در کلم بروکلی ویتامین‌هایی نظیر پتاسیم و آهن نیز وجود دارد. پتاسیم و آهن موجود در این ماده غذایی به سلامت مغز و کبد کمک می‌کند و روند پیری را به تعویق می‌اندازد.

مواد لازم برای تهیه کوکو کلم بروکلی 

  1. کلم بروکلی: 800 گرم
  2. زرشک: 3 قاشق غذاخوری
  3. سیر: 3 حبه
  4. کره: 2 قاشق غذاخوری
  5. مغز گردوی نیمکوب شده: 50 گرم
  6. تخم‌مرغ: 4 عدد
  7. زعفران دم کرده: یک قاشق غذاخوری
  8. آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری
  9. نمک و فلفل سیاه: به اندازه دلخواه
خواص کلم بروکلی

طرز تهیه کوکو کلم بروکلی خوشمزه

برای تهیه یک کوکو کلم بروکلی خوش‌طعم و رژیمی باید ساقه‌های بروکلی را جدا کرده و آن‌ها را خوب بشویید. پس از شستن کلم بروکلی‌ها آن‌ها را درون آبکش قرار داده تا آب آن‌ها گرفته شود. سپس بروکلی‌ها را به خوبی ریز کنید.

در مرحله دوم درون یک‌کاسه مناسب بروکلی‌ها را بریزید. سپس پوست سیر را گرفته و آن‌ها را بشویید. با استفاده از تخته و چاقو سیر را به خوبی خرد کنید و به بروکلی‌ها اضافه نمایید. حال نوبت آن رسیده است که تخم‌مرغ‌ها را به بروکلی‌ها و سیرهای خرد شده اضافه کنید.

پس ‌از مخلوط کردن تخم‌مرغ با سیر و کلم بروکلی، نمک و فلفل سیاه را به همراه زعفران دم‌کرده‌ای که از قبل آماده کرده‌اید، به آن‌ها اضافه کنید. سپس آرد را به مواد درون کاسه اضافه کرده و آن‌ها را به خوبی هم زده تا مخلوط شوند.

طرز تهیه کوکو کلم بروکلی خوشمزه

اگر میزان تخم‌مرغ اضافه شده به ترکیبات کم بود، می‌توانید یک تخم‌مرغ دیگر نیز به ترکیب لازم اضافه کنید. پس از اضافه کردن تخم‌مرغ تابه را روی حرارت مناسب قرار دهید. سپس کمی کره درون تابه بریزید و صبر کنید تا با حرارت اجاق گرم و در نهایت ذوب شود.

بیشتر ترکیبات مایه کوکو را داخل تابه بریزید و آن را به وسیله یک قاشق یکدست کنید. توجه داشته باشید که مایه کوکو باید کاملا یکدست شود تا همه قسمت‌های آن به خوبی پخته شوند. شما می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن غذا کمی زرشک و گردو را روی مایه کوکو پخش کنید. برای جلوگیری از به هم چسبیدن کوکوها، بهتر است آن‌ها را به اندازه یک بند انگشت با فاصله از یکدیگر قرار دهید.

پس از قرار دادن مایه کوکو در تابه دره تابه را بگذارید و اجازه دهید که کوکوها در مدت زمان 30 دقیقه سرخ شوند. پس از اینکه یک طرف کوکو به خوبی سرخ شد، آن را برگردانده و قسمت دیگر آن را سرخ کنید. قسمت دیگر این غذا نیز همانند طرف دیگر آن باید در مدت زمان 30 دقیقه سرخ شوند. شما می‌توانید از روش دیگری نیز برای پخت کوکو کلم بروکلی استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید مایه کوکو را درون قالب ریخته و آن را در فر قرار دهید. بعد از گذشت مدتی کوکو بروکلی شما آماده شده و می‌توانید آن را با سس کچاپ نوش جان نمایید.

طرز تهیه کوکو کلم بروکلی ساده

نکات مهم برای پخت کوکو کلم بروکلی

برای پخت کوکو کلم بروکلی توجه به نکات ظریف بسیار مهم است. توجه به این نکات می‌تواند سبب شود که کوکو لذیذ و خوشمزه‌ای تهیه کنید. بهتر است این کوکو را با حرارت ملایم بپزید تا مواد آن کاملا مغز پخت شوند. اگر قصد دارید که این کوکو یکدست شود، می‌توانید کلم بروکلی پخته شده را با استفاده از غذاساز ریز کنید. از آنجایی که کوکو کلم بروکلی ازجمله غذاهای رژیمی محسوب می‌شود، بهتر است برای پخت آن کمی روغن داخل تابه بریزید.

اگر از طرفداران سیر هستید، می‌توانید 2 حبه سیر رنده شده را نیز به مواد این کوکو اضافه نمایید. در صورت آبکی بودن مایه کوکو کلم بروکلی، برای سفت شدن آن می‌توانید کمی آرد سفید را به مایه اضافه نمایید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به پنیر پیتزا علاقه دارید، می‌توانید به جای زرشک و گردو از پنیر پیتزا داخل مواد کوکو کلم بروکلی بهره ببرد.

بسیاری از افراد تمایل دارند که کوکو را به صورت تکه‌های جدا از هم سرخ کنند. برای انجام این کار بهتر است از یک قالب گرد استفاده کنید و پس از اتمام پخت کوکو، آن را برش بزنید. در این صورت کوکوهایی یک‌دست و یک شکل خواهید داشت.

کوکو کلم بروکلی

سخن پایانی

کوکو کلم بروکلی به علت راحتی و کالری کم طرفداران زیادی دارد. اگر قصد پخت این غذا را دارید، می‌توانید علاوه‌ بر مواد گفته شده سایر مواد جانبی نیز جهت خوش طعم شدن به آن اضافه نمایید. توجه داشته باشید که مهم‌ترین اصل در پخت این کوکو استفاده از حرارت کم برای پخت آن است. با رعایت نکات طرز تهیه کوکو کلم بروکلی می‌توانید این کوکو خوشمزه برای خود و سایر اعضا خانواده تهیه کنید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا