خوراکغذای اصلی

طرز تهیه خوراک کدو و گوجه فرنگی به 2 روش

شما نیز هنگامی که زمان مناسبی برای طبخ غذا ندارید به دنبال آماده کردن غذاهای فوری و راحت می‌گردید؟ آیا به جای مصرف هر روزه برنج، گوشت و مرغ، غذاهای رژیمی و گیاهی را ترجیح می‌دهید؟ می‌دانید که با استفاده از کدو می‌توانید چند نوع خوراک مختلف تهیه کرده و با نان میل نمایید؟خوراک کدو و گوجه فرنگی جزو آن دسته خوراکی‌های محبوب گیاهی است که در آشپزی ایرانی به آن مسما می‌گویند. تهیه این غذای ساده و رژیمی بسیار راحت بوده و به زمان اندکی نیاز دارد. اگرچه این غذا خوراک نام داشته اما شما می‌توانید آن را همراه با کته یا پلوی ایرانی سرو نمایید. اگر شما نیز علاقه‌مند به طبخ غذاهای مختلف با استفاده از کدو هستید، بهتر است در ادامه همراه با مجله آشپزی مامی کوکینگ باشید تا قدم به قدم با طرز تهیه خوراک کدو و گوجه فرنگی آشنا شویم. در این مطلب شما با دو روش پخت خوراک کدو و گوجه فرنگی آشنا می‌شوید و خوراکی متفاوت از کدو را میل خواهید کرد.

طرز تهیه خوراک کدو و گوجه فرنگی

مواد لازم برای تهیه خوراک کدو و گوجه فرنگی

برای پخت خوراک کدو و گوجه فرنگی لذیذ و خوشمزه لازم است تا ابتدا مواد زیر را تهیه نمایید.

  • کدو
  • پیاز
  • گوجه فرنگی
  • نمک، فلفل و آویشن
  • شنبلیله خشک
  • رب گوجه فرنگی
خوراک کدو و گوجه فرنگی رژیمی

طرز تهیه خوراک کدو و گوجه فرنگی

برای بهره بردن از خواص بی‌نظیر کدو شما می‌توانید غذایی سالم و رژیمی مانند خوراک کدو و گوجه فرنگی را تهیه نمایید. برای طبخ خوراک کدو و گوجه فرنگی لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

ابتدا لازم است تا کدوها را شسته و پوست بگیرید. سپس آن‌ها را به صورت نگینی خرد کرده تا ظاهری زیبا در غذا داشته باشند.

طرز تهیه خوراک کدو و گوجه

مرحله دوم

پس از خرد کردن کدوها می‌بایست به سراغ پیاز رفته و آن‌ها را نیز خرد یا رنده نمایید. حال باید پیازها را با کمی روغن، نمک، فلفل و زردچوبه تفت داده تا پیازها سرخ شوند.

مرحله سوم

پس از آنکه پیازها تا حدودی نرم شدند نیاز است تا کدوها را به آن‌ها اضافه کرده و اجازه دهید تا نرم شوند. در این حین می‌بایست گاهی کدوها را هم زده تا به ته ظرف نچسبند.

طرز تهیه خوراک کدو

مرحله چهارم

در این مرحله لازم است تا در ظرفی دیگر رب گوجه فرنگی را تفت داده تا مزه خامی آن گرفته شود. سپس می‌بایست آن را همراه با گوجه فرنگی رنده شده به دیگر مواد اضافه کرد و روی حرارت ملایم قرار داد. پس از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه غذای شما آماده خواهد بود. در اینجا فراموش نکنید که پس از پخته شدن مواد لازم است تا مقداری شنبلیله خشک را به آن اضافه نموده و شعله را خاموش نمایید. با اضافه کردن شنبلیله در مرحله آخر به خوراک کدو و گوجه فرنگی، غذای شما طعم بی‌نظیر و خوش عطری را به خود خواهد گرفت.

کدو سرخ شده با گوجه

 

برای تهیه خوراک کدو و گوجه فرنگی راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی دیگر از روش‌های طبخ غذا به شرح زیر است.

مواد لازم جهت تهیه خوراک کدو و گوجه فرنگی به همراه سیب زمینی

برای تهیه خوراک کدو و گوجه فرنگی به همراه سیب‌زمینی شما به مواد زیر احتیاج خواهید داشت.

  • کدو سبز خورشتی
  • گوجه فرنگی
  • سیب زمینی
  • رب گوجه فرنگی
  • رب آلوچه
  • کره
  • آب لیموترش تازه
  • زعفران دم کرده و ادویه کاری
  • نمک، فلفل و زردچوبه
طرز تهیه خوراک کدو و گوجه فرنگی

طرز تهیه خوراک کدو، گوجه فرنگی و سیب زمینی

برای تهیه این نوع خوراک لازم است که ابتدا کدوها را از وسط برش طولی داده و دو طرف آن را در روغن سرخ کنید. در این هنگام باید توجه داشته باشید که کدو بسیار سریع سرخ می‌شود. از این رو نباید شعله گاز را خیلی بالا ببرید. پس از سرخ شدن کدوها باید تا سیب‌زمینی و گوجه را نیز در تابه سرخ نمایید. بدین خاطر بهتر است تا کدو‌های سرخ شده را از تابه خارج کرده و سیب‌زمینی‌هایی که به صورت حلقه حلقه در آورده‌اید را در آن سرخ کنید.

پس از سرخ شدن سیب‌زمینی‌ها نوبت به سرخ شدن گوجه فرنگی‌هایی که از وسط به دو نیم تقسیم کرده‌اید می‌رسد. در این مرحله لازم است تا در ظرف قرار دهید تا گوجه فرنگی‌ها به‌طور کامل مغز پخت شوند. پس از سرخ شدن موارد بالا حال نوبت به تفت دادن رب گوجه فرنگی به همراه نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه کاری خواهد رسید. سرخ کردن ادویه‌ها به همراه رب موجب می‌گردد تا غذا عطر و رنگ بهتری پیدا کند. در مرحله بعد باید ۳ پیمانه آب جوش را به سس اضافه کرده و سپس کمی رب آلوچه و آب لیمو ترش را به همراه زعفران دم کرده به آن اضافه نمایید.

پس از آماده شدن سس شما می‌توانید کدو و سیب‌زمینی‌های سرخ شده را به سس اضافه کرده و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا سس کاملا به خورد آن‌ها برود. حال پس از گذشت زمان لازم می‌توانید خوراک کدو را درون ظرف مناسب ریخته و به همراه گوجه‌های سرخ شده سرو نمایید.

طرز تهیه خوراک کدو، گوجه فرنگی و سیب زمینی

سخن پایانی

در تهیه خوراک کدو و گوجه فرنگی شما می‌توانید مواد را طبق سلیقه خود به صورت حلقه حلقه یا مخلوطی از برش‌های مختلف تهیه کنید. همچنین می‌توانید بسته به ذائقه خود مواد و ادویه‌های به کار رفته را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر شما علاقه‌مند به سیر هستید، می‌توانید در تهیه این غذا از مقدار مناسب سیر نیز استفاده نمایید. علاوه بر این استفاده از سیب‌زمینی نگینی نیز طعمی متفاوت و لذت‌بخش را به خوراک کدو و گوجه فرنگی شما خواهد بخشید. از این رو با توجه به موارد گفته شده در بالا اگر در فکر درست کردن غذایی در کم‌تر از نیم ساعت هستید، بهتر است به سراغ تهیه خوراک لذیذ کدو و گوجه فرنگی بروید.

مقالات بیشتری بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا