غذای بین الملل

آموزش آسان طرز تهیه بوریتو مرغ بسیار خوشمزه

چنانچه قصد دارید با طرز تهیه بوریتو مرغ بسیار خوشمزه و عالی آشنا شوید تا انتهای این مقاله با مجله آشپزی مامی کوکینگ همراه باشید. بوریتو (Burrito) مرغ از جمله غذاهای مکزیکی محسوب شده که بخشی از آن را سس مخصوصی تشکیل داده که درون نان تورتیلا قرار گرفته و لقمه می‌شود. مواد میانی داخل این اسنک فوق‌العاده خوشمزه از سبزیجات معطر و گوشت تهیه شده است. وجود فیبر بسیار زیاد و همچنین پروتئین‌های حیوانی و گیاهی در داخل این غذا باعث شده تا به عنوان وعده‌ای مغذی و سالم به شمار آید.

مواد لازم برای بوریتوی مرغ

  • سینه مرغ 2 عدد
  • برنج 200 گرم
  • لوبیا قرمز نصف پیمانه
  • گوجه فرنگی 2 عدد
  • سیر 1 حبه
  • پیاز 2 عدد
  • پنیر پیتزا 200 گرم
  • پودر پونه 1/2 قاشق چایخوری
  • آویشن 1 قاشق چایخوری
  • پودر زیره 1/2 قاشق چایخوری
  • آرد گندم 500 گرم
  • آب جوش نصف لیوان
  • پودر پاپریکا 1/2 قاشق مربا خوری
  • بکینگ پودر 1/2 قاشق مرباخوری
  • سس تارتار به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم
  • آب به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه بوریتو مرغ

 

طرز تهیه بوریتو مرغ به صورت مرحله به مرحله

بوریتو مرغ از جمله غذاهای بسیار پرطرفدار خصوصاً در بین کودکان شناخته شده است. در ادامه طرز تهیه این غذای سالم و مقوی را به صورت آسان و مرحله به مرحله خدمت شما شرح می‌دهیم.

مرحله اول

ابتدا لوبیا قرمز را تمیز کرده و می‌شوییم، بهتر است 24 ساعت قبل از استفاده لوبیا را خیسانده تا نفخ آن گرفته شود. سپس برای پخت، بعد از خالی کردن آب لوبیا مجدداً داخل قابلمه کمی آب ریخته و لوبیا را به آن اضافه کرده تا بپزد. در انتها بعد از پخت لوبیا قرمز و کم شدن آب آن زیر شعله را خاموش کنید. در صورت وجود آب زیاد بهتر است کمی شعله را زیاد کرده تا آب اضافی بخار گردد.

لوبیا قرمز

مرحله دوم

در دومین مرحله از طرز تهیه بوریتو مرغ سینه مرغ را شسته و به صورت نگینی خرد کنید. سپس پودر زیره، نمک و پودر پاپریکا را به سینه مرغ اضافه کرده و آن را کنار بگذارید تا کمی مزه‌دار شود.

سینه مرغ

مرحله سوم

در این بخش بعد از پوست گرفتن پیاز آن را شسته و کاملا خرد نمایید. مقداری روغن داخل تابه ریخته و بعد از داغ شدن روغن، پیازها را به آن اضافه کنید تا به خوبی سرخ شوند.

مرحله چهارم

حال با استفاده از رنده سیر را به صورت پودر در آورده و آن را به تابه‌ایی که داخل آن پیاز قرار دارد اضافه نمایید. سیر و پیاز را تفت داده تا زمانی که بوی سیر از آن گرفته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله گوجه‌فرنگی‌ها را نیز به صورت نگینی ریز خرد کرده و به سایر موادی که در تابه قرار دارند اضافه کرده و تف دهید. همچنین لوبیا قرمز پخته شده، فلفل سیاه، نمک، آویشن و پودر پونه را نیز به این مواد اضافه کنید.

مرحله ششم

در مرحله ششم از طرز تهیه بوریتو مرغ عالی و آسان سینه مرغ نگینی را به مواد داخل تابه افزوده و سپس در آن را بگذارید تا ضمن بخار شدن آب گوجه فرنگی، مرغ نیز به طور کامل پخته شود. البته می‌توان مرغ را به صورت دیگری هم پخت. به عنوان مثال مرغ و پیاز را باهم پخته و سایر مواد را جداگانه بپزید.

مرحله هفتم

در این مرحله برنج را خیس کرده و بعد از دو ساعت آب آن را بیرون بریزید. سپس داخل قابلمه کمی نمک به همراه آب ریخته و شعله را روشن کنید. بعد از جوشیدن آب، برنج را به آن اضافه کرده و بعد از مدت زمان 10 دقیقه تا یک ربع برنج را آبکش نمایید. سپس برنج را به همراه روغن درون قابلمه ریخته و در آن را گذاشته تا برنج با شعله پایین دم بکشد.

مرحله هشتم

در این مرحله نان تورتیلا را بر روی میز و یا سطح کار مورد نظر پهن نمایید. همچنین می‌توانید به جای استفاده از نان تورتیلا از نان‌های نازک مانند لواش استفاده کنید. سپس یک قاشق از برنج و یک قاشق از مخلوط لوبیا و مرغ را میان نان قرار دهید. حالا مقداری از پنیر پیتزا را روی مواد پاشیده و نان تورتیلا را مانند ساندویچ بپیچید. بدین‌صورت بوریتوی مرغ مکزیکی فوق‌العاده خوشمزه و اشتهاآور آماده خواهد شد. شما می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن این غذا را همراه با سس تارتار سرو نمایید.

نان تورتیلا

دستور تهیه نان تورتیلا جهت بوریتو مرغ

در صورتی که علاقه مند هستید به همراه طرز تهیه بوریتو مرغ با دستور تهیه نان تورتیلا نیز آشنا شوید، با ادامه مطالب با ما همراه باشید.بعد از الک کردن چند باره آرد آن را داخل ظرف به همراه نمک و بکینگ ‌پودر مخلوط نمایید. بهتر است وسط آرد را یک گودی ایجاد کرده و سپس آب و روغن را به آن اضافه کنید. بعد از تهیه خمیر آن را به مدت ده دقیقه ورز داده و داخل پلاستیک یا ظرف درب‌دار گذاشته تا استراحت کند.

بعد از گذشت زمان فوق خمیر را برداشته و به 12 بخش مساوی تقسیم نمایید. تمامی بخش‌های خمیر را به صورت دایره در آورید. سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیرها را در فواصل معینی کنار هم بچینید و روی آن‌ها پارچه بکشید. سپس با استفاده از وردنه خمیر را باز کنید تا قطر هر دایره در حدود 30 سانتی‌متر گردد.

حالا تابه چدنی را روی گاز با شعله کم گذاشته تا داغ شود. سپس خمیرها را به آرامی درون تابه قرار دهید. هنگامی که یک سمت خمیرها پخته شد، آن‌ها را برگردانده تا سمت دیگر نیز پخته شود. بعد از پخت، نان‌ها را از تابه بیرون آورده و درون پارچه قرار دهید تا خشک نشوند. حالا نان تورتیلا آماده است. هر زمان که قصد پخت مرغ بوریتو را داشتید می‌توانید از این نان استفاده نمایید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا