کیک و شیرینیکیک

طرز تهیه کیک بادام خانگی و خوشمزه

کیک‌های خانگی یکی از کیک‌های خوش طعم و سالم است وبه خاطر به صرفه بودنش از توجه زیادی برخوردار است. این کیک حتی در پذیرایی‌ها و مراسمات مختلف جشن عروسی، جشن تولد و…. استفاده می‌شود. بیشتر کدبانو‌ها علاقه زیادی به پخت کیک دارند، بافت این کیک بسیار نرم و طعمی لذیذ و خوشمزه دارد؛ علاوه بر این به خاطر مغز بادام و گردو بسیار مقوی و مفید است. این کیک را به روش‌های مختلف می‌توان درست کرد. کیک بادام و شلیل، کیک بادام بی ‌ارد، کیک بادام شکلاتی، کیک بادام گردو که در این آموزش از مجله آشپزی مامی کوکینگ طرز تهیه کیک بادام ساده را آموزش خواهیم داد

مواد لازم کیک بادام

برای اینکه این کیک خوش طعم و عطر را تهیه کنید، لازم است مواد زیر را در اختیار داشته باشید:

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد ۲ و نیم لیوان
  • شیر ۱ لیوان
  • شکر ۱ لیوان
  • روغن مایع ۱ لیوان
  • پودر بادام ½ لیوان
  • بکینگ پودر ۲ قاشق غذا خوری
  • وانیل ½ قاشق چایخوری
  • پرک بادام ۳ قاشق غذاخوری
Almond Cake

مراحل پخت کیک

پس از این که مواد لازم را آماده کردید، باید مراحل زیر را طی کنید تا به یک‌ کیک بادام فوق‌العاده برسید و از عطر و طعم آن لذت ببرید.

مرحله اول

ابتدا دو کاسه مناسب انتخاب می‌کنیم، زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا می‌کنیم. سفیده تخم‌مرغ‌ها را با همزن به مدت ۱۰ دقیقه هم می‌زنیم تا پف‌دار شود و بعد داخل یخچال قرار می‌دهیم تا آب نشود.

مرحله دوم

در ادامه به کاسه حاوی زرده تخم‌مرغ، شکر و وانیل اضافه می‌کنیم و با همزن مخلوط کرده تا کش‌دار و یکدست شود.

مرحله سوم

حالا ظرف مناسب دیگری را انتخاب می‌کنیم، آرد و بکینگ پودر را درون ظرف می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم و مخلوط این دو را سه مرتبه الک می‌کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن مایع را به مخلوط تخم‌مرغ اضافه می‌کنیم و مخلوط خواهیم کرد؛ سپس شیر را اضافه و مجدداً مخلوط می‌کنیم. در ادامه مخلوط آرد را روی مخلوط تخم‌مرغ اضافه می‌نماییم.

مرحله پنجم

حالا پودر بادام را به مایه کیک اضافه می‌کنیم و با همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط کرده تا یکدست شود. در ادامه سفیده تخم‌مرغ را به این مخلوط اضافه می‌کنیم.

مرحله ششم

در مرحله اخر، مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی مخلوط می‌کنیم. فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده تا گرم شود. سپس یک قالب انتخاب می‌کنیم درون قالب را با روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می‌کنیم. مایه کیک را درون قالب ریخته و چند بار روی سطح کار می‌کوبیم تا هوای اضافی مایه کیک از بین برود. قالب را در طبقه وسط قرار می‌دهیم وبه مدت ۴۵ دقیقه زمان لازم است تا کیک کاملاً بپزد. بعد از گذشت ۴۵ دقیقه وقتی روی کیک طلایی شد، با خلال چوبی آن را تست می‌کنیم و در صورتی که چیزی به خلال نچسبید، کیک را از فر خارج کرده و اجازه می‌دهیم خنک شود. برای تزئین کیک می‌توانیم از پرک بادام هم استفاده کنیم. این کیک خوشمزه را می‌توانید در عصرانه و میان وعده‌های خود همراه چای نوش جان کنید.

Almond Cake2

سخن پایانی

از ویژگی‌های این کیک خانگی، طعم لذید و بافت نرمش است و بخاطر به صرفه بودنش در میان کدبانوها از اهمیت زیادی برخوردار است.  بسیار پرکالری و مغذی است و می‌تواند یک میان وعده فوق‌العاده به حساب آید. اگر تاکنون شما هم در منزل این کیک را پخته‌اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا