دسر

طرز تهیه سوفله اسفناج فرانسوی

سوفله اسفناج فرانسوی یکی از انواع جذاب سوفله بوده که طعم فوق العاده‌ای دارد و آماده کردن آن بسیار ساده است و می‌توانید در مدت زمان کوتاهی آن را تهیه کنید. ما در این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ قصد داریم طرز تهیه سوفله اسفناج فرانسوی را به صورت مرحله مرحله و کامل برای شما بیان کنیم. مواد اولیه ذکر شده در این دستور آشپزی، برای ۴ نفر مناسب است. چنانچه می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوفله اسفناج تهیه کنید، کافیست مواد لازم را متناسب با تعداد، ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم برای پخت سوفله اسفناج فرانسوی

  • اسفناج: ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • پنیر پارمزان: ۱۵۰ گرم
  • گوجه فرنگی خشک شده: ۴ عدد
  • بکینگ پودر: ۲ قاشق غذاخوری
  • سس بشامل: ½ لیوان
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه سوفله اسفناج فرانسوی

مراحل پخت سوفله اسفناج فرانسوی

  1. ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کرده و در ادامه سفیده را همراه با نمک و بکینگ پودر به اندازه هم بزنید تا فرم گیرد و کاملا سفت شود؛ به این صورت که زمانی کاسه را برمیگردانید سفیده تخم مرغ از کاسه بیرون نریزد.
  2. در مرحله بعد پس از این که تخم مرغ آماده شد، آن را داخل یخچال قرار دهید. حالا اسفناج را به صورت درشت خرد کرده و به همراه گوجه فرنگی خشک شده، زرده تخم مرغ و سس بشامل در یک ظرف مناسب مخلوط نمایید. سس بشامل یکی از انواع سس‌های خوشمزه فرانسوی است که در تهیه برخی غذاها از آن استفاده می‌شود.
  3. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه را به همراه ادویه‌های دلخواه خود به ترکیب بیفزایید و به خوبی مخلوط کنید. حالا سفیده تخم مرغ را کم کم به مواد اضافه کرده و به صورت دورانی از پایین به بالا ترکیب نمایید تا پف تخم مرغ از بین نرود.
  4. در این مرحله از طرز تهیه سوفله اسفناج فرانسوی، ظرف مناسبی انتخاب کرده و آن را با روغن کمی چرب کنید. مایه سوفله را قاشق قاشق داخل ظرف بریزید و مقداری کنجد را به دلخواه بر روی آن بپاشید.
  5. فر را از 10 دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا کاملاً گرم شود. ظرف حاوی مایه سوفله را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل طبقه وسط فر قرار دهید تا سوفله آماده شود. بعد از اینکه سوفله آماده شد، اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر بماند تا خنک شود و پف آن نخوابد. بعد از گذشت این زمان، سوفله را از فر خارج کرده و سرو نمایید. نوش جان.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه سوفله اسفناج فرانسوی

مهم‌ترین نکات طرز تهیه سوفله اسفناج فرانسوی

  • شما می‌توانید جهت راحت‌تر مخلوط کردن سفیده ها، مواد را به ۲ تا ۳ قسمت تقسیم کرده و سفیده‌ها را کم کم به آن‌ها بیفزایید.
  • به جهت اینکه سوفله اسفناج شما بیشتر پف کند، می‌توانید کمی جوش شیرین به مواد اضافه کنید.
  • چنانچه در حین قرارگیری در فر روی سوفله طلایی نشده است، شعله بالایی فر را روشن کنید تا طلایی شود. این کار تنها چند دقیقه طول می‌کشد.
  • سوفله را داغ سرو کنید؛ زیرا طعم آن بعد از خنک شدن به اندازه زمان داغ بودن سوفله لذیذ نیست.

طرز تهیه سوفله اسفناج فرانسوی

جمع‌بندی

شما می‌توانید سوفله را به عنوان یک پیش غذا در مهمانی‌ها سرو کنید و یا به عنوان یک شام سبک میل نمایید. ما در این مقاله مراحل طرز تهیه سوفله اسفناج فرانسوی را برای شما بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. جهت دسترسی به سایر آموزش ها، پیشنهاد می‌کنیم دیگر مقالات مجله آشپزی مامی کوکینگ را نیز مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا