شیرینیدسرکیک و شیرینی

آموزش گام به گام طرز تهیه تارت توت فرنگی با طعم منحصربه‌فرد

تارت میوه توت فرنگی یک دسر تابستانی خوش‌طعم و بسیار وسوسه انگیز است که شیرینی توت فرنگی تازه را  با یک لایه کره خوش طعم ترکیب می‌کند و وعده‌ کوچک خوشمزه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این مقاله، شما را گام به گام برای درست کردن یک تارت لذیذ و دلپذیر راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید طعم لذیذ یک دسر تابستانی را در کنار خانواده خود تجربه کنید. ما در این آموزش همه ابعاد تهیه این دسر خوشمزه را پوشش خواهیم داد و سعی می‌کنیم به زبانی ساده آن را ارائه کنیم؛ به‌طوری‌که چه یک آشپز تازه‌کار باشید و چه یک شیرینی‌پز باتجربه، بتوانید به‌راحتی تکنیک‌ها و دانش تهیه یک تارت توت فرنگی خوشمزه و عالی که دوستان و خانواده شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، فرا بگیرید.

 بنابراین، با ما در مجله آشپزی مامی کوکینگ همراه باشید تا به دنیای تارت های توت فرنگی شیرجه بزنیم و اسرار تهیه دسری را هویدا کنیم که علاوه بر خوشمزه بودن، از نظر چیدمان هم زیبا و خیره‌کننده باشد.

1. تهیه خمیر و نان تارت

یکی از ملزومات و پایه و اساس هر تارت خوشمزه‌ای، نان و خمیر آن است. خمير تارت باید کره‌ای، ورقه ورقه و مكمل طعم های میوه ای باشد. يعني آنقدر خوشمزه باشد كه تركيب آن با طعم ميوه‌هاي توت فرنگي و خامه دلنشين شود. برای آن‌که نان تارت توت فرنگی خوشمزه و بی‌نقصی را درست کنید باید از مواد اولیه‌ای که در ادامه ذکر می‌شود استفاده کنید.

طرز تهیه تارت توت فرنگی

مواد اولیه برای تهیه نان تارت:

  • ¼ پیمانه آرد (تفاوتی در نوع آرد مدنظر نیست)
  •  نصف  قالب کره
  • 2 قاشق غذاخوری شکر
  • 1 قاشق چای‌خوری نمک
  • 2 یا 3 قاشق غذاخوری آب سرد

حالا باید خمیر را آماده کنیم. برای این منظور با استفاده از مخلوط کن، آرد، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید. کره سرد را اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا به خورد مخلوط برود و شبيه خرده نان شود. حال باید به‌صورت تدریجی آب سرد را به مخلوط اضافه کنید و سپس هم بزنید تا خمیر شروع به جمع شدن کند و یکدست شود. در مرحله بعد روی یک سطح صاف (مانند تخته) آرد بپاشید و خمیر را روی سطح آردپاشی شده بگذارید  و به شکل دایره در بیاورید. سپس خمیر آغشته به آرد را داخل پلاستیک یا نایلون بگذارید و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

بعد از گذشت حداقل نیم ساعت، خمیر تارت را از یخچال درآورده و آماده پختن کنید. بهتر است بعد از خنك شدن، خمير را با استفاده از وردنه باز كنيد.

طرز تهیه تارت توت فرنگی خوشمزه

برای پخت خمیر تارت مراحل زیر را انجام دهید:

  • فر را از قبل روشن کنید تا به 190 درجه سانتی‌گراد برسد.
  • تا زمانی که فر به درجه مورد نظر برسد، بیکار نمانید و روی یک سطح آردپاشی شده، خمیر سرد شده را باز کنید تا آغشته به آرد شود.
  • خمیر را درون تابه تارت قرار دهید و آن را به آرامي به کناره‌ها و كف تابه فشار دهيد تا به خوبي به بدنه تابه بچسبد.
  • بعد از اين كار، خميرهايي كه از تابه بيرون زده و اضافي هستند را ببُريد و سپس با استفاده از چنگال كف آن را سوراخ كنيد تا از ايجاد حباب‌های هوا جلوگيري شود.
  • روي خمير را با كاغذ روغني بپوشانيد و سپس تابه تارت را درون فر قرار دهید.
  • تقریباً 15 بگذارید خمیر بپزد. پس از آن کاغذ روغنی را از روی خمیر بردارید.
  • تا زمانی که خمیر رنگ طلایی مایل به قهوه‌ای به خود بگیرد، بگذارید بپزد. به طور تقریبی 10 تا 12 دقیقه برای اینکه خمیر رنگ طلایی به خود بگیرد، مناسب است.

خمیر تارت توت فرنگی ما آماده است! حال باید آن را پر از توت فرنگی و مخلفات تارت کنیم. اما قبل از آن اجازه دهید تا خمیر به خوبی خنک شود.

طرز تهیه تارت توت فرنگی مجلسی

2. پرکردن خمیر تارت يا فيلينگ

جادوی واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که بخواهید خمیر تارت را پر از توت فرنگی، خامه و وانیل کنید. به این مرحله از تهیه تارت، فیلینگ می‌گویند. یک تارت توت فرنگی خوشمزه باید صاف و خامه‌ای بوده و به خوبی با توت فرنگی ترکیب شده باشد.

مواد لازم برای فیلینگ

  • 1 پیمانه خامه غلیظ
  • ½ فنجان شکر
  • 4 عدد زرده تخم مرغ
  • 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
  • 1 قاشق چای‌خوری پودر وانیل

از مراحل زیر برای فیلینگ و پر کردن خمیر تارت پیروی کنید:

  • خامه غلیظ را درون یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت متوسط گرم کنید تا شروع به جوشیدن کند. زمانی که خامه اصطلاحاً شروع به غل‌غل کرد، آن را از روی شعله بردارید.
  • در یک کاسه جدا، زرده تخم مرغ، شکر و نشاسته ذرت را با همزن، به‌خوبی هم بزنید تا مواد به ‌خوبی با هم ترکیب شده و یک‌دست شوند.
  • سپس خامه داغ را به آرامی داخل مخلوط تخم مرغ بریزید و مدام هم بزنید تا دلمه نشود.
  • در مرحله بعدی مخلوط درست شده را به قابلمه برگردانید و حرارت را روی متوسط تنظیم کنید. همزمان که قابلمه روی شعله به آرامی می‌پزد، آن را مدام هم بزنید تا غلیظ شود و تقریبا شبیه به کرم کاستارد شود.
  • حال قابلمه را از روی شعله بردارید و عصاره وانیل را به آن اضافه کرده و شروع به هم زدن کنید.

فیلینگ شما تقریباً آماده است! آن را درون یک کاسه بریزید و روی فیلینگ را با سلفون بپوشانید. مطمئن شوید سلفون سطح مخلوط را لمس می‌کند. در این حالت از تشکیل پوسته سخت روی سطح مخلوط جلوگیری می‌شود. در نهایت مخلوط آماده شده را به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا سرد و سفت شود. پس از گذشت 2 ساعت، آن را به خمیر تارت که از قبل آماده شده، اضافه کنید.

3. اضافه کردن توت‌فرنگی‌ها

حالا وقت خودنمایی توت فرنگی است! این آخرین مرحله از تهیه تارت توت فرنگی است. در این مرحله تمرکز بر روی تزیین تارت است تا در وسوسه‌انگیز ترین حالت ممکن به نظر برسد. در این مرحله سعی می‌کنیم با استفاده از توت فرنگی و مربا، تارت را تزئین کنیم.

مقدار میوه و مربای توت فرنگی مورد نیاز

  1. 700 گرم توت فرنگی تازه و ورقه شده
  2. نصف پیمانه مربای توت فرنگی

برای تزیین تارت خود، می‌توانید از ایده‌هایی که در ادامه گفته می‌شود استفاده کنید:

  • پس از سرد شدن خمیر تارت و فیلینگ، آن‌ها را از یخچال خارج کنید.
  • با احتیاط یک لایه نازک مربای توت فرنگی را روی کف نان تارت بمالید.
  • توت فرنگی‌های ورقه ورقه شده را روی مربا بچینید. پیشنهاد می‌شود برای زیبایی بیشتر از لبه بیرونی شروع کرده و به سمت مرکز حرکت کنید.
  • ایده دیگر این است که می‌توانید آنها را به صورت دایره‌های هم‌مرکز بچینید یا از یک الگوی تزئینی دلخواه استفاده کنید.
  • برای آنکه مربای توت فرنگی قابل ریختن شود و امر تزئین را تسهیل کند، بهتر است نیم ساعت قبل از تزئین آن را از یخچال بیرون بیاورید تا گرم شود. همچنین می‌توانید مربا را به آرامی در مایکروویو یا قابلمه گرم کنید تا به‌ راحتی قابل ریختن شود.
  • با برس آشپزی یا شیرینی‌پزی، مربای گرم شده را به آرامی روی توت فرنگی‌ها بمالید تا ظاهری براق به خود بگیرد و تارت را جذاب و با طراوت نشان دهد.
  • تارت را 30 دقیقه دیگر در یخچال بگذارید تا مربا خودش را بگیرد.

تارت توت فرنگی

نکات

به شما تبریک می‌گوییم! حالا شما هنر تهیه یک تارت توت فرنگی خوشمزه و در عین حال زیبا را از صفر تا صد یاد گرفته‌اید. شما در این آموزش یاد گرفتید که چگونه یک خمیر تارت عالی درست کنید، یک فیلینگ خامه‌ای تهیه کنید و در نهایت چگونه تارت خود را به زیبایی با توت فرنگی های تازه و خوشمزه تزئین کنید.

توجه داشته باشید که راز تهیه یک تارت استثنایی استفاده از مواد تازه و باکیفیت و توجه به تمام جزئیاتی است که در این آموزش به آن اشاره شده است. همچنین می‌توانید ایده های جدیدی را هم امتحان کنید. مثلا می‌توانید با استفاده پوست زنده شده لیمو به تارت خود طعم جدیدی را اضافه کنید و یا مقداری پسته چرخ شده روی تارت بپاشید. از آزمایش ایده های جدید نترسید و جسور باشید! مي‌توانيد براي هم زدن مواد از همزن برقي هم استفاده كنيد اما اينكار باعث ايجاد كف بر روي مواد شده و لطافت تارت از بين مي‌رود.

حال می‌توانید تارت پخته شده که هنر دست خودتان است را بچشید و آن را با عزیزان خود تقسیم کنید و نظرشان را بپرسید.

جمع بندی

تارت توت فرنگی یکی از لذیذترین دسرهایی است که در فصل تابستان می‌توانید درست کنید و از آن برای پذیرایی از دوستان، آشنایان و خانواده خود استفاده کنید. اگر دستور پختی که ما برای شما فراهم کرده ایم را به‌خوبی اجرا کنید، آنها را شگفت زده خواهید کرد! امیدواریم که این دستور پخت برای شما مفید بوده باشد. در صورتی‌که از این دستور پخت استفاده کردید، لطفا نتیجه آن و احساساتی که در عزیزان خود ایجاد کردید را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر ایده های جدیدتری را برای خوشمزه‌تر کردن این تارت را تست کردید و از آن راضی بودید، ایده های خود را با ما در میان بگذارید!

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا