مرباکیک و شیرینی

طرز تهیه مربای توت فرنگی و ترفندهای پخت آسان و سریع آن

آیا طرفدار مرباهای خانگی هستید اما نمی‌خواهید بعد از مدتی با شکرک سر و کار داشته باشید؟ با این دستور طرز تهیه مربای توت فرنگی آسان و سریع، مربایی بدون شکرک با شیره­ای خوش­رنگ خواهید داشت. با تعدادی ماده­ی اولیه ساده در چند مرحله، شما می‌توانید یک مربای توت فرنگی خوش­مزه و لذیذ تهیه کنید که برای صبحانه با تست، بیسکوئیت یا حتی اضافه کردن به دسر مورد علاقه شما گزینه مناسبی است. در ادامه این آموزش از مجله آشپزی مامی کوکینگ ، دستور پخت چند مرحله ­ای و دقیق این مربا را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

چرا این دستورالعمل آسان تهیه مربای توت فرنگی بسیار کارآمد است؟

مواد ساده

برای پخت این مربا، تنها نیاز به توت فرنگی، شکر و آب­لیمو دارید! آب­لیمو می ­تواند به جلوگیری از رشد باکتری‌ها کمک ‌کند.

سرعت

مدت زمان تقریبی تهیه این مربا، تنها 20 دقیقه می­باشد!

طعم فوق­ العاده

طعم این مربای خانگی با محصولات صنعتی مشابه آن، به هیچ ­وجه قابل مقایسه نخواهد بود!

طرز تهیه مربای توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه مربای توت فرنگی

  1. یک کیلوگرم توت فرنگی
  2. 750 گرم شکر
  3. 1 عدد لیموی تازه یا آبلیموی آماده
  4. کره (اختیاری و به دلخواه)

طرز تهیه مربای توت فرنگی

مرحله ۱

توت فرنگی‌ها را با یک دستمال آشپزخانه مرطوب پاک کنید. (پاک کردن توت فرنگی‌ها به جای شستن آن‌ها، به شما این اطمینان را می‌دهد که میوه زیادی آب جذب نمی‌کند). برای حذف ساقه، از چاقو استفاده کنید و شکل مخروطی را در توت فرنگی برش داده و ساقه را حذف کنید. همچنین بهتر است توت فرنگی ­های بزرگ را به دو قسمت تقسیم کنید.

مرحله 2

توت فرنگی­ ها را در یک کاسه قرار داده و به آرامی با شکر مخلوط کنید. در این طرز تهیه مربای توت­ فرنگی، لازم است این مخلوط را بدون پوشش در دمای اتاق به مدت ۱۲ ساعت یا یک شبانه روز کنار بگذارید؛ این فرآیند به حل شدن شکر کمک می­ کند، اطمینان حاصل می­ کند که میوه خیلی زیاد له نشده باشد و به حفظ رنگ جذاب آن نیز کمک می­کند.

مرحله 3

قبل از شروع تهیه مربا، 2 بشقاب را در فریزر قرار دهید. مخلوط توت فرنگی را با آب­لیمو در قابلمه قرار داده و روی حرارت کم، بسیار آرام پخت کنید. اگر شکری در لبه‌های قابلمه باقی مانده باشد، یک برس آشپزی خشک را در آب گرم فرو ببرید و شکر را پاک کنید.

مرحله 4

وقتی دیگر هیچ دانه شکری باقی نماند، حرارت را بالا ببرید تا مربای شما شروع به جوشیدن کند و به جوش بیاید. شکر باید قبل از افزایش حرارت به طور کامل حل شود، در غیر این صورت، ممکن است دانه ­های بلورین شکر در آن سفت شود.

مرحله 5

قبل از شروع طرز تهیه مربای توت فرنگی شیشه مربا را به مدت ۵-۱۰ دقیقه بجوشانید و در دمای ۱80 درجه سانتی‌گراد خشک کنید.

مرحله 6

از قاشق استفاده کنید تا هرگونه کفی که به سطح مربا آمده است را جمع کنید و دور بیندازید. این کار را فقط یک بار در پایان انجام دهید، به جای این­که در طول مرحله جوشاندن به صورت مداوم این کار را انجام دهید تا هدر رفت کمتری داشته باشید.

مرحله 7

در صورت تمایل، می­ توانید یک قاشق کوچک کره به مربای خود اضافه کرده و آن را مخلوط کنید تا ذوب شود. این کار به حل کردن هرگونه خرده و کفی که نتوانستید از بالای آن جدا کنید کمک می‌کند. مربا را به مدت ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا استراحت کند؛ این کار باعث می‌شود میوه ­ها در تمام مخلوط نگه داشته شوند و همه آن­ها به بالای شیشه مربا نروند. در این مدت، شما می توانید بطری‌های خود را ضدعفونی کنید.

مرحله پایانی

با استفاده از قاشق، مربا را در بطری‌های گرم بریزید و تا زیر لبه بطری پر کنید. یک کاغذ مومی روی مربا قرار دهید (این کار باعث جلوگیری از شکل‌گیری قارچ می‌شود)، سپس با درپوش یا یک دایره سلفون و بند پلاستیکی آن را بپوشانید. برچسب (شامل تاریخ) را روی بطری بچسبانید و اگر دوست داشتید، با یک قطعه پارچه زیبا، آن را تزئین کنید. این طرز تهیه مربای توت فرنگی، به شما این امکان را می­ دهد که مربای خود را به مدت ۱ سال، در محیط خنک و خشک نگهداری کنید؛ پس از باز شدن درب بطری، آن را در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه سریع مربای توت فرنگی

سوالات متداول

آیا می ­توان این دستور غذایی را بدون شکر تهیه کرد؟

اگر از شکر مصنوعی استفاده کنید، می‌توانید با اضافه کردن ۲.۵ قاشق غذاخوری دانه چیا در انتهای زمان پخت، به ژل ه­ای شدن مربا کمک کنید.

آیا می‌توان مربای توت فرنگی را منجمد کرد؟

بله، می‌توانید! خبر خوب دیگر این است که می‌توانید آن را مستقیما در بطری منجمد کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که در بالای بطری فضایی را باقی بگذارید، زیرا هنگام منجمد شدن، مربا کمی حجیم می­شود.

آیا برای این طرز تهیه مربای توت فرنگی، می‌توان از توت فرنگی منجمد استفاده کرد؟

بله، احتمالا شما باید زمان پخت را افزایش دهید زیرا توت فرنگی ­های منجمد معمولا بیشتر آب دارند (و آن‌ها یخ زده هستند و نه در دمای اتاق). همچنین شما می‌توانید از یک دماسنج استفاده کنید تا از آماده شدن مربای خود اطمینان حاصل کنید. (وقتی مربا به دمای ۲۲۰ فارنهایت می‌رسد، آماده است.)

آیا می‌توان از این طرز تهیه مربای توت فرنگی برای سایر میوه‌ها نیز استفاده کرد؟

فرآیند پخت این مربا با سایر میوه‌ها نیز به خوبی عمل خواهد کرد، اما شیرینی میوه‌ای که استفاده می‌کنید را باید در نظر بگیرید. اگر میوه شما خیلی شیرین نبود، شاید نیاز باشد در طول فرآیند پخت، مقدار شکر را افزایش دهید.

ایده‌های ساده برای استفاده از مربای توت فرنگی

با این طرز تهیه مربای توت فرنگی، در کم­ترین زمان ممکن، می‌توانید یک مربای شیرین و فوق ­العاده خوش­مزه داشته باشید که دوست دارید آن را با همه ­چیز ترکیب کنید. بعضی از این ترکیب ­های دوست­ داشتنی و هیجان ­انگیز عبارت­ اند از: نان سوخاری با پنیر خامه ­ای، روی پنکیک یا وافل با کرم خامه، روی ماست ساده یا وانیلی، به صورت مارمالاد روی بستنی یا چیز کیک، به عنوان ماده درون مافین یا تزئین کیک خانگی.

طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش رنگ

کلام آخر

مربای توت فرنگی، یک خوراکی خوش­مزه و محبوب است که توسط بسیاری از مردم در سراسر جهان مورد استفاده قرار می­ گیرد. این مربا را می ­توانید بر روی تست، در پخت و پز کیک و دسر به عنوان تاپینگ و همراه با بستنی ساده یا طعم ­دار نوش جان کنید. مربای توت فرنگی خانگی می‌تواند متناسب با سلیقه شخصی شما تهیه شود. این طرز تهیه مربای توت فرنگی، یک روش عالی برای حفظ طعم شیرین توت فرنگی تابستان، برای لذت بردن در طول سال است.

اگرچه تهیه این مربا به روش خانگی بسیار سریع و آسان است، اما اگر به دلایلی شرایط تهیه آن را ندارید، می­ توانید با مراجعه به سایت فروشگاه‌های معتبر، این محصول خوش­مزه و عالی را با بسته ­بندی ­های زیبا و متنوع سفارش داده و از کیفیت آن مطمئن باشد. همچنین می­ توانید مواد اولیه این مربا را برای تهیه در منزل سفارش دهید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا