بستنیکیک و شیرینی

طرز تهیه بستنی ساده اما خانگی و خوشمزه

تابستان نزدیک است و تنها خوراکی که خیلی می‌چسبد بستنی است. امروزه انواع مختلفی از بستنی‌ها وجود دارد. اما هیچ یک به پای بستنی پرطرفدار وانیلی نمی‌رسد. وانیل طعم‌دهنده بسیار خوشایندی است که همه آن را می‌پسندند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه بستنی ساده خانگی آشنا کنیم. اگر به درست کردن بستنی در منزل علاقه دارید این مطلب از مجله آشپزی مامی کوکینگ را تا انتها بخوانید.

طرز تهیه بستنی ساده با استفاده از ثعلب

حتما نام ثعلب را شنیده‌اید. ماده‌ای که کمک می‌کند بافت بستنی منسجم شود. برخی از کافه‌ها از این ماده برای غلیظ کردن شیر موز هم استفاده می‌کنند. در زیر روش درست کردن بستنی با ثعلب آمده است.

طرز تهیه بستنی ساده

مواد مورد نیاز

  • شیر: ۱ لیوان
  • شکر: یک چهارم لیوان
  • وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری
  • ثعلب: یک چهارم قاشق چای خوری
  • هل: یک چهارم قاشق چای خوری
  • گلاب: یک قاشق غذاخوری (بسته به ذائقه خود می‌توانید مقدار آن را دو برابر یا نصف کنید)

طرز تهیه بستنی ساده با استفاده از ثعلب

در ابتدا شیر را درون یک ظرف استیل ریخته و بر شعله گاز بگذارید. زمانی که شیر گرم شد مخلوط شکر، وانیل، ثعلب و هل را اضافه کنید. در ادامه شروع به هم زدن مواد کنید، تا حدی که در شیر حل شوند. سپس گلاب را به شیر اضافه کرده و مایع را از روی گاز بردارید. زمانی که دمای شیر کاهش یافت آن را در فریزر بگذارید. هر یک ساعت یک بار مخلوط را از فریزر خارج کرده و هم بزنید و دوباره در فریزر قرار دهید.

زمانی که متوجه شدید مواد به اندازه کافی شکل گرفته آن را حدود ۵ ساعت در فریز بگذارید تا خوب سفت شود. اکنون بستنی شما آماده سرو است. تنها کافی است آن را در ظرف مناسب سرو کنید و از خوردنش لذت ببرید. شما می‌توانید این بستنی را در فصل تابستان یا حتی زمستان درست کرده و میل کنید.

در طرز تهیه بستنی ساده به این نکته دقت کنید که اگر مرحله خارج کردن از فریز و هم زدن را انجام ندهید بافت بستنی جالب نمی‌شود و حالت یخ‌زدگی پیدا می‌کند. اما اگر این مرحله را با حوصله و چند بار انجام دهید می‌توانید یک بستنی با بافتی مناسب داشته باشید.

طرز تهیه بستنی ساده بدون ثعلب

با اینکه ماده اصلی تشکیل‌دهنده بستنی ثعلب است اما روش‌هایی برای درست کردن بستنی خوشمزه بدون ثلعب وجود دارد. یک نمونه از این روش ها در ادامه آمده است.

مواد مورد نیاز

  • شیر پرچرب: ۴۰۰ گرم
  • خامه: ۲ فنجان
  • عصاره وانیل: ۲ قاشق چای خوری

ابتدا خامه را در فریز بگذارید تا حسابی خنک شود. سپس آن را با همزن دستی بزنید تا فرم بگیرد. دقت کنید اگر هم زدن را زیاد ادامه دهید خامه گلوله گلوله می‌شود و نمی‌توان از آن برای تهیه بستنی استفاده کرد.

اکنون وانیل را به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شود. در این مرحله مخلوط شیر و وانیل را به خامه اضافه کنید و به کمک لیسک به صورت دورانی و آرام آرام هم بزنید (درست مانند زمانی که قصد اضافه کردن آرد به مخلوط کیک را دارید).

بستنی را در یک ظرف استیل بریزید و به آرامی روی آن را صاف و یکدست کنید. اگر روی مواد را فشار دهید بستنی فرم جالبی نمی‌گیرد و بافت مناسبی ندارد، ظرف بستنی را حدود ۶ ساعت در فریزر بگذراید تا خوب سرد شود و فرم بگیرد. بعد از آماده شدن آن را در ظرف دلخواه سرو کرده و رویش را با خلال پسته، سس شکلاتی یا هر نوع خوراکی خوشمزه دیگری که دوست دارید تزیین کنید.

طرز تهیه بستنی ساده با استفاده بدون ثعلب

نکات مهم برای تهیه بستنی ساده

با اینکه طرز تهیه بستنی ساده واقعا آسان است اما رعایت برخی نکات می‌تواند نتیجه کار را مطلوب‌تر کند. معمولا افراد از شکلات برای تزیین روی بستنی استفاده می‌کنند اما شما می‌توانید هر ماده خوراکی دیگری را انتخاب کنید. مثلا می‌توانید از تکه‌های میوه یا انواع شربت‌ها برای تزیین و طعم دادن به بستنی خود استفاده کنید.

مقدار موادی که در اینجا ذکر شد برای یک نفر است. شما می‌توانید با توجه به تعداد افرادی که قصد درست کردن بستنی برای آنها را دارید مقدار مواد را چند برابر کنید. در نهایت به جای شکر می‌توانید از پودر قند استفاده کرده و در روش اول به ازای هر نفر یک قاشق خامه به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه بستنی ساده خانگی

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا