نوشیدنی سردنوشیدنی

طرز تهیه میلک شیک قهوه

امروزه می‌توان میلک شیک قهوه و به طوری کلی، تمامی شیک‌ها را بین 3 نوشیدنی خنک پرطرفدار کافی شاپ‌ها معرفی کرد که با فروش بسیار بالایی همراه بوده‌اند. میلک شیک در نهایت باید به گونه‌ای سرو شود که حالت کرم رنگ داشته باشد تا مصرف کننده بتواند آن را به راحتی با نی سرو کند. مهم‌ترین روش‌های رایج طرز تهیه میلک شیک قهوه و سرو انواع میلک شیک در این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ بررسی می‌شود.

میلک شیک قهوه چیست؟

میلک شیک قهوه ترکیبی از میلک که یک واژه انگلیسی به معنای شیر، شیک: به حالتی مابین جامد و مایع، قهوه که نوشیدنی مورد علاقه بسیاری از افراد جهان است. ترکیب این سه واژه باهم نشان دهنده یک نوشیدنی با طعم قهوه بوده که در آن از شیر استفاده می‌کنند و نه خیلی سفت و جامد است نه خیلی شل. مواد اولیه‌ای که برای تهیه تمامی انواع میلک شیک لازم است بستنی و شیر بوده اما گاهی نیز دیده می‌شود که به اشتباه از واژه میلک شیک بدون شیر یا بدون بستنی استفاده می‌کنند.

چنانچه داخل میلک شیک شیر نباشد به آن شیک گفته می‌شود. هنگامی که افراد میلک شیک قهوه یا هر طعم دیگری را سفارش می‌دهند انتظار دارند طعم و مزه نوشیدنی آن‌ها قهوه باشد، به همین دلیل لازم است در طرز تهیه میلک شیک به این موضوع دقت شود که میزان استفاده از شیر تا حد ممکن کم شود.

طرز تهیه میلک شیک قهوه

میلک شیک، یک صبحانه کامل

چنانچه به مواد اولیه مورد استفاده در میلک شیک قهوه دقت کنید، متوجه می‌شوید که برای یک صبحانه سریع بسیار مناسب و ایده‌آل است و البته یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک میان وعده مناسب برای کسانی که وقت کافی جهت صرف صبحانه را ندارند، معرفی می‌شود.

طرز تهیه میلک شیک قهوه در منزل

افراد ممکن است تصمیم بگیرند میلک شیک قهوه خود را در منزل تهیه کنند متاسفانه کمتر فردی می‌تواند از نتیجه نهایی راضی باشد، ممکن است این موضوع برای شما هم اتفاق بیافتد که بعد از تهیه میلک شیک متوجه تفاوت چشم‌گیر مزه شیک خود با نوشیدنی سرو شده در کافی شاپ‌ها شوید. سوال اصلی این است که چرا همیشه نوشیدنی‌های کافی شاپ از چیزی که توسط افراد تهیه می‌شود خوشمزه‌تر است؟

در حقیقت آن‌ها از ریزه کاری‌ها و چاشنی‌های مختصری در تهیه نوشیدنی‌های خود استفاده می‌کنند که شما از آن بی‌خبر هستید، چاشنی‌ها در کنار تجربه بالا و انتخاب مواد اولیه با کیفیت از برندهای معتبر موجب تفاوت در طعم میلک شیک آن‌ها با نمونه‌هایی است که در منزل توسط افراد مبتدی تهیه می‌شود.

طرز تهیه میلک شیک قهوه

رایج ترین روش تهیه میلک شیک قهوه

مواد لازم جهت تهیه میلک شیک قهوه به شرح زیر هستند:

  • اسپرسو یا قهوه ترک 1 فنجان
  • بستنی وانیلی ۴ اسکوپ
  • سیروپ یا سس شکلات یک قاشق
  • خامه زده شده برای تزئین
  • شیر سرد نیم فنجان

برای تهیه یک محصول با طعم و مزه ایده‌آل باید از بهترین برندها و مرغوب‌ترین مواد استفاده کرد. بهترین برندها برای خرید مواد اولیه میلک شیک قهوه عبارتند از: بستنی از شرکت میهن، شیر شرکت دامدارن، سس شکلات شرکت فرمند، خامه از شرکت کاله و خرید قهوه از کافی مافی.

ترکیب مواد اصلی میل شیک

جهت تهیه میلک شیک قهوه تنها لازم است قهوه، بستنی، سس شکلات و شیر را همزمان درون مخلوط کن بریزید و اجازه دهید خوب ترکیب شوند. پیش از سرو و انتقال به درون لیوان  کمی سس شکلات به دیواره‌های لیوان بریزید تا جلوه ویژه‌ای به نوشیدنی‌تان ببخشد. روی میلک شیک را نیز می‌توان با خامه زده شد، سس شکلات و کمی پودر قهوه جلوه داد. میلک شیک شما می‌تواند یک نوشیدنی با قوام و سفت باشید تنها کافی است تا جای ممکن مقدار شیر استفاده شده در نوشیدنی را کم کنید.

میلک شیک با دانه ‌های قهوه

مواد لازم برای تهیه میلک شیک با دانه‌های قهوه:

  • بستنی وانیلی 3 تا 4 اسکوپ
  • دانه‌های رست شده قهوه بین 10 تا 15 عدد
  • پودر قهوه فوری 2 تا 3 قاشق غذاخوری
  • شیر پرچرب 1 لیوان
  • عسل 1 قاشق چای خوری
  • خامه زده شده برای تزیین
  • سس کارامل

جهت تهیه این نوع میلک شیک باید چند نکته را حتماً رعایت کرد. به طور کلی اگر تمایل به یک نوشیدنی تلخ دارید، می‌توانید میزان قهوه را بیشتر و شیر را کم کنید. افراد باید بستنی، 12 عدد دانه قهوه، پودر قهوه فوری، شیر و عسل را درون مخلوط کن ریخته و با هم مخلوط کنید. سس کارامل یا سس شکلاتی را درون لیوان و به دیوارهای لیوان پخش نمایید. نوشیدنی را پس از آماده شدن درون لیوان ریخته و سطحش را با پودر قهوه، خامه، بیسکوییت رول و و دیگر مواد دلخواه تزیین کنید.

طرز تهیه میلک شیک قهوه

میلک شیک قهوه با خامه خاص

  • نوشیدنی کافی شاپ
  • بستنی وانیلی یا نسکافه‌‌ای 5 اسکوپ
  • خامه قهوه غلیظ شده نصف پیمانه
  • شیر پرچرب نصف پیمانه
  • پودر قهوه فوری 2 قاشق چای‌خوری

تمامی روش‌های تهیه میلک شیک قهوه بر پایه استفاده از شیر سرد هستند. البته اگر از افرادی هستید که عادت دارید شیر را قبل از نوشیدن بجوشانید، لازم است پس از جوشاندن شیر منتظر بمانید تا شیر سرد شود. می‌توانید شیر را پس از جوشاندن برای خنک شدن در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه میلک شیک قهوه

طرز تهیه خامه غلیظ جهت تهیه میلک شیک

جهت داشتن یک خامه قهوه غلیظ لازم است نصف پیمانه خامه را  همراه با 1 قاشق پودر قهوه مخلوط و روی حرارت ملایم قرار دهید و خوب هم بزنید. خامه نباید به دمای جوش برسد زیرا در غیر این‌ صورت خراب می‌شود. لازم است پس از آماده کردن خامه آن را در داخل یخچال قرار دهید و پس از خنک شدن، با بستنی و شیر به درون مخلوط کن ریخته شده تا کاملا خوب ترکیب شوند. کمی پودر قهوه را ته لیوان بریزید و ترکیب مخلوط شده را بر روی آن بریزید و با قرار دادن یک اسکوپ بستنی از هر طعمی بر روی نوشیدن آن را تزیین کنید.

کلام آخر

تمامی روش‌های معروف جهت تهیه میلک شیک قهوه به تقریر بیان شد تا بتوانید با سرو آن مخصوصاً در ایام تابستان  لذت ببرید. اینک می‌توان بر حسب سلایق شخصی افراد میلک شیک‌های مختلفی تهیه کرد و هر مزه‌ای را که بیشتر علاقه دارید در طی نوشین میلک شیک حس کنید. میلک شیک قهوه احساس شادابی و سرزندگی را در شما بیدار خواهد کرد.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا