نوشیدنیمخلوط ها

طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی

همه افراد در روزهای گرم تابستان به دنبال یک نوشیدنی خنک و در عین حال بسیار خوشمزه هستند. یخ در بهشت یک نوشیدنی بسیار محبوب است که در طعم‌های مختلفی تهیه می‌شود. یخ در بهشت لیمویی یکی از بهترین‌ نوشیدنی های تابستانی بوده که طرفداران زیادی دارد. ما در این مقاله مراحل طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی را به صورت کامل برای شما بیان می‌کنیم. پس اگر به دنبال یک نوشیدنی خوش طعم و جذاب برای فصل گرم سال می‌گردید، مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید.

طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت لیمویی

مواد لازم طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی برای ۴ نفر:

  • لیموترش تازه: ۸ عدد کوچک
  • شکر: ۱ پیمانه
  • آب: ۱ لیوان
  • پوست لیموترش: ۲عدد
  • یخ قالبی: ۱۲ قطعه

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی

مراحل تهیه یخ در بهشت لیمویی

  1. ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و بر روی شعله ملایم قرار دهید. آب و شکر را در آن ریخته و با هم مخلوط کنید. دقت داشته باشید که شکر باید به قدری در آب حل شود که شربت کمی غلیظ گردد. حالا شعله را خاموش کرده و اجازه دهید شربت کمی خنک شود.
  2. بعد از خنک شدن، یخ‌های قالبی، آب لیمو ترش و پوست آن را اضافه کرده و داخل میکسر بریزید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و یخ‌ها پودر شوند.
  3. بعد از گذشت این مراحل، یخ در بهشت خود را در یخچال قرار داده و سپس سرو کنید. شما می‌توانید به دلخواه مقداری تخم شربتی یا خاکشیر را نیز پیش سرو بر روی آن بریزید تا علاوه بر خاصیت بیشتر، ظاهر و طعم بهتری پیدا کند. یخ در بهشت لیمویی شما آماده است.

روش دوم طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی

  1. مانند روش قبلی ابتدا یک قابلمه را بر روی شعله ملایم قرار داده و آب و شکر را در آن بریزید. شکر باید به خوبی در آب حل شده تا شربت کمی غلیظ شود. حالا شعله را خاموش کرده و اجازه دهید شربت شما کمی خنک شود.
  2. در مرحله بعدی از طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی، نعنا را با آب ولرم شسته و در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن خارج شده و کمی خشک گردد. سپس دو عدد لیموترش را به خوبی شسته و پوست آن‌ها را با استفاده از رنده ریز رنده کنید. مراقب باشید در هنگام رنده کردن، پوست سفید لیمو را رنده نکنید؛ زیرا باعث تلخ شدن نوشیدنی شما می‌شود. در پایان لیموها را از وسط برش زده و آب آن‌ها را کامل بگیرید.
  3. در این مرحله آب لیمو ترش را صاف کرده و همراه با شربت، نعناع، ۳ لیوان آب سرد و یخ درون میکسر بریزید و به خوبی ترکیب کنید تا تکه‌های یخ حالت پودری به خود بگیرند. در پایان یخ در بهشت خود را داخل لیوان‌های سرو ریخته و از طعم آن لذت ببرید. نوش جان.

طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی

مهم‌ترین نکات طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی

  • به این نکته دقت کنید که هسته لیموترش داخل شربت ریخته نشود، زیرا باعث تلخ شدن نوشیدنی شما می‌شود.
  • یخ‌ها را دقیقاً زمانی که قصد دارید شربت را داخل میکسر بریزید از فریزر خارج نمایید.
  • حتما در هنگام تهیه یخ در بهشت لیمویی، قسمت سفید لیمو را در هنگام پوست گیری داخل آن نریزید، زیرا باعث تلخ شدن نوشیدنی شما می‌شود.
  • شما می‌توانید جهت تزئین، از لیمو ترش تازه نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

آیا می‌توانیم برای تهیه یخ در بهشت لیمویی از آب گازدار استفاده کنیم؟

می‌توان از آب گازدار برای خوشمزه‌تر شدن این نوشیدنی استفاده کرد اما استفاده از آب معمولی نیز باعث می‌شود طعم یخ در بهشت شما عالی باشد.

به جهت اینکه غلظت نوشیدنی ما بیشتر شود چیکار کنیم؟

برای اینکار شما می‌توانید هر میوه‌ای که دوست دارید را یک تا دو ساعت قبل در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. حالا میوه‌های یخ زده را در نوشیدنی خود استفاده کنید. با استفاده از این ترفند نه تنها نوشیدنی شما غلیظ‌تر می‌شود، بلکه طعم جدیدی را نیز به آن اضافه می‌کنید.

آیا باید یخ در بهشت را در فریزر قرار دهیم؟

خیر. شما می‌توانید یخ در بهشت خود را بلافاصله بعد از تهیه سرو کنید. با این حال اگر به هر دلیلی یخ نداشتید، می‌توانید یخ در بهشت خود را به مدت نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا کمی یخ بزند. سپس با استفاده از قاشق آن را ترکیب و سرو نمایید.

جمع‌بندی

یخ در بهشت یک نوشیدنی بی‌نظیر در فصل تابستان است که طرفداران بسیاری دارد. ما در این مقاله طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی را به صورت مرحله‌ای برای شما بیان کردیم. امیدوارم از مطالب فوق نهایت استفاده را برده باشید. جهت دسترسی به طرز تهیه سایر غذاها و نوشیدنی ها، پیشنهاد می‌کنیم دیگر مقالات مجله آشپزی مامی کوکینگ را نیز مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا