اسموتی و شیکنوشیدنی

طرز تهیه اسموتی طالبی خوشمزه

اسموتی طالبی یکی از نوشیدنی‌های لذیذ و مقوی است که با طالبی و شیر تهیه می‌شود. این نوشیدنی خنک طرفداران بسیار زیادی دارد و برای رفع تشنگی در روزهای گرم تابستانی انتخاب بسیار خوبی به شمار می‌رود. همچنین طعم بسیار منحصربه‌فرد دارد و در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. با استفاده از مواد و میوه‌های بسیار متنوع می‌توان آن را به روش‌های مختلفی تهیه کرد. اسموتی یکی از نوشیدنی‌های محبوب است که در ادامه این آموزش از مجله آشپزی مامی کوکینگ با طرز تهیه اسموتی طالبی آشنا می‌شویم.

مواد لازم برای تهیه اسموتی طالبی

  • طالبی   یک عدد متوسط
  • شیر سرد   یک لیوان
  • یخ خرد شده   یک ایوان

اسموتی طالبی

خوش طعم و مقوی: طرز تهیه اسموتی موز خوشمزه و ساده

طرز تهیه اسموتی طالبی

  • برای تهیه اسموتی ابتدا باید پوست طالبی را گرفته و دانه‌های آن را خارج کنید. طالبی را به تکه‌های کوچک برش بزنید و درون مخلوط‌‌ کن بریزید.
  • در مرحله بعد شیر سرد، یخ خرد شده و بستنی را به مخلوط‌ طالبی اضافه کنید و اجازه دهید تا ترکیب آن یکنواخت شود.
  • حالا اسموتی آماده شده و می‌توانید آن را درون لیوان یا ظرف شیشه‌ای بریزید. برای تزیین اسموتی می‌توانید از تکه‌های میوه طالبی یا دیگر میوه‌ها استفاده کنید. علاوه‌براین شما می‌توانید اسموتی طالبی را بدون شیر درست کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. در این صورت باید بستنی بیشتری به اسموتی اضافه کنید. اگر تمایل دارید شیرین‌تر شود می‌توانید کمی شکر به آن اضافه کنید. این دستور تهیه برای اسموتی ساده ذکر شده است و با توجه به تعداد افراد می‌توانید مقدار مواد آن را کم یا زیاد کنید.

اسموتی طالبی با شیر

انواع اسموتی طالبی

اسموتی طالبی انواع بسیار مختلفی دارد که می‌توانید با میوه‌ها و مواد دیگر آنها را ترکیب کرده و مصرف کنید. هر کدام از اسموتی‌ها مزه منحصربه‌فرد و لذیذی دارند که انتخاب آن‌ها به ذائقه افراد بستگی دارد. در ادامه برخی از انواع اسموتی طالبی را معرفی خواهیم کرد:

اسموتی طالبی و توت‌فرنگی

مواد موردنیاز برای تهیه این اسموتی شامل طالبی، توت‌فرنگی، موز، شیر یا آب و ماست یونانی هستند. مواد ذکر شده را درون مخلوط ‌کن بریزید و تا جایی که به یک مخلوط یکدست برسد آن را هم بزنید.

اسموتی طالبی میوه‌ای

طالبی، موز، ماست یونانی، یخ و آب آناناس مواد این اسموتی را تشکیل می‌دهند. مواد را درون مخلوط ‌کن بریزید و با سرعت زیاد تا حدود 30 ثانیه آن را مخلوط کنید.

اسموتی طالبی و آب پرتقال

از جمله مواد لازم برای تهیه این اسموتی می‌توان به طالبی، موز ماست یونانی، عسل، یخ، پودر وانیل و آب پرتقال اشاره کرد. همه مواد را درون مخلوط‌ کن ریخته و با سرعت آن را هم بزنید تا اسموتی آماده شود.

اسموتی طالبی و کیوی

مواد لازم این اسموتی لذیذ شامل طالبی، آب سیب یخ‌زده و کیوی هستند. مواد را پس از آماده کردن درون مخلوط‌ کن بریزید و با سرعت بالا آن‌ها را مخلوط کنید تا اسموتی حاضر شود.

اسموتی طالبی و هندوانه

از مواد این اسموتی می‌توان طالبی، هندوانه، شکر و یخ خرد شده را نام برد. مواد را به‌صورت هم‌زمان درون مخلوط‌کن بریزید تا با سرعت بالا مخلوط شوند.

برای تهیه هر کدام از اسموتی‌ها به کمتر از 15 دقیقه زمان نیاز دارید به‌طوری‌که راحت تهیه می‌شوند. برای تهیه اسموتی‌های طالبی نیازی به تهیه مواد گران نیست و مواد آن معمولاً در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند.

فواید مصرف اسموتی طالبی

طالبی از میوه‌های پرخاصیت است که اسموتی آن فواید زیادی برای سلامتی دارد. طالبی از میوه‌های تابستانی با طبع گرم است که ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی دارد. برخی از مهم‌ترین خواص اسموتی طالبی در زیر آورده شده‌اند:

ضدسرطان

طالبی سرشار از کاروتنوئید است که دارای خاصیت ضدسرطان بوده و از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند. مصرف طالبی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه در بانوان بسیار توصیه می‌شود.

جلوگیری از حمله قلبی

آدنوزین از مهم‌ترین مواد در طالبی است که خطرات ناشی از سکته و حمله قلبی را بسیار کاهش می‌دهد. این ماده از رسوبات در خون جلوگیری می‌کند و در نتیجه سلامت قلب و عروق را در پی خواهد داشت.

بهبود دستگاه گوارش

طالبی از معدود میوه‌هایی است که آب و فیبر فراوانی دارد. فیبر از بهترین مواد برای تقویت روده است که به تسکین درد و التهابات سیستم گوارشی کمک زیادی می‌کند. همچنین مشکلاتی مانند یبوست و اسهال را برطرف کرده و به رشد باکتری‌های مفید روده می‌پردازد.

زیبایی و سلامت پوست و مو

طالبی به دلیل داشتن آب فراوان به زیبایی و شادابی پوست و مو کمک  شایانی می‌کند. همچنین ویتامین‌های زیادی دارد که از بروز مشکلاتی مانند ریزش مو و چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند. برخلاف تصور اسموتی طالبی دارای کالری کمی است که البته به استفاده از شیرین‌کننده‌ها در آن بستگی دارد. افرادی که اضافه وزن دارند می‌توانند شکر و عسل را حذف کرده و از مقدار بستنی کمتری در تهیه اسموتی استفاده کنند.

این اسموتی رو هم امتحان کن! طرز تهیه اسموتی کیوی با نعناع به سبک کافی شاپ

نکات تهیه اسموتی طالبی

برای آن که بتوانید اسموتی خوشمزه و ایده‌آلی تهیه کنید می‌توانید به نکته‌های گفته شده در این بخش توجه کنید:

  • در صورت غلیظ شدن بیش از حد اسموتی می‌توانید مقداری آب یا شیر به آن اضافه کنید. طالبی زمانی که با دیگر مواد ترکیب می‌شود شیرینی خود را ممکن است از دست بدهد که در این مواقع می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کنید.
  • طالبی و میوه‌های دیگر را قبل از استفاده در اسموتی درون فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. میوه‌های یخ‌زده کمک می‌کنند تا اسموتی غلیظ‌ تر شود و طعم بهتری پیدا کند. برای تزیین اسموتی می‌توانید از تکه‌های طالبی و دیگر میوه‌ها به همراه مغزهای خوراکی استفاده کنید که هم آن را زیباتر می‌کنند و هم خواص اسموتی را افزایش می‌دهند.
  • نکته دیگر در رابطه با میزان مصرف اسموتی طالبی است که باید مورد توجه قرار دهید. افرادی که ورم معده و دیابت دارند باید مصرف اسموتی طالبی را کمتر کنند. این میوه طبع گرمی دارد و ترکیب آن با عسل ممکن است منجر به حساسیت شود که توصیه می‌شود عسل را به مقدار بسیار کم استفاده کنید.

طرز تهیه آب طالبی با مخلوط کن

خوش طعم و لذت بخش: طرز تهیه اسموتی توت فرنگی به چند روش مختلف

جمع بندی

اسموتی‌ها صبحانه یا میان‌وعده ای خوشمزه هستند که تقریبا تعداد زیادی از افراد کوچک و بزرگ عاشق آن هستند. این نوشیدنی خوش‌طعم در تنوع بسیار زیادی تهیه می‌شود و شما به راحتی می‌توانید با ترکیب چندین میوه‌ باهم آن را درست کنید. اگر شما ورزشکار هستید و به دنبال کاهش وزنید، پیشنهاد ما اسموتی‌های خوشمزه است که در ۵دقیقه آماده می‌شوند. اگر با خواندن این مطلب هوس اسموتی طالبی را کرده‌اید حتما آن را آماده کرده و از نوشیدن آن در فصل گرم تابستان لذت ببرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا