کیک و شیرینی

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوییت فوری و بدون فر

کیک یخچالی یکی از کیک‌های بسیار خوشمزه و آسان است که با بیسکویت پتی ‌بور تهیه می‌شود. شما می‌توانید این کیک ساده و درعین ‌حال پرطرفدار را در مهمانی‌ها و مراسمات مختلف تهیه کنید. باتوجه به اینکه این کیک به‌صورت یخچالی و بدون فر تهیه می‌شود، شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک عصرانه خوشمزه و لذیذ را تدارک ببینید. طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت خرد شده یکی از ساده‌ترین دستور پخت‌ها بوده و برای آماده کردن آن نیازی به ابزار خاصی نخواهید داشت.

با توجه به اینکه پخت این کیک به فر نیازی ندارد، بسیار محبوب است و و امکان تهیه آن در قالب مستطیل، گرد یا حتی بدون قالب و در یک ظرف پیرکس وجود دارد. در این مقاله از مجله مامی کوکینگ قصد داریم به‌ طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور بپردازیم؛ برای یادگیری دستورپخت این کیک تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوییت فوری و بدون فر

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی با بیسکوییت

  • آرد سفید 3 قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
  • وانیل 1 قاشق چای‌خوری
  • شیر 2 پیمانه
  • شکر 1 پیمانه
  • موز 1 عدد
  • کره 50 گرم
  • بیسکویت پتی بور 2 بسته

اگه نمیدونی برای دورهمی دوستانه چی درست کنی، این گلت لذیذ رو امتحان کن: طرز تهیه گلت بادام با توت فرنگی مجلسی

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوییت فوری و بدون فر

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه کیک یخچالی با موز و گردو ابتدا آرد سفید، وانیل و پودر کاکائو را درون یک ظرف بریزید و 3 بار الک کنید تا آرد و دانه‌های پودر کاکائو از یکدیگر باز شوند. شکر را به ترکیب تهیه شده اضافه کنید و مجدد هم بزنید.
  2. در مرحله بعد شیر سرد را درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا کم‌کم گرم شود. سپس مخلوط تهیه ‌شده را به‌تدریج اضافه نمایید و بطور مرتب مواد را هم بزنید.
  3. زمانی‌که مواد به‌طور کامل هم زده شد، کره را اضافه نمایید تا مایع به غلظت مناسب برسد. سپس زیر قابلمه را خاموش کنید و تا زمان حل شدن کره، به‌هم زدن ادامه دهید تا مایع غلیظی کسب شود.
  4. برای تهیه کیک یخچالی ساده در مرحله بعد باید موزها را به‌صورت حلقه‌ای نازک برش بزنید. سپس قالب موردنظر خود را انتخاب و یک نایلون درون آن بگذارید.
  5. یک لایه بیسکوییت پتی بور کف قالب قرار داده و مقداری از مایع تهیه‌شده را روی بیسکویت بریزید. سپس روی این لایه، مقداری موز و گردو به میزان دلخواه خود بریزید. در ادامه باید ترتیب لایه‌ها را به‌همین شکل تکرار کنید تا قالب موردنظر به‌طور کامل پر شود. در انتها نیز در لایه آخر بیسکویت‌ها را قرار داده و مایع شکلاتی بریزید.
  6. سپس مقداری بیسکویت پتی بور خرد شده را روی آن ریخته و چند ساعت درون یخچال قرار دهید. هرچه مدت زمان بیشتری در یخچال باقی بماند، بافت آن نرم و لطیف‌‍تر می‌شود.
  7. پس‌ از گذشت این مدت قالب را از یخچال خارج کنید و آن را در ظرف موردنظر خود برگردانید. روی کیک را نیز می‌توانید با شکلات آب شده و مغز گردو تزیین نمایید.

این کیک با چای میچسبه: طرز تهیه کیک هویج کافی شاپی با گردو و خامه

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوییت فوری و بدون فر

نکات مهم در طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوییت

  • برای تهیه کیک یخچالی با خامه می‌توانید مقداری خامه صبحانه را به مواد میانی اضافه کنید تا طعم و مزه بهتری به خود بگیرد. همچنین استفاده از خامه صبحانه در کنار سایر موارد برای تزیین کردن کیک یخچالی پیشنهاد می‌شود.
  • توصیه می‌کنیم هنگام قرار دادن نایلون درون قالب، به‌گونه‌ای آن را بگذارید که لبه‌های آن کمی از قالب بیرون باشد تا کیک را به‌راحتی از قالب خارج و تزیین کنید.
  • برای مقوی و خوشمزه‌تر شدن کیک یخچالی شکلاتی توصیه می‌کنیم از انواع مغزها مانند مغز گردو، بادام، فندق و… در بین لایه‌های آن استفاده کنید.
  • برای تزیین این کیک یخچالی می‌توانید از پودر نارگیل، گاناش، پودر پسته، شکلات چیپسی، شکلات داغ و انار دون شده استفاده کنید.
  • اگر حس می‌کنید غلظت مایع شکلاتی بیش‌ از اندازه زیاد شده‌ است، پیش‌ از اینکه آن را از روی شعله بردارید، مقدار کمی شیر به قابلمه اضافه کنید تا مایع رقیق‌تر شود.
  • شما می‌تواند پیش‌ از چیدن بیسکویت‌ها در قالب موردنظر، 2 الی 3 دقیقه آن‌ها را به شیر آغشته کنید تا مزه بهتری به کیک بدهند.
  • اگر می‌خواهید لطافت و غلظت کیک‌تان بهتر باشد، می‌توانید از مقداری نشاسته ذرت استفاده کنید. برای تهیه کیک یخچالی با نشاسته تنها لازم است آن را در مرحله اول دستور پخت به آرد سفید، وانیل و پودر کاکائو اضافه نمایید.
  • شما می‌توانید با اضافه نمودن ژله به کیک یخچالی عصرانه‌ای جدید، متنوع و باب میل کودکان آماده کنید. در طرز تهیه کیک یخچالی با ژله تنها لازم است پس‌ از اینکه قالب کیک را درون یخچال قرار دادید، ژله موردعلاقه خود را با آب جوش مخلوط و آن را به‌صورت بن ماری آماده کنید. پس‌ از آماده شدن ژله آن را بر روی لایه آخر کیک بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

عصرونه چی بپزم؟! طرز تهیه كوكو سبزي با سیب زمینی

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوییت فوری و بدون فر

جمع بندی

کیک یخچالی از آن دسته کیک‌هایی است که تنها با یک‌بار درست کردن شیفته آن خواهید شد. در طرز تهیه کیک یخچالی هیچ‌گونه محدودیتی وجود نداشته و شما می‌توانید مواد لازم آن را به مقدار دلخواه کم‌، زیاد، حذف یا اضافه کنید. همچنین برای تهیه این دسر می‌توانید از دیگر میوه‌ها یا مغزهای مورد علاقه خود استفاده و آن را در کنار خانواده و دوستان نوش جان کنید. تهیه این دسر برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها گزینه بسیار مناسبی خواهد بود و تنها لازم است به نکات مهم در طرز تهیه آن دقت لازم را داشته باشید.

سوالات متداول

  • چرا کیک یخچالی سفت نمیشه؟

در بسیاری از مواقع خاموش کردن زودهنگام حرارت اجاق گاز باعث سفت نشدن کیک یخچالی می‌شود. بنابراین حین جوشیدن مایه شکلات باید صبور باشید و اجازه دهید تا به غلظت مناسب برسد. سپس زیر قابلمه را خاموش نمایید و کره را به آن اضافه کنید.

  • کیک یخچالی با چه بیسکوییتی بهتره؟

برای تهیه کیک یخچالی می‌توانید از انواع بیسکویت‌ها استفاده کنید؛ اما بیسکویت پتی بور و بیسکویت ساقه طلایی بهترین گزینه‌ها برای پخت این کیک هستند.

  • بهترین کیک یخچالی بدون فر کدام است؟

بهترین کیک یخچالی بدون فر، کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور است؛ زیرا این کیک یکی از راحت‌ترین کیک‌های خانگی بوده که دارای طعم بی‌نظیری است و بدون نیاز به فر آماده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا