کیککیک و شیرینی

طرز تهیه کیک ساده خانگی | مخصوص مهمانی و عصرانه

بسیاری از افراد به دنبال طرز تهیه کیک ساده برای مهمانی و دورهمی‌های خود هستند. اگر طرز تهیه کیک ساده خانگی را بلد باشید، به راحتی می‌‌توانید با استفاده از مواد اولیه موجود در خانه، برای عصرانه یا صبحانه خود یک کیک ساده و سریع خوشمزه را با هر طعمی که دوست دارید بپزید. اگر قصد دارید پختن یک کیک خوشمزه را شروع کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه کیک ساده خانگی را برای شما بیان کنیم.

طرز تهیه کیک خانگی

ابتدا مواد لازم را برای طرز تهیه کیک ساده با شیر را نام می‌بریم. به این نکته توجه کنید که مواد لازمی که در ادامه برای شما بیان می‌کنیم برای ۴ نفر مناسب هستند:

  • آرد: ۵/۲ لیوان
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • شکر: نصف لیوان
  • شیر: یک لیوان
  • روغن مایع: یک پیمانه
  • بکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری
  • وانیل: یک قاشق مرباخوری

این شیرینی برای عید و مراسمات مختلف عالیه: طرز تهیه لوز زعفرانی بدون فر برای عید نوروز

طرز تهیه کیک ساده خانگی | مخصوص مهمانی و عصرانه

طرز تهیه کیک ساده برای ۴ نفر

  • بهتر است قبل از اینکه به سراغ طرز تهیه کیک ساده خانگی برویم، شیر و تخم مرغ را یک ساعت بیرون بگذارید تا با دمای محیط هماهنگ شوند. سرد بودن آن‌ها باعث خراب شدن کیک شما می‌شود. در ادامه کار یک ظرف مناسب انتخاب کنید، چون قرار است مواد را در آن ترکیب کنید. تخم مرغ را داخل ظرف بشکنید و سپس شکر و وانیل را به آن اضافه کنید. با استفاده از یک همزن برقی مواد را به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید.
  • در مرحله بعدی روغن مایع را به ظرف حاوی تخم مرغ اضافه کنید و آن را هم بزنید. در ادامه شیر را کم کم اضافه کنید و به مدت یک دقیقه هم بزنید تا یکدست شود. حالا زمان آن رسیده به سراغ آرد بروید که ماده اصلی طرز تهیه کیک ساده خانگی محسوب می‌شود. یک ظرف مناسب انتخاب کرده و آرد و بکینگ پودر را داخل آن ریخته و ۳ بار مخلوط مورد نظر را الک کنید تا بافت آرد کاملا نرم و لطیف شود. سپس دوباره داخل الک بریزید.
  • بهتر است در مرحله بعدی مخلوط آرد الک شده را به صورت آرام آرام داخل طرف حاوی تخم مرغ بریزید. یک مقدار آرد را داخل ظرف الک کنید و مواد را هم بزنید و دوباره بریزید تا آرد گلوله گلوله نشود. بعد از این مرحله، همه مواد را به صورت چرخشی مخلوط کنید تا یک مایه منسجم با بافت یکدست به دست بیاید. حالا دمای فر را بر روی ۱۸- درجه قرار دهید تا کاملا گرم بشود.
  • بهتر است در زمانی که منتظر گرم شدن فر هستید، قالب مناسبی را انتخاب کرده و کف آن را به خوبی چرب کنید. سپس مایه کیک را داخل آن ریخته و در ادامه به شکل گهواره قالب را تکان دهید. چند بار بر روی سطح بکوبید تا هوای اضافی داخل مایه کیک از بین برود. برای پختن کیک قالب را در طبقه میانی فر قرار دهید و به مدت ۴۶ دقیقه صبر کنید تا کاملاً پخته شود. در این مدت درب فر را اصلاً باز نکنید.
  • اگر می‌خواهید پختن کیک خود را تست نمایید، یک عدد خلال دندان به داخل کیک فرو کنید. چنانچه مایع کیک به خلال دندان نچسبید، به این معناست که کیک در حال آماده شدن است و بهتر است آن را از فر خارج کنید. زمانی را برای خنک شدن کیک در نظر بگیرید. پس از سرد شدن، کیک خوش طعم خود را با چایی تازه دم میل نمایید. نوش جان!

با این رسپی می‌تونی بدون فر هم تو خونه کیک بپزی: طرز تهیه کیک فنجانی در قابلمه | کاپ کیک بدون فر

طرز تهیه کیک ساده خانگی | مخصوص مهمانی و عصرانه

نکات لازم برای طرز تهیه کیک ساده خانگی

برای اینکه طرز تهیه کیک ساده خانگی را به خوبی اجرا کنید، بهتر است یکسری نکات را رعایت نمایید. اولین و شاید مهم‌ترین نکته این است که قبل از شروع، شیر و تخم مرغ را بیرون از یخچال بگذارید تا با دمای محیط سازگار شوند. این مورد را فراموش نکنید که آرد را به صورت کم کم داخل مواد بریزید تا حالت گلوله‌ای شکلی به خود نگیرد.

سرد بودن شیر باعث گلوله شدن آرد خواهد شد. چرب کردن داخل قالب کمک می‌کند مایه کیک نچسبد. به این نکته توجه کنید که تا نیم ساعت از زمان پخت نگذشته است، در فر را هرگز باز نکنید. برای گرم شدن فر، قبل از آمادگی‌سازی مواد آن را روشن کنید.

این کیک‎های گردویی خیلی پرطرفداره، حتما عاشق طعمش میشی: طرز تهیه کیک گردو با ۷ روش

طرز تهیه کیک ساده خانگی | مخصوص مهمانی و عصرانه

جمع‌بندی

ما در این مطلب از مجله آشپزی مامی کوکینگ، شما را با طرز تهیه کیک ساده خانگی آشنا کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. برای اطلاع از طرز تهیه سایر دسرها و غذاها، می‌توانید سری به دیگر مقالات مامی کوکینگ بزنید. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید متشکریم.

سوالات متداول

  • چیکار کنیم کیک پف کنه؟

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد، یکی از موارد موردعلاقه بسیاری از افراد است که همیشه مورد پرسش قرار می‌گیرد. برای اینکه کیک شما به خوبی پف کند، باید حداقل سه بار آرد را الک کنید. سپس بکینگ پودر را به مقدار کافی به آن اضافه نمایید و سپس باز آرد را الک کنید. در هنگام استفاده از تخم مرغ، باید زرده را به طور کامل از سفیده جدا کنید. یک قطره از زرده کافی است تا سفیده پف نکند. همچنین به این نکته دقت کنید که در حین پخت، در فر نباید باز شود.

  • چیکار کنیم کیک گنبدی نشه؟

اگر کیک با دمای زیاد پخته شود، رو و اطراف کیک زودتر پخته شده و همین موضوع باعث برآمدگی و گنبدی شکل شدن کیک شما شود. برای حل این مشکل بهتر است کیک را در دمایی پایین‌تر از دمای قید شده در دستور کیک آماده کنید.

  • چیکار کنیم کیک خمیر نشه؟

نکات پخت را به خوبی رعایت کرده و اندازه‌های مواد لازم را به دقت اندازه گیری نمایید. همچنین قالب مناسب و درستی برای کیک خود انتخاب کنید و درجه حرارت فر را به درستی تنظیم نمایید.

  • چیکار کنیم کیک ترک نخوره؟

کیک را برای پختن در طبقه وسط قرار دهید و در فر را در نیم ساعت ابتدایی باز نکنید. روی دمای فر دقت کرده و نسبت مواد اولیه را به خوبی رعایت کنید.

  • چیکار کنیم کیکمون خشک نشه؟

دلیل خشک شدن کیک شما آرد و بیکینگ پودر زیاد است که با دقت به مقدار آن‌ها قابل حل می‌باشد. اگر از مایعات کم‌تر از مقدار گفته شده استفاده کنید یا کیک شما بیش از حد بپزد، ممکن است در پایان کار کیک شما خشک شود.

  • چیکار کنیم کیکمون نرم بشه؟

استفاده از تخم مرغ، روغن، شیر، کرم یا پودر شیرین کننده به مقدار کافی، می‌تواند در این زمینه مفید باشد. پس از پخت کیک، آن را در دمای محیط قرار دهید تا کیک شما نرم‌تر شود.

  • چیکار کنیم کیک بوی زهم نده؟

گاهی اوقات استفاده از تخم مرغ در پختن کیک می‌ تواند باعث ایجاد بوی زهم شود. استفاده از ترکیب وانیل پودری شکری و وانیل مایع و همچنین استفاده از رنده پوست لیمو و پرتقال می‌‌تواند مفید باشد. برای پخت کیک هرگز از تخم مرغ‌های کهنه استفاده نکنید. جداکردن رگه‌های سفید تخم مرغ و تمیز کردن دیواره قالب از روش‌های دیگری هستند که باعث می‌شوند کیک شما بوی زهم ندهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا