غذای اصلی

لیست غذاهای خراب نشدنی برای سفر | غذا برای سفر چند روزه

زمانی‌که برای یک سفر هیجان‌انگیز آماده می‌شوید، قطعا به غذاهای خراب نشدنی برای مسافرت نیز فکر خواهید کرد. به‌ویژه اگر با خودروی شخصی راهی سفر شوید و کودک یا سالمندی نیز در جمع شما باشد، توجه به تغذیه سالم اهمیت بیشتری خواهد داشت. با داشتن تغذیه سالم در طول سفر انرژی لازم را بدست آورده و دچار مشکلات گوارشی نخواهید شد. توجه داشته باشید غذایی که در طول مسیر نوش جان می‌کنید، باید کاملا بهداشتی و سالم باشد و انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند. بنابراین اگر غذایی بخورید که علاوه‌بر مواد اولیه تازه، به روش صحیحی طبخ شده باشد، علاوه‌بر لذت بیشتر، سلامت شما را تضمین می‌کند. در این مقاله از مجله مامی کوکینگ قصد داریم به معرفی لیست غذاهای خراب نشدنی بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید در طول مسیر از غذاهای خانگی خود استفاده کنید؛ با ما همراه باشید.

کتلت گوشت

کتلت یکی از غذاهای پایه ثابت در لیست غذاهای مسافرتی است. مواد اولیه این غذا به‌راحتی قابل‌دسترس بوده و در مدت زمان کوتاه آماده می‌شود. کتلت از تنوع و محبوبیت بالایی برخوردار بوده و در سراسر دنیا در انواع و اشکال گوناگون طبخ می‌گردد.

مواد اولیه برای تهیه کتلت گوشت

  • گوشت چرخ‌کرده 250 گرم
  • سیب‌زمینی متوسط 4 عدد
  • تخم‌مرغ 2 عدد
  • پیاز متوسط 1 عدد
  • زردچوبه 1 قاشق چای‌خوری
  • روغن به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه کتلت گوشت

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه این غذا ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید. سپ پوست پیازها را نیز بکنید و در ظرف دیگر رنده نمایید.
  2. پس‌ از رنده کردن پیاز، آب آن را بگیرید و با سیب‌زمینی‌های رنده شده مخلوط کنید. توجه داشته باشید اگر پیاز آبکی باشد، کتلت‌های شما منسجم نخواهند شد. بنابراین پیاز رنده شده را حتما درون یک صافی یا آبکش بریزید و با پشت قاشق به آن فشار وارد کنید تا آب اضافی از پیاز خارج شود.
  3. گوشت چرخ کرده را نیز به مخلوط سیب‌زمینی و پیاز اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را درون مایع کتلت بریزید و زردچوبه، نمک و فلفل را به مخلوط بیفزایید. سپس مخلوط را به‌خوبی هم بزنید تا ادویه به خورد مواد برود.
  4. مایه کتلت تهیه‌شده را با دست ورز دهید تا با یکدیگر کاملا مخلوط شوند. توجه داشته باشید که میزان ورز دادن شما در انسجام نهایی کتلت‌ها بسیار موثر خواهد بود. مایع کتلت را حدود نیم‌ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
  5. پس‌ از استراحت کردن مایه کتلت، ماهیتابه را روی شعله گاز قرار دهید و به مقدار کافی روغن درون آن بریزید. بعد از اینکه روغن به‌اندازه کافی داغ شد، مایه کتلت را کف دست خود پهن کنید و به شکل دایره یا بیضی درآورید. سپس آن‌ها درون ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شوند. توصیه می‌کنیم برای ‌اینکه وسط کتلت خام نماند، آن‌ها را نازک بگیرید.
  6. بعد از اینکه مایه کتلت را داخل تابه قرار دادید، شعله را کم کنید تا کتلت‌ها با حرارت ملایم سرخ شوند. پس‌ از اینکه یک‌طرف کتلت‌ها سرخ و طلایی شد، با استفاده از چنگال آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز کاملا سرخ شود.

اگه تازه عروس هستی؛ این غذاها رو از دست نده: لیست انواع غذای مادر شوهر پسند برای تازه عروس ها

کتلت گوشت

کوکو سبزی

یکی از غذاهای خراب نشدنی برای سفر که بسیار محبوب است، کوکو سبزی محسوب می‌شود. کوسه سبزی از پرطرفدارترین انواع کوکوها بوده که کاملا مقوی است. این غذا خوشمزه یکی از بهترین غذاها برای یک سفر کوتاه‌مدت خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی

  • سبزی کوکو 500 گرم
  • تخم‌مرغ 2 الی 3 عدد
  • سیر 1 حبه
  • روغن و پاپریکا به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سبزی

  1. برای تهیه کوکوسبزی ابتدا سبزی کوکو را تمیز کنید و بشویید. سپس آن‌ها درون یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی از سبزی‌ها خارج شود. پس‌ از اینکه کمی سبزی‌ها خشک شدند، آن‌ها را به‌صورت ساطوری و ریز خورد کنید.
  2. سبزی را بعد از خرد کردن درون یک کاسه بزرگ بریزید. تخم‌مرغ‌ها را نیز درون کاسه جداگانه بشکنید و مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به تخم‌مرغ‌ها را بیفزایید. درادامه سیر را نیز رنده کنید و درون کاسه بریزید. تخم‌مرغ را به دیگر مواد به‌خوبی ترکیب کنید تا ترکیبی یکدست به‌وجود آید.
  3. درنهایت مخلوط به‌دست‌آمده را به کاسه حاوی سبزی کوکو اضافه نمایید. بعد از اینکه مواد را به‌خوبی با یکدیگر ترکیب کردید، یک تابه مناسب انتخاب کرده و مقداری روغن درون آن بریزید. بعد از داغ شدن روغن مایه، کوکو را داخل تابه ریخته و به‌صورت یکدست در کف آن پخش کنید.
  4. حرارت زیر تابه را مقداری کم کنید و درب آن را بگذارید تا کوکو کاملا سرخ شود. پس‌ از اینکه یک طرف کوکو سرخ شد، آن را برگردانید تا سمت دیگر کوکو نیز طلایی و سرخ شود.

تو مدرسه چی بخوریم؟ لقمه های سالم برای مدرسه | انواع ساندویچ برای مدرسه

کوکو سبزی

الویه

سالاد الویه انتخابی ایده‌آل در بین غذاهایی که میشه سرد خورد، است. تهیه این غذا کمی زمان‌بر بوده اما گزینه بسیار مناسبی برای سفر خواهد بود. سالاد الویه ازجمله غذاهای خوشمزه و لذیذی بوده که اغلب افراد طرفدار آن هستند. بنابراین یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب این غذا، محبوبیت بین اعضای خانواده است. مواد اولیه مورداستفاده در این غذا قادر است فرد را برای مدت زیادی در طی مسیر سیر نگه‌دارد. البته با وجود اینکه این غذا در لیست غذاهای خراب نشدنی قرار گرفته؛ اما توجه داشته باشید به‌دلیل وجود سس در الویه، آن را باید در مدت کوتاهی مصرف کنید تا فاسد نشود. برای‌ اینکه مدت بیشتری این غذای خوشمزه را نگهداری کنید، می‌توانید از یخدان کمک بگیرید.

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه

  • سینه مرغ 1 عدد
  • تخم‌مرغ 4 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • سیب‌زمینی متوسط 2 عدد
  • خیارشور 6 عدد
  • نخودفرنگی 100 گرم
  • آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
  • سس مایونز به میزان لازم
  • زردچوبه به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد الویه

  1. به‌منظور تهیه سالاد اولویه ابتدا سیب‌زمینی و تخم‌مرغ‌ها را بشویید و به‌همراه چند لیوان آب درون یک قابلمه کوچک قرار دهید. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا سیب‌زمینی‌ها و تخم‌مرغ‌ها سریع‌تر آبپز شوند.
  2. سینه مرغ را تمیز کنید و پوسته‌های اضافی آن را بگیرید. سپس آن را به‌همراه دو لیوان آب، نمک، زردچوبه و پیاز درون یک قابلمه دیگر قرار دهید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا گوشت مرغ بپزد. پس‌ از آب‌پز شدن تخم‌مرغ و سیب‌زمینی، اجازه دهید که کمی خنک شوند و سپس پوست آن‌ها را بگیرید.
  3. یک کاسه بزرگ و جادار بردارید و تخم‌مرغ و سیب‌زمینی را در آن رنده نمایید. پس‌ از پخته شدن مرغ، آن را به‌صورت ریش ریش درآورید و به کاسه حاوی سیب‌زمینی و تخم‌مرغ بیفزایید.
  4. خیارشور را نیز با رنده ریز کنید و آب اضافی آن را بگیرید. سپس به کاسه حاوی مواد الویه اضافه نمایید.
  5. در مرحله بعد باید نخود فرنگی را آماده کنید. درصورتی‌که نخودفرنگی خام داشتید، باید آن را با مقداری آب و نمک بپزید و سپس به مواد دیگر اضافه نمایید؛ اما اگر قصد دارید از نخودفرنگی کنسروی استفاده کنید، تنها لازم است که آن را آبکش نمایید و به مواد دیگر بیفزایید.
  6. برای آماده کردن سس سالاد، ابتدا سس مایونز را به همراه فلفل سیاه، نمک و آبلیمو در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. سپس سس تهیه‌شده را به سالاد اضافه و به‌خوبی مخلوط نمایید تا به تمام نقاط سالاد برسد.
  7. سالاد الویه را در ظرف موردنظر بکشید و روی آن را با یک سلفون بپوشانید. سپس برای اینکه این غذا جا بیفتد و خوشمزه‌تر شود به مدت حداقل 2 ساعت سالاد الویه را در یخچال قرار دهید.

این دسر لذیذ برای مناسبت‎های مختلف عالیه: طرز تهیه پرتقال ژله ای | ژله با پوست میوه

الویه

فلافل

فلافل یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که همواره دغدغه این را دارند که غذای بین راهی چی بپزم؟ این غذا طرفداران بسیاری داشته و تهیه آن ساده و سریع است. فلافل که از غذاهای غیر یخچالی بوده که دیر فاسد می‌شود. بنابراین فلافل بهترین غذای مسافرتی در تابستان خواهد بود. به‌دلیل ترکیبات موجود در این غذا، انرژی مورد نیاز شما در طول سفر تامین می‌شود.

مواد لازم برای تهیه فلافل

  • نخود 300 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 6 حبه
  • تخم‌مرغ 1 عدد
  • جعفری 1 دسته
  • آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
  • بیکینگ‌پودر 1 قاشق چای‌خوری
  • پودر تخم گشنیز نصف قاشق چای‌خوری
  • ادویه فلافل 1 قاشق چای‌خوری
  • زیره نصف قاشق چای‌خوری
  • روغن سرخ‌کردنی به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه فلافل

  1. برای تهیه یک فلافل خوشمزه در اولین مرحله باید برای خیساندن نخودها اقدام کنید. به این منظور آن‌ها را در یک ظرف مناسب ریخته و به اندازه‌ای که سطح آب بالاتر از نخودها باشد، آب سرد را درون آن بریزید. به مدت 24 ساعت اجازه دهید که نخودها درون آب خیس بخورند؛ اما توجه داشته باشید برای‌ اینکه نخود بوی بدی نگیرد، باید هر 6 ساعت یک‌بار آب درون ظرف را تعویض کنید.
  2. پس‌ از خیس خوردن نخود، آن‌ها را بشویید و آبکش کنید. سپس نخودها را درون میکسر یا مخلوط‌کن بریزید. پیاز و سیرها را پوست بگیرید و به مخلوط‌کن اضافه کنید. جعفری را نیز پس‌ از شستشو درون مخلوط‌کن بریزید و به اندازه‌ای میکس کنید که یک حالت خمیری پیدا کند.
  3. مایه فلافل را از مخلوط‌کن خارج و درون یک ظرف جادار بریزید. در مرحله بعد آرد نخودچی، بکینگ پودر، ادویه فلافل، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زیره و پودر تخم گشنیز را به مایه فلافل اضافه نمایید. تخم‌مرغ را نیز درون ظرف بشکنید و مایه فلافل را با دست خود ورز دهید تا مواد به خورد یکدیگر بروند.
  4. پس‌ از اینکه مایه فلافل کاملا یکدست شد، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و حداقل به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید.
  5. پس از استراحت کردن مایه فلافل، آن را از یخچال خارج کنید. سپس ماهیتابه موردنظر خود را روی حرارت قرار داده و روغن سرخ‌کردنی را به آن اضافه نمایید. برای سرخ کردن فلافل‌ها باید روغن فراوانی در ماهیتابه بریزید؛ به‌گونه‌ای که فلافل‌ها درون روغن شناور باشند.
  6. قالب فلافل را درون کاسه آب بزنید تا خیس شود و مایع فلافل به آن نچسبد. سپس مایه فلافل را درون قالب بریزید و با پشت قاشق آن را صاف کنید. درنهایت مایه فلافل در روغن داغ بیندازید و اجازه دهید که با حرارت ملایم مغزپخت شود. درنهایت فلافل‌های سرخ‌شده را درون توری فلزی قرار دهید تا روغن اضافی از آن‌ها خارج شود.

فلافل

جمع بندی در مورد لیست غذاهای خراب نشدنی

در این مطلب بهترین غذاهای مناسب برای سفر را به شما عزیزان معرفی کردیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله و آشنایی با لیست غذاهای خراب نشدنی برای سفر به سلامت خود در سفر اهمیت بیشتری دهید. تمام این غذاها، گزینه‌های ساده و خوشمزه‌ای هستند که در مدت کوتاهی آماده می‌شوند و شما می‌توانید درطول مسیر خود آن‌ها را نوش جان کنید. البته تمام این غذاها محبوب و پرطرفدار هستند؛ اما شما باید متناسب با نیازهای شخصی، شرایط آب‌وهوایی و مدت زمانی‌که وقت دارید تا غذا را مهیا کنید، بهترین گزینه را برگزینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا