پلویی و چلوییغذای اصلی

طرز تهیه پلوی سه رنگ با تن ماهی

پلوی سه رنگ با تن ماهی یکی از خوشمزه‌ترین پلوهای سنتی ایرانی بوده که به دلیل سه رنگ بودن به این نام شناخته می‌شود. به دلیل استفاده از تن ماهی، می‌توانید این غذا را در مدت زمان کوتاهی آماده کنید. ترکیب طعم شوید به همراه سیر و تن ماهی بی‌نظیر بوده که متناسب با هر سلیقه‌ای است. ما در این مطلب از مجله آشپزی مامی کوکینگ قصد داریم طرز تهیه پلوی سه رنگ با تن ماهی را به صورت کامل برای شما بیان کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پخت پلوی سه رنگ با تن ماهی

مواد لازم برای ۲ نفر:

  • برنج: ۲ پیمانه
  • کنسرو تن ماهی: ۱ قوطی
  • پیاز: ۱ عدد
  • شوید: به مقدار لازم
  • سیر پلویی: به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده: به مقدار لازم
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پاپریکا: به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه پلوی سه رنگ با تن ماهی

مراحل پخت پلوی سه رنگ با تن ماهی

  1. ابتدا کنسرو تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه داخل آب بجوشانید. سپس پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کنید و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه بریزید. حالا پیاز را کمی تفت دهید تا سبک شود. در ادامه سیر رنده شده را به همراه مقداری فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا به تابه بیفزایید. حالا به تفت دادن ادامه دهید تا پیاز کاملا نرم شود.
  2. در مرحله بعدی از طرز تهیه پلوی سه رنگ با تن ماهی، تن ماهی را از صافی رد کنید تا روغن و آب اضافی آن گرفته شود. در ادامه تن ماهی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت دهید. حالا یک قابلمه مناسب را انتخاب کرده و نیمه آن را از آب پر کنید. حالا قابلمه را بر روی حرارت زیاد قرار دهید.
  3. زمانی که آب به جوش آمد، برنج را شسته و به همراه مقداری نمک داخل قابلمه ریخته و صبر کنید برنج به مدت ۸ الی ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن به خوبی انجام شود. بعد از گذشت این زمان، یک دانه برنج را بین دو انگشت خود له کنید تا از پخته شدن برنج اطمینان حاصل کنید. زمانی که دیدید اطراف دانه برنج نرم بوده و مغز آن کمی گیر است، برنج را آبکشی کرده و به ۳ قسمت مساوی تقسیم‌بندی کنید. حالا مقداری زعفران دم کرده به یکی از قسمت‌ها اضافه کرده و به خوبی ترکیب نمایید.
  4. در این مرحله به قسمت دیگر برنج، شوید و سیر پلویی را اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. حالا صبر کنید قسمت باقی مانده برنج ساده بماند. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید.
  5. در مرحله بعد، تمام برنج زعفرانی را داخل قابلمه ریخته و با گوشت کوب فشرده کنید. حالا نیمی از مقدار شوید پلو را بر روی برنج زعفرانی بریزید و کاملا صاف و یکدست کنید. حالا مخلوط تن ماهی را بر روی برنج بریزید. دقت کنید مواد میانی ۱ سانتی متر از لبه قابلمه فاصله داشته باشد. در ادامه مابقی شوید پلو را بر روی مواد میانی ریخته و به خوبی فشرده کنید. حالا تمام برنج ساده را داخل قابلمه بریزید و دوباره روی آن را صاف کنید.
  6. در پایان قابلمه را بر روی شعله ملایم بگذارید، درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید و اجازه دهید پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. بعد از گذشت این زمان، غذای شما آماده سرو است. از طعم و عطر پلوی سه رنگ خود لذت ببرید. نوش جان.

بیشتر بخوانید: 

طرز تهیه پلوی سه رنگ با تن ماهی

مهم‌ترین نکات طرز تهیه پلوی سه رنگ با تن ماهی

  • اضافه کردن سیر دلخواه است و می‌توانید آن را از مواد اولیه حذف کنید.
  • این امکان وجود دارد که به جای شوید از سبزی پلویی استفاده نمایید.
  • در انتهای پخت کمی کره بر روی پلو بگذارید تا طعم آن بهتر شود.

طرز تهیه پلوی سه رنگ با تن ماهی

جمع‌بندی

خب به پایان طرز تهیه پلوی سه رنگ با تن ماهی رسیدیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. جهت دسترسی به سایر آموزش‌ها، پیشنهاد می‌کنیم دیگر مقالات مجله آشپزی مامی کوکینگ را نیز مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا