غذای دریاییغذای اصلیفست فود

طرز تهیه میگو سوخاری خوشمزه و ساده

یکی از غذاهای فست فودی که این روزها طرفداران منحصر به خودش را دارد میگو سوخاری است. گاهی اوقات بعضی از افراد علاقه دارند تا در منزل خودشان چنین غذاهایی را درست کنند پس یاد گرفتن یک شیوه عالی برای طرز تهیه میگو سوخاری در منزل می‌تواند یک سوپرایز بسیار هیجان‌انگیز برای این افراد باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه یک روش بسیار عالی در مورد طرز تهیه میگو سوخاری را برای شما در مجله آشپزی مامی کوکینگ بیان کنیم.

مواد لازم برای تهیه میگو سوخاری

میگو سوخاری یکی از غذاهای پرطرفدار این روزها در رستوران‌ها شناخته شده که افراد زیادی علاقه به سفارش این غذای دریایی هنگام مراجعه به اکثر رستوران‌ها را دارند. علاوه بر اینکه میگو سوخاری یک وعده غذای کامل به شمار می‌رود آن را به عنوان پیش غذا نیز می‌توان میل کرد. میگو سوخاری در دسته غذاهای دریایی به شمار می‌رود و طرز تهیه میگو سوخاری در طعم و مزه آن بسیار اثربخش است. به همین دلیل برخی از رستوران‌ها برای سرو این غذا یا پیش غذا بسیار معروف هستند و روزانه پذیرای افراد بسیار زیادی خواهند بود.

در هنگام اقدام برای پخت یک غذا اولین قدمی که باید بردارید این است که مواد لازم برای تهیه آن غذا را آماده کنید. در صورتی که این مواد در منزل وجود داشته باشند کار شما بسیار راحت است و در غیر این صورت حتما باید آن‌ها را خریداری کنید. خریداری کردن این مواد در ابتدای کار باعث می‌شود که شما در عین انجام مراحل برای آماده کردن یک غذای بی‌نظیر دچار سرگردانی نشوید. در ادامه برای آگاهی از مواد لازم برای تهیه میگو سوخاری و همچنین طرز تهیه میگو سوخاری با ما همراه باشید.

طرز تهیه میگو سوخاری

مواد لازم برای تهیه میگو سوخاری 4 نفره :

  • میگو 400 گرم
  • تخم مرغ 1عدد
  • برگ بو 1عدد
  • پیاز 1عدد
  • آرد 1 پیمانه
  • پودر سوخاری 1پیمانه
  • زعفران به صورت دم کرده و یک قاشق غذاخوری
  • آب لیمو 3 قاشق غذاخوری
  • پودر سیر 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و روغن مایع به مقدار لازم
  • پاپریکا و فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل لازم برای تهیه میگو سوخاری

برای تهیه یک میگو سوخاری با طعم و مزه بی‌نظیر لازم است تا مراحل ذکر شده برای طرز تهیه میگو سوخاری را مرحله به مرحله پیش ببرید تا در پایان کار با این پیش غذای هیجان‌انگیز روبه‌رو شوید.

مرحله اول: اگر شما می‌خواهید که میگو سوخاری شما شبیه به میگوهای رستورانی شود باید گفت که در ابتدای کار خود باید آن‌ها را با آب سرد شست و شو کنید. میگوهای خارج شده از آب را به داخل یک آبکس منتفل کنید و اجازه دهید تا آب به طور کامل از سطح میگوها خشک شود. سپس سیر را از پوست بیرون آورده و آن را به وسیله یک رنده ریز رنده کنید.

مرحله دوم: در این مرحله لازم است تا میگوها را در یک ظرف مناسب قرار دهید و سیر رنده شده را به همراه آبلیمو، نمک، زعفران دم کرده، فلفل سیاه و پاپریکا به درون ظرف اضافه کنید. سپس مواد ریخته شده در ظرف را به طور یک دست مخلوط کنید و آن را به کنار بگذارید.

مرحله سوم: در این مرحله نیاز است که ظرف کنار گذاشته حاوی میگو و سایر مواد مخلوط کرده در آن را به وسیله سلفون بپوشانیم. سپس به آن اجازه دهیم تا به مدت یک الی دو ساعت در یخچال استراحت کند تا با این کار میگوها کاملاً مزه‌دار شوند و انجام چنین کاری در مزه نهایی غذا بسیار تاثیر گذار است.

مرحله چهارم: در این هنگام نیاز داریم تا تخم مرغ‌ها را درون ظرفی مناسب شکسته و مقداری دیگری از زعفران دم کرده را به همراه مقدار کمی از نمک و فلفل به آن اضافه کنیم. سپس این مواد مخلوط شده را به وسیله همزن یا حتی یک چنگال هم می‌زنیم تا حالت لختگی تخم مرغ از بین برود.

مرحله پنجم: در این مرحله باید پودر سوخاری و آرد را باهم مخلوط کنیم تا به حالت یک دست تبدیل شود و سپس میگوها را در داخل تخم مرغ زده و آن را به داخل پودر سوخاری و آرد مخلوط شده می‌اندازیم. در حالتی که کل میگوها با پودر و آرد پوشش یافت آن‌ها را خارج می‌کنیم.

مرحله ششم: در این مرحله باید میگوهایی که با پودر سوخاری و آرد پوشانده شده را به مدت 20 الی30 دقیقه درون یخچال فریزر بگذارید. بعد از گذشت این زمان شما با انتخاب یک ظرف گود می‌توانید اقدام به سرخ کردن میگوها کنید.

مرحله هفتم: ظرف گود را بر روی اجاق گاز قرار دهید و روغن را به داخل آن بریزید سپس اجازه دهید تا روغن به خوبی داغ شود. بعد از آن میگوهای خارج شده از فریزر را به داخل روغن داغ شده بریزید و اجازه دهید تا به خوبی میگوها سرخ شوند.

مرحله هشتم: در اینجا نوبت به این رسیده که میگوهای طلائی شده را از روغن خارج کنید و آن‌ها بر روی یک دستمال آشپزخانه قرار دهید. با انجام این کار روغن‌های اضافه از میگو خارج خواهد شد و حال میگو سوخاری شما آماده نوش جان کردن است.

 

طرز تهیه میگو سوخاری خوشمزه

سرو میگو سوخاری به همراه سس تارتار

در ادامه بعد از توضیح درباره طرز تهیه میگو سوخاری باید یک پیشنهاد بسیار عالی داد و آن هم میل کردن میگو سوخاری همراه با سس تارتار است. شما به وسیله موادی نظیر خیارشور کوچک 2 عدد، سس مایونز 1 پیمانه، پیازچه 1 ساقه، تخم مرغ 1 عدد، سیر 1 حبه، آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری، سس خردل 1 قاشق غذاخوری ، جعفری 1 قاشق غذاخوری و نمک و فلفل به مقدار لازم می‌توانید اقدام به تهیه این سس خوشمزه کنید.

برای تهیه این سس در ابتدا باید تخم مرغ‌ها را به داخل یک ماهی‌تابه حاوی آب ریخته و اجازه دهید که به مدت 20 دقیقه آن‌ها آب‌پز شوند. سپس خیارشور و سیر را با استفاده رنده به حالت ریز رنده کنید و بعد از آن جعفری و پیازچه شسته شده را به صورت ریز خرد کرده و به آن اضافه نمایید.

در این لحظه نوبت به این می‌رسد که تخم مرغ‌های آب‌پز شده را توسط رنده به حالت ریز درآورید و آب لیمو ترش را با آن مخلوط نمایید. در ادامه سس مایونز و سس خردل به همراه نمک و فلفل به مواد از قبل تهیه شده اضافه کنید. بعد از آن هم تمام مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید و سپس سس تارتار شما آماده خواهد بود.

طرز تهیه میگو سوخاری مجلسی

جمع بندی

با انجام راهکار گفته شده برای طرز تهیه میگو سوخاری شما می‌توانید در منزل خود یک میگو سوخاری خوشمزه با دستور مخصوص رستوران‌ها برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. با تهیه سس تارتار نیز یک تجربه بسیار خوشمزه و به یاد ماندنی در کنار میگو سوخاری خود داشته باشید. توجه داشته باشید که مراحل را به ترتیب طی کنید تا مواد به خوبی به میگوها بچسبند.

مقالات بیشتری بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا