رژیم غذایی در ورزشسلامت غذاییغذای اصلی

طرز تهیه عدسی رژیمی | غذای رژیمی برای ورزشکاران

اگر به تغذیه سالم بسیار اهمیت می‌دهید، عدسی رژیمی یک غذای مناسب برای شما محسوب می‌شود که خواص بسیاری برای بدن دارد. همچنین به دلیل اینکه عدسی سرشار از پروتئین است، اغلب ورزشکاران این غذا را در برنامه غذایی خود قرار می‌دهند. چنانچه قصد دارید این غذای مفید را درست کنید، مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید. ما در این مقاله به صورت مرحله مرحله طرز تهیه عدسی رژیمی را بیان کرده ایم.

طرز تهیه عدسی رژیمی | غذای رژیمی برای ورزشکاران

مواد لازم برای پخت عدسی رژیمی

  • ۳ فنجان عدس
  • یک قاشق رب
  • ۲ عدد پیاز
  • ۲۵۰ گرم قارچ (استفاده از آن اختیاری است)
  • یک عدد سیب زمینی (استفاده از آن اختیاری است)
  • یک قاشق چای‌خوری نمک
  • ½ قاشق چای خوری زردچوبه و فلفل سیاه (هرکدام)
  • آب و روغن به مقدارلازم

برای پوکی استخوان چی بخوریم؟ بهترین غذا برای پوکی استخوان

طرز تهیه عدسی رژیمی | غذای رژیمی برای ورزشکاران

مراحل تهیه عدسی رژیمی

طرز تهیه عدسی رژیمی خود به مراحلی تقسیم‌بندی می‌شود:

  1. ابتدا عدس را پاک کنید و همراه با مقداری آب در یک کاسه بریزید و اجازه دهید چند ساعت خیس بخورد. اگر نمی‌خواهید صبر کنید، استفاده از عدس زودپز پیشنهاد خوبی است، زیرا دیگر نیاز به خیساندن طولانی عدس نیست.
  2. در مرحله بعد پیازها را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. سپس یک قابلمه مناسب بر روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن به آن اضافه کنید تا داغ شود. در ادامه پیاز را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.
  3. بعد از اینکه پیازها نرم و شفاف شد، فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه کنید. سپس پیاز را تفت بدهید و اینکار را تا زمانی ادامه دهید که عطر ادویه‌ها از آن خارج گردد. حالا زمان آن رسیده عدس را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه نمایید.
  4. در این مرحله باید چند لیوان آب به قابلمه اضافه کنید. سپس حرارت قابلمه را زیاد کنید تا آب سریع‌تر جوش بیاید. بعد از اینکه آب جوش آمد، حرارت را کمتر کرده و اجازه دهید عدس به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزد. چنانچه عدس زودپز باشد ممکن است سریع‌تر نیز آماده شود.
  5. قارچ‌ها را پوست بگیرید، بشویید و سپس به صورت ورقه‌ای نازک خرد کنید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از پخت عدس، قارچ را به قابلمه بیفزایید. در ادامه می‌توانید رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید که این مورد اختیاری است. اگر قصد دارید از رب استفاده کنید، رب گوجه فرنگی را در یک تابه کوچک با مقدار کمی کره تفت دهید تا بو و طعم خامی آن گرفته شود. سپس در ۱۵ دقیقه پایانی پخت عدسی به همراه نمک به مواد داخل قابلمه اضافه نمایید.
  6. ممکن است دوست داشته باشید عدسی شما لعاب بیشتری داشته باشد. برای اینکار یک سیب زمینی کوچک را در ابتدای پخت به قابلمه اضافه کنید تا بپزد. در ۱۵ دقیقه آخر عدسی، آن را از قابلمه خارج کرده و با گوشت کوب به طور کامل له کنید.
  7. در مرحله آخر طرز تهیه عدسی رژیمی، سیب زمینی له شده را مجدداً به قابلمه بازگردانید و با عدسی ترکیب کنید. شما می‌توانید سیب زمینی را به صورت مکعب‌های کوچکی به عدسی بیفزایید. در نهایت عدسی خود را در یک ظرف جداگانه ریخته و به همراه لیمو ترش سرو کنید. نوش جان.

ناهار چی بپزم؟ طرز تهیه بولبه بره | غذای شمالی پرطرفدار

طرز تهیه عدسی رژیمی | غذای رژیمی برای ورزشکاران

مهم‌ترین نکات طرز تهیه عدسی رژیمی

  • این امکان وجود دارد که از گوشت نیز برای تهیه عدسی رژیمی استفاده کنید. شما برای طرز تهیه عدسی رژیمی با گوشت به نصف پیمانه گوشت چرخ کرده نیاز دارید. برای اینکار ابتدا روغن را داخل قابلمه ریخته، پیاز را خرد کرده و تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنید و تفت دهید تا تغییر رنگ دهید. در ادامه ادویه‌ها و رب را اضافه کرده و سپس تفت دهید. حالا زمان آن رسیده آب و عدس را اضافه کنید و زمانی که جوش آمد لیمو عمانی را سوراخ کرده و داخل قابلمه بندازید. سپس در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا با شعله ملایم بپزد.
  • شما می‌توانید عدسی رژیمی را بدون استفاده از روغن برای ورزشکاران استفاده کنید. برای اینکار کافی است پیاز را خرد کرده و با عدس و آب به مدت ۲۰ دقیقه بپزد. سپس سبزی خرد شده را به همراه ادویه به قابلمه اضافه کنید و نیم ساعت دیگر صبر کنید تا به خوبی بپزند. در ادامه سیب زمینی خرد شده را به همراه نمک و ادویه‌ها اضافه کرده و نیم ساعت دیگر به پخت غذا ادامه دهید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله مراحل طرز تهیه عدسی رژیمی را برای شما بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. برای دسترسی به طرز تهیه سایر غذاها کافی است سری به بخش مقالات مجله آشپزی مامی کوکینگ بزنید. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید متشکریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا