غذای محلیغذای اصلی

طرز تهیه بولبه بره | غذای شمالی پرطرفدار

غذاهای خطه شمال ایران تنوع بسیار زیاد داشته و ترکیبات مختلف آن‌ها به همراه ادویه‌ها، طعم بی‌نظیری را به وجود می‌آورند. گیلان یکی از شهرهایی است که تنوع غذایی بالایی دارد و هرکسی را مجاب می‌کند سری به این خطه سرسبز بزند و عطر و طعم غذاهای خوشمزه این شهر را بچشد. خورشت بولبه بره یکی دیگر از غذاهای خوشمزه گیلان است که آماده کردن آن آسان بوده و به روش‌های مختلفی می‌توانید آن را تهیه کنید. ما در این مقالهاز مجله آشپزی مامی کوکینگ طرز تهیه بولبه بره را بیان کرده ایم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پخت بولبه بره

برای تهیه این غذای محلی به مواد زیر نیاز دارید:

  • سبزی سرخ شده (تره، جعفری، نعناع، چوچاق و خالواش) به مقدار کافی
  • ۴۰۰ گرم گوشت (ترجیحا مغز ران گوساله)
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • نمک، زرد چوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • آب غوره نصف لیوان
  • ریحان، نعناع و شوید تازه برای تزئین

برای تولد چی تدارک ببینم؟ لیست تنقلات تولد | طرز تهیه تنقلات میز تولد

طرز تهیه بولبه بره | غذای شمالی پرطرفدار

مراحل تهیه بولبه بره

مراحل طرز تهیه بولبه بره به شرح زیر است:

  1. ابتدا گوشت را به اندازه‌های مناسب برای خورشت خرد کنید. در ادامه مقداری روغن را در یک قابلمه ریخته و آن را بر روی یک حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. سپس گوشت را به روغن اضافه کنید.
  2. حالا باید گوشت را کمی تفت بدهید تا رنگ آن تغییر کند. در ادامه مقدار مناسبی آب را به گوشت اضافه کرده و قابلمه را بپوشانید تا گوشت به طور کامل بپزد. در این مرحله سبزی‌های مخصوص بولبه بره را تمیز کرده، شستشو دهید و در سبدی بریزید تا خشک شوند.
  3. بعد از خشک شدن سبزی‌ها، آن‌ها را خرد کرده، به تابه اضافه کنید و به همراه روغن تفت دهید تا عطر خوشبو و طعم خاص سبزی‌ها منتشر شود و رنگ آن‌ها تغییر کند. حتماً سبزی‌ها را در هنگام تفت دادن مدام هم بزنید تا نسوزند یا ته نگیرند. حالا سیر را پوست کنده، بشورید و با رنده ریز کنید.
  4. زمانی که سبزی‌ها به خوبی سرخ شدند، سیرهای رنده شده را به آن‌ها بیفزایید و کمی تفت دهید تا عطر آن‌ها در سبزی‌ها پخش شود. مقدار سیر به نیاز شما بستگی دارد و می‌توانید بر اساس سلیقه خود مقدار آن را تعیین کنید.
  5. در مرحله بعدی سبزی‌های تفت داده شده را به قابلمه حاوی گوشت بریزید و آن‌ها را با هم ترکیب کنید. به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و زرد چوبه به قابلمه اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا طعم خوبی بگیرند. در ادامه دوباره قابلمه را بپوشانید و اجازه دهید تا مواد به طور کامل در آن بپزند.
  6. بعد از گذشت چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته و به مواد موجود در آن به مقدار کافی آب غوره اضافه کنید و هم بزنید تا به طور کامل با گوشت‌ها مخلوط شود. در این مرحله دو عدد تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و هم بزنید تا حالت لختگی آن‌ها از بین برود.
  7. در ادامه تخم مرغ‌ها را به مواد اضافه کرده و همه را هم بزنید تا به طور کامل با یکدیگر مخلوط شوند. سپس قابلمه را بپوشانید و چند دقیقه صبر کنید تا مواد با هم بپزند. بعد از اینکه گوشت‌ها به خوبی با هم پخته شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید. بولبه بره را در یک ظرف مناسب بریزید و با نعناع، شوید و ریحان تزئین کرده و این غذای محلی خوشمزه را به همراه مخلفات سرو کنید. نوش جان.

طرز تهیه بولبه بره | غذای شمالی پرطرفدار

مهم‌ترین نکات طرز تهیه بولبه بره

  • سبزی مخصوص برای درست کردن بولبه بره شامل تره، جعفری، نعناع، چوچاق و خالواش می‌باشد.
  • گوشت استفاده برای این غذا ترجیحاً مغز ران گوساله باشد.

ناهار چی بپزم؟ طرز تهیه کوکوی گوشت و سبزیجات

جمع‌بندی

غذاهای محلی خطه شمال کشور محبوبیت زیادی دارند که خورشت بولبه بره یکی از آن‌ها است. ما در این مقاله طرز تهیه بولبه بره را به صورت مرحله مرحله بیان کردیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی به طرز تهیه سایز غذاها، سری به بخش مقالات مجله آشپزی مامی کوکینگ بزنید. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید متشکریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا