دانستنی ها

بهترین غذا برای جشنواره غذا در مدرسه

انتخاب غذای مدرسه می‌تواند کار دشواری باشد، زیرا غذایی که انتخاب می‌کنید باید علاوه بر مقوی و سالم بودن، بتواند انرژی کودک را در طول روز حفظ کند و از گرسنه شدن پی در پی او جلوگیری کند. از این رو غذای مدرسه اهمیت خاصی دارد. ما در این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ، بهترین غذا برای جشنواره غذا در مدرسه را به شما معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

ساندویچ تخم مرغ آب پز و مایونز

ساندویچ تخم مرغ آب پز و مایونز دیگر انتخاب ساده‌ای است که می‌توانید برای غذای مدرسه فرزندتان آماده کنید. شما برای تهیه این ساندویچ به ۳ عدد تخم مرغ، ۱ نان باگت، ۲ قاشق غذاخوری مایونز، یک عدد گوجه کوچک، دو عدد خیار شور و فلفل به میزان کافی نیاز دارید. برای درست کردن این ساندویچ ابتدا باید تخم مرغ‌ها را داخل کیسه فریزر قرار داده و داخل آب در حال جوش بگذارید. شما باید به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید که تخم مرغ‌ها بپزند. سپس آن‌ها را خارج کرده، پوستشان را کنده و از وسط نصف کنید.

حالا زمان آن رسیده کف نان‌ها را سس مایونز بمالید و تخم مرغ‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. سپس مقداری فلفل روی آن‌ها بپاشید. گوجه و خیار شور را نیز برش داده و درون ساندویچ بگذارید. ساندویچ شما آماده است و فرزند شما می‌تواند غذای مقوی و مفیدی را همراه خود به مدرسه ببرد.

ساندویچ تخم مرغ آب پز و مایونز

ساندویچ پنیر و گردو

برای شروع به سراغ یکی از ساده‌ترین و مقوی‌ترین ساندویچ مدرسه یعنی نان و پنیر و گردو می‌رویم. شما برای تهیه این میان وعده ساده به ۲ تا ۳ عدد نان تست، مقدار کافی پنیر، ۴ عدد گردو، کشمش کمتر از یک مشت و به مقدار کافی کره نیاز دارید. این ساندویچ ساده‌ترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید.

مقداری از پنیر را بر روی نان تست روی نان‌ها بمالید. کره را از قبل در دمای اتاق قرار دهید و بعد از اینکه کمی دمای آن متعادل شد بر روی نان‌ها بمالید. سپس گردوی خرد شده را نیز به آن‌ها اضافه کنید. استفاده از کشمش نیز کمک می‌کند ساندویچ شما مقوی‌تر باشد اما اگر کودک شما چندان علاقه‌ای به کشمش ندارد، می‌توانید آن را نادیده بگیرید. اکنون ساندویچ پنیر و گردوی شما آماده است. این غذا بسیار مقوی و مفید است و در عین ساده بودن انتخاب مناسبی برای غذای مدرسه محسوب می‌شود.

با این آش لذیذ، رویش دندان کودکت رو جشن بگیر: طرز تهیه آش دندونی برای جشن رویش دندان نوزاد

ساندویچ پنیر و گردو

کوکوسبزی

ساندویچ کوکو سبزی یک انتخاب عالی برای مدرسه است. این ساندویچ سریع آماده می‌شود و بسیار ساده می‌باشد. شما برای تهیه این ساندویچ به نیم کیلو سبزی مخصوص کوکو، ۳ عدد تخم مرغ، یک حبه سیر و ادویه و روغن به مقدار کافی نیاز دارید. ابتدا سبزی را ریز ریز کنید. سپس مقداری آن را تفت دهید تا رنگش تغییر کند. حالا سبزی را در کاسه‌ای ریخته و تخم مرغ‌ها و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید. ادویه، نمک و فلفل را هم داخل آن بریزید. حالا تمامی مواد را هم بزنید. مایع کوکو را در تابه‌ای که داغ شده است را خالی کنید تا بپزد. سپس در ابعاد مناسبی آن را برش بزنید و در نان باگت قرار دهید. برای خوش طعم شده ساندویچ بهتر است گوجه و خیارشوری را نیز برش دهید و در نان قرار دهید. کوکو سبزی یکی از بهترین انواع ساندویچ برای کودک شما است و گزینه خوبی جهت بهترین غذا برای جشنواره  غذا در مدرسه محسوب می­شود.

عصرونه چی بپزم؟ طرز تهیه آش ترخینه کرمانشاه و لرستان به روش سنتی

کوکوسبزی

شنیسل مرغ با سیب زمینی

یک انتخاب جذاب بهترین غذا برای جشنواره غذا در مدرسه، شنیسل مرغ با سیب زمینی است. شنیسل نه تنها برای غذای مدرسه، بلکه برای دورهمی‌های خانوادگی نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد. شما برای تهیه آن به دو عدد سینه مرغ، یک پیاز، یک تخم مرغ، یک پیمانه پودر سوخاری، آب لیمو دو قاشق غذاخوری، سیب زمینی دو عدد، زعفران دم کرده دو قاشق غذاخوری و نمک و فلفل و روغن به مقدار کافی نیاز دارید.

روش تهیه نیز به این صورت است که سینه مرغ به شکل فیله‌ای ورق زده و آن را بکوبید. سپس پیاز را رنده کرده و همراه با مقداری نمک، زعفران و فلفل به آن اضافه کنید. سینه مرغ را داخل مخلوط به دست آمده بخوانید و به مدت یک شب در یخچال قرار دهید. بعد از گذشت این زمان، سینه‌ها را از مخلوط پیاز جدا کرده و ابتدا داخل آرد و سپس داخل ظرف تخم مرغ و در نهایت در ظرف پودر سوخاری بغلتانید.

حالا زمان آن رسیده آن‌ها را درون روغن داغ سرخ کنید. سیب زمینی را به صورت خلالی خرد کرده و سرخ کنید و بعد از آماده شدن به همراه شنیسل را داخل نان باگت قرار دهید. شنیسل یک غذای مفید برای همه سنین بوده که بسیار خوشمزه نیز است و یک گزینه عالی غذا برای ناهار بچه مدرسه‌ای محسوب می‌شود.

شنیسل مرغ با سیب زمینی

فلافل

ممکن است برای درست کردن ناهار از خود سوال کنید که چی بپزم؟ فلافل غذایی ایده آل برای پاسخ به این سوال است. طرز تهیه این ساندویچ بسیار ساده بوده که در عین سادگی بسیار خوشمزه است. ساندویچ فلافل برای بهترین غذا برای جشنواره غذا در مدرسه نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد. شما برای تهیه فلافل به ۲ لیوان نخود، ۱ سیب زمینی بزرگ، ۱ دسته جعفری، ۱ پیاز بزرگ، ۵ حبه سیر، یک قاشق غذاخوری پودر گشنیز، نصف قاشق غذاخوری زیره و پابریکا و همچنین ادویه و روغن به مقدار کافی نیاز دارید.

برای تهیه فلافل ابتدا نخود را از شب قبل خیس کرده و همراه با سیر، پیاز، سبزی، سیب زمینی و مواد باقی مانده در میکسر بریزید. برای اینکار می‌توانید از چرخ گوشت نیز استفاده کنید. بهتر است خمیر فلافل کمی درشت باشد و مانند پوره نشود. اگر مشاهده کردید خمیر شما بیش از حد شل است، اضافه کردن مقداری آرد نخودچی می‌تواند گزینه خوبی باشد. در ادامه خمیر را تفت بدهید تا کمی خودش را بگیرد. اجازه بدهید که خمیر فلافل به مدت یک شب در یخچال بماند. بعد می‌توانید آن را قالب زده و سرخ کنید فلافل‌ها را در نان باگت قرار داده و با گوجه و خیارشور آن را به یک ترکیب عالی تبدیل کنید. اگر به دنبال یک غذا برای بیرون بردن هستید، فلافل پیشنهاد خوبی است.

این سالاد فوری و کم هزینه، یه میان وعده فوق‌العاده‌ست: طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز (کم هزینه و فوری) 

فلافل

چند نکته مهم برای آماده کردن تغذیه کودک مدرسه‌ای

  • بهتر است برای ناهار نان، برنج و ماکارونی را انتخاب کنید تا کودک شما در طول روز گرسنه نشود. استفاده از غلات کامل در غذاها موضوعی است که باید به آن توجه کنید. به جهت اینکه خوراکی برای مدرسه برای کودک شما جذابتر جلوه کند، از ظروف غذای چند قسمتی استفاده کنید. یک ظرف با رنگ موردعلاقه کودکان خریداری کنید که طرح جذابی داشته باشد.
  • توصیه می‌شود تا حد امکان غذاهای کم چرب را انتخاب کنید. به عنوان نمونه می‌توانید برای برخی غذاها به جای مایونز، از سس‌های سالم بر پایه ماست استفاده کنید. سبزیجات را فراموش نکنید که بسیار مفید اند. هویج، فلفل دلمه و برش‌های خیار را در بین وعده‌های غذایی کودک قرار دهید. اضافه کردن سالاد به ساندویچ‌های مدرسه می‌تواند یک پیش غذای ساده و کم هزینه و مفید باشد.
  • میوه‌هایی مانند سیب، نارنگی و پرتقال را پوست گرفته و خرد کنید و در ظرف‌های در بسته قرار بدهید. با اینکار خوردن میوه‌ها برای کودک آسان‌تر خواهد بود. کمپوت‌های خانگی نیز می‌توانند گزینه جذابی برای کودکان باشند. کودکان عاشق خوراکی‌های ترد مانند هستند؛ به همین خاطر کمی ذرت بو داده را بسته‌بندی کرده و به عنوان میان وعده در کیف مدرسه فرزندتان قرار دهید. مغزها، میوه‌های خشک و شکلات ذوب شده نیز گزینه‌های جذابی برای میان وعده‌ها هستند. برای اینکه بهتر ظرف غذا را بچینید، می‌توانید از خود کودک کمک بگیرید. همکاری کودکان در چیدن ظرف غذا، اشتیاق آن‌ها را برای خوردن خوراکی‌ها بیشتر می‌کند.

جمع‌بندی

ما در این مقاله بهترین غذا برای جشنواره غذا در مدرسه را بیان کردیم که عمدتاً ساندویچ‌ها را شامل می‌شد. چنانچه غذاهای دیگری را مدنظر خود دارید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. برای دسترسی به طرز تهیه انواع غذا و پیش غذا، سری به بخش مقالات مجله آشپزی مامی کوکینگ بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا