سالادپیش غذا

طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز (کم هزینه و فوری)

سالاد سیب‌ زمینی و پیاز یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و فوری ایرانی است که می‌توان از آن به‌عنوان یک غذای سبک برای وعده ناهار یا شام استفاده کرد. جالب است بدانید که این سالاد خوشمزه شباهت بسیاری به سالاد الویه دارد. در این مطلب به آموزش طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز اشاره کرده‌ایم؛ با میزان موادی که در این دستور مطرح شده، می‌توان برای چهار نفر سالاد سیب‌زمینی و پیاز تهیه کرد. اگر می‌خواهید مقداری کمتر و یا بیشتری از این سالاد را بپزید، تنها کافی است که مقدار مواد اولیه را ضرب یا تقسیم کنید. در ادامه این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ با آموزش طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز همراه ما باشید.

طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز (کم هزینه و فوری)

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز

  • سیب‌زمینی بزرگ: ۲ عدد
  • پیاز بنفش (قرمز): یک عدد
  • خیارشور: ۶ عدد
  • شوید و جعفری تازه: ۵۰ گرم
  • سس مایونز و ماست: به میزان لازم
  • آب لیموترش: ۱  قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و آویشن: به میزان لازم

با این روش سویا رو خوشمزه‌تر بپز: طعم دار کردن سویا و خوشمزه ترین روش پخت سویا

مراحل طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز

  1. در این بخش از مطلب، مراحل طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز را بیان کرده‌ایم. این مراحل را به ترتیب انجام دهید.
  2. ابتدا سیب‌زمینی‌ها را شسته، در قابلمه‌ای قرار دهید و تا سطح آن‌ها آب بریزید و قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا سیب‌زمینی‌ها آب‌پز شوند. سپس حرارت را خاموش کنید.
  3. سیب‌زمینی‌ها را در صافی قرار دهید و روی آنها آب سرد بریزید و اجازه دهید تا خنک شوند؛ بعد از آن پوست سیب‌زمینی‌ها را بگیرید و آن‌ها را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و به‌صورت نگینی خرد کنید. سپس آن‌ها را به ظرفی مناسب انتقال دهید.
  4. خیارشورها را هم به‌صورت نگینی خردکرده و به سیب‌زمینی‌ها اضافه نمایید. پیاز را نیز به شکل دلخواه خود به قطعات ریزتر تقسیم کنید. سپس شوید و جعفری را نیز شسته و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و بعد آنها را در خردکن بریزید تا به‌صورت ریز خرد شوند. می‌توانید شوید و جعفری را با چاقو نیز خرد کنید و روی مواد سالاد بریزید.
  5. در ادامه کاسه‌ای مناسب برداشته و به میزان دلخواه خودتان ماست و سس مایونز بریزید؛ سپس آویشن، آبلیمو، فلفل و کمی نمک را هم به کاسه اضافه کنید. مواد را به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و هم برنید؛ سپس طعم سس را بچشید و در صورتی که مجدداً نیاز به نمک یا آبلیمو بود، به مواد اضافه کرده و دوباره هم بزنید.
  6. سس را روی مواد سالاد ریخته و با استفاده از دو قاشق، مواد سالاد را زیر و رو کنید تا سالاد به‌خوبی با سس آغشته شود.
  7. روی کاسه را با سلفون بپوشانید و سالاد را به مدت دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا هم مزه‌دار شود و هم در هنگام سرو خنک باشد. بعد از این مدت سالاد شما آماده سرو است. نوش جان!

غذا برای مدرسه چی درست کنم: بهترین تغذیه برای مدرسه

طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز (کم هزینه و فوری)

نکات تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز

  • بهتر است سیب‌زمینی‌ها را با آب خنک بپزید؛ زیرا در این صورت سیب‌زمینی‌ها از مغز شروع به پختن می‌کنند. اگر سیب‌زمینی را با آب گرم بپزید، ممکن است مغز آن خام باقی بماند.
  • سالاد سیب‌ زمینی و پیاز به‌عنوان یک غذای ایده‌آل برای افراد گیاه‌خوار شناخته می‎شود؛ زیرا درون آن از هیچ‌گونه مواد اولیه گوشتی استفاده نشده است.
  • این سالاد یک وعده‌غذایی سالم و رژیمی است که برای تهیه آن نیازی به‌صرف زمان و هزینه زیادی نیست. شما می‌توانید از این سالاد در مهمانی‌ها و مراسمات خود هم استفاده کنید.
  • شوید یکی از سبزی‌های پرخاصیت به حساب می‌آید و سرشار از مواد معدنی و ویتامین است؛ این سبزی به علت دارابودن آنتی‌اکسیدان، منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود؛ همچنین شوید تأثیر بسزایی در کاهش کلسترول خون دارد. شوید در کنار جعفری تازه، طعمی منحصربه‌فرد به این سالاد می‌بخشد.

غذا برای سر کار چی درست کنم؟ لیست بهترین غذا با نان و برنج برای محل کار

طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز (کم هزینه و فوری)

جمع‌بندی

همان‌طور که متوجه شدید، سالاد سیب‌زمینی و پیاز یکی از انواع سالادهای پرطرف‌داری است که می‌توانید آن را به‌صورت سرد در مهمانی‌هایی مانند جشن تولد کودکان و یا به‌عنوان عصرانه سرو نمایید. همچنین باید بگوییم که متناسب با ذائقه خود می‌توانید در این سالاد از کالباس یا مرغ هم استفاده کنید. امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. از اینکه تا انتهای مقاله طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز ما را همراهی کردید، از شما سروران کمال تشکر را داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا