رژیم غذایی لاغریسالادسلامت غذایی

طرز تهیه انواع سالاد رژیمی برای لاغری و چربی سوزی

یکی از مهم‌ترین نکات در کاهش وزن و لاغری، رعایت رژیم غذایی است. بنابراین شما علاوه‌بر انجام منظم ورزش باید از انواع خوراکی‌ها و مواد مغذی چربی‌سوز و مناسب برای کاهش وزن نیز استفاده کنید. درحقیقت انجام هر دو امر به تسریع فرایند لاغری و رسیدن به وزن ایده‌آل کمک موثری خواهد نمود. با توجه به اینکه مواد خوراکی طبیعی مانند سبزیجات و میوه‌ها می‌توانند در چربی سوزی چربی سوزی تاثیر قابل‌توجهی داشته باشند، همواره بهتر است که غذاهای گیاهی و انواع سالادهای رژیمی را در برنامه غذایی خود قرار دهید. همچنین همواره توصیه می‌شود که برای یک رژیم عالی با عملکرد مناسب، از سالاد رژیمی برای لاغری بهره بگیرید. اگر شما نیز درحال پیروی از یک رژیم غذایی هستید، احتمالا این دغدغه را دارید که کدام سالاد رژیمی برای لاغری مناسب است؟ به‌همین منظور ما در این مطلب از مجله آشپزی مامی کوکینگ قرار است که به آموزش سالاد رژیمی برای لاغری بپردازیم. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که بهترین سالاد رژیمی برای لاغری کدام است؟ تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

سالاد اسفناج

سالاد اسفناج یکی از انواع سالاد رژیمی بوده که منبع عالی فیبر و آنتی اکسیدان محسوب می‌شود. همچنین این سالاد به شما کمک می‌کند تا سطح کلسترول و قند خون خود را مدیریت کنید. وجود اسفناج در این سالاد علاوه‌بر کاهش وزن، دارای خواص متعددی همچون تقویت ماهیچه‌های قلب و چشم، کنترل فشار خون و بهبود کم‌خونی است.

مواد لازم برای تهیه سالاد اسفناج

  • اسفناج 3 پیمانه
  • پرتقال 1 پیمانه
  • دانه انار 1 پیمانه
  • مغز گردو یک سوم پیمانه
  • رب انار 2 قاشق غذاخوری
  • سرکه 2 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • پنیر گیاهی 50 گرم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد اسفناج

  1. در اولین مرحله از این طرز تهیه این سالاد رژیمی چربی سوز ابتدا اسفناج ها را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها کاملا خارج شود. حال اسفناج‌ها را بدون خرد کردن درون ظرف موردنظر خود قرار دهید.
  2. در ادامه پوست نازک پرتقال را کاملا جدا سازید و آن را به‌صورت مکعبی خرد کنید. سپس مکعب‌های پرتقال را به‌همراه دانه‌های انار درون کاسه حاوی اسفناج بریزید. مغز گردو را نیز به‌صورت نگینی متوسط خرد کرده و به‌صورت پخش روی برگ‌های اسفناج قرار دهید.
  3. در مرحله بعد از تهیه این سالاد رژیمی برای لاغری، پنیر گیاهی گیاهی را به‌صورت مکعبی متوسط خرد نموده و روی مواد سالاد بگذارید.
  4. در ادامه باید برای تهیه سس سالاد رژیمی اقدام کنید. به‌همین منظور رب انار، روغن زیتون و سرکه را به همراه نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه جداگانه ریخته و تمام آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا سس یکدستی حاصل شود.
  5. سپس سس را به‌صورت پخش روی مواد سالاد ریخته و سالاد را کاملا زیر و رو کنید تا سس به خورد مواد برود. درنهایت می‌توانید این سالاد رژیمی برای لاغری را در وعده غذایی دلخواه خود نوش جان کنید.

قبل و بعد باشگاه چی بخوریم برای لاغری: بهترین چربی سوز قبل از ورزش

سالاد اسفناج

سالاد سبزیجات

یکی از انواع سالادهای رژیمی برای لاغری که برای افرادی که رژیم غذایی دارند، بسیار مناسب و مقوی محسوب می‌شود، سالاد سبزیجات است. این سالاد بسیار راحت و سریع آماده شده و شما می‌توانید از آن به‌عنوان یک پیش‌غذای شیک و مناسب نیز بهره بگیرید. سالاد رژیمی سبزیجات به عنوان سالاد سبز نیز شناخته شده و بیشتر از مواد خام تشکیل می‌شود. البته گاهی اوقات شما به دلخواه می‌توانید از سبزیجات پخته نیز در تهیه آن بهره بگیرید.

مواد لازم برای تهیه سالاد سبزیجات

  • کلم قرمز متوسط نصف 1 عدد
  • کلم سفید متوسط نصف 1 عدد
  • ذرت 1 لیوان
  • خیار 2 عدد
  • کاهو 6 برگ
  • گوجه گیلاسی 10 عدد
  • آب‌لیموی تازه 3 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
  • نمک نصف قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه سالاد سبزیجات

  1. برای تهیه این سالاد رژیمی ساده و راحت ابتدا کلم قرمز و کلم سفید را به‌صورت نواری و ریز خرد کرده و پس‌ از شستشو آن‌ها را در آبکش قرار دهید تا آب اضافی کلم‌ها خارج شود. در ادامه چند برگ کاهو را با دقت بشویید و پس‌ از خشک شدن آن‌ها را خرد کنید. توجه داشته باشید که برای تهیه سالاد سبزیجات، کاهوها باید کمی درشت‌تر از کلم‌ها خرد شوند.
  2. خیارها را نیز تمیز شسته و خشک کنید. سپس با چنگال روی آن‌ها شیارهایی ایجاد نموده و به شکل حلقه‌ای برش بزنید. البته شما می‌توانید به سلیقه خود پوست خیار را بگیرید یا با پوست برش بزنید.
  3. در مرحله بعد از طرز تهیه سالاد رژیمی برای شام مقداری ذرت را در یک قابلمه ریخته و به آن مقداری آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب بجوشد و منتظر بمانید تا به مدت 5 الی 6 دقیقه ذرت‌ها به‌طور کامل بپزند. پس‌ از اینکه پخت ذرت کامل شد و به مقدار کافی نرم شدند، آن‌ها را از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید تا با محیط هم‌دما شوند.
  4. در ادامه گوجه گیلاسی‌ها را نیز شسته و از وسط نصف کنید. البته شما می‌توانید هنگام تهیه این سالاد برای لاغری شکم به‌جای گوجه گیلاسی از گوجه معمولی نیز بهره بگیرید؛ اما نکته قابل‌توجه این است که گوجه معمولی را باید در اندازه‌های کوچک خرد کنید.
  5. گوجه‌های خرد شده را به‌همراه کلم‌ها، کاهو، ذرت و خیار در ظرف موردنظر خود بریزید و برای تهیه سس سالاد آماده شوید.
  6. به‌منظور آماده کردن سس سالاد، روغن زیتون را در یک ظرف جداگانه ریخته و به آن آب لیموترش اضافه کنید. سپس روغن زیتون و لیموترش را با یکدیگر مخلوط کنید تا بافت یکدستی تشکیل دهند. مقداری نمک و فلفل سیاه روی ترکیب تهیه شده بریزید و مجددا هم بزنید.
  7. سپس سس تهیه شده را روی سالاد بریزید و تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا سس به تمام نقاط آن برسد. درنهایت سالاد را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملا به خورد تمام مواد برود. بعد از گذشت این مدت سالاد سبزیجات رژیمی را از یخچال خارج نموده و در ظرف مناسب بریزید. سپس آن را به‌همراه مغز گردو خرد شده و دیگر مواد دلخواه خود سرو کنید.

برای لاغری چی بخوریم؟ طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی لاغری | بدون روغن و ساده

سالاد سبزیجات

سالاد لوبیا چیتی با سیب زمینی

سالاد لوبیا چیتی با سیب‌زمینی یکی از انواع سالاد رژیمی با حبوبات بوده که شما می‌توانید در خانه و با سبزیجات دلخواه خود تهیه کنید. در حقیقت این سالاد به‌دلیل داشتن سبزیجات و لوبیا چیتی بسیار مفید بوده و به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند. همچنین سالاد لوبیا چیتی برای افراد مبتلا به دیابت نیز گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. شما می‌توانید سالاد لوبیا چیتی با سیب‌زمینی را به‌همراه یک سس مخصوص و رژیمی کم‌کالری تهیه و در کنار خانواده و دوستان خود میل کنید. این سالاد از انواع سالاد رژیمی با سیب زمینی بوده که به واسطه داشتن مواد مختلف بسیار سیر کننده محسوب می‌شود و می‌توان آن را یک وعده غذایی کاملا مناسب دانست.

مواد لازم برای تهیه سالاد لوبیا چیتی با سیب‌زمینی

  • لوبیا چیتی 1 لیوان
  • سیب‌زمینی 4 عدد متوسط
  • خیارشور 8 عدد
  • هویج 2 عدد کوچک
  • کاهو 12 برگ
  • شوید خشک 2 قاشق غذاخوری
  • ماست 3 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
  • آب لیموترش 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی با سیب‌زمینی

  1. به‌منظور تهیه این سالاد رژیمی برای لاغری ابتدا لوبیا چیتی را شسته و درون یک کاسه حاوی آب بریزید. سپس اجازه دهید که به مدت 1 شب در آب باقی بماند تا خیس بخورد و نفخ آن به‌طور کامل از بین برود. پس‌از گذشت این زمان لوبیا چیتی‌ها را آبکش نموده و درون یک قابلمه حاوی آب بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط گاز گذاشته و اجازه دهید که لوبیا چیتی کاملا نرم و پخته شود.
  2. در ادامه مراحل تهیه این سالاد رژیمی برای لاغری، سیب‌زمینی‌ها را بشویید و درون یک قابلمه بریزید. سپس به اندازه‌ای که روی سیب‌زمینی‌ها به‌طور کامل پوشیده شود، به قابلمه آب اضافه کنید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس منتظر بمانید که سیب‌زمینی‌ها نرم و پخته شوند.
  3. حال هویج‌ها را نیز بخارپز نموده و به همراه خیارشور به‌صورت نگینی ریز خرد کنید. سپس برگ‌های کاهو را شسته و به‌صورت ریز خرد کنید. کاهوی خردشده را به‌همراه خیارشور و هویج خرد شده درون یک کاسه مناسب بریزید.
  4. پس‌ از پخته شدن سیب‌زمینی‌ها، آن‌ها را از قابلمه خارج نموده و اجازه دهید که کاملا با محیط هم‌دما شوند. در ادامه پوست آن‌ها را جدا کرده و به‌صورت مکعبی خرد کنید. حال سیب‌زمینی‌های خردشده را نیز درون کاسه بریزید. پس‌ از پخته شدن لوبیا، آن را آبکش کرده و به کاسه حاوی مواد سالاد بیفزایید‌.
  5. در مرحله بعد از طرز تهیه این سالاد رژیمی برای لاغری باید برای آماده کردن سس سالاد اقدام کنید. به‌همین منظور سس مایونز را با روغن زیتون، ماست، شوید و آبلیمو درون یک کاسه جداگانه بریزید و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. حال مواد را به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کرده تا سس یکدستی حاصل شود.
  6. سس را روی مواد سالاد بریزید و سالاد را از ته هم بزنید تا سس به خورد مواد برود. درنهایت روی ظرف سالاد را با سلفون بپوشانید و حدود 2 الی 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا مواد کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. پس‌ از گذشت این مدت سالاد را به ظرف دلخواه خود انتقال داده و سرو کنید.

اگه وجترین هستی، این رسپی‌های سالم و مقوی رو از دست نده: معرفی بهترین رژیم غذایی گیاهخواری | غذاهای گیاهخواری

طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی با سیب‌زمینی

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی انواع سالاد رژیمی برای لاغری و چربی سوزی و طرز تهیه هریک از آن‌ها پرداختیم. شما می‌توانید هرکدام از سالادهای معرفی شده را در منزل تهیه و به‌عنوان وعده اصلی غذا خود میل نمایید. با توجه به اینکه این سالادها بیشتر از سبزیجات و مواد مقوی تشکیل‌شده‌اند، درطول روز می‌توانند بدون اینکه باعث افزایش چربی و وزن شما شوند، شما را سیر نگه دارند. درنهایت شما می‌توانید برای کمک به روند کاهش وزن و چربی سوزی این سالادها را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا