دسرکیک و شیرینی

طرز تهیه چیز کیک آمریکایی با طعم متفاوت+نکات مهم

چیز کیک آمریکایی از جمله دسرهای خوشمزه و شیرین با بافت نرم و یکدست است که ماده اصلی آن را پنیر خامه‌ای و پودر بیسکوییت تشکیل می‌دهد. این دسر یکی از محبوب‌ترین انواع چیز کیک‌هایی است که به صورت سرد سرو می‌شود و ارزش غذایی بالایی دارد. در این قسمت از آموزش آشپزی مجله آشپزی مامی کوکینگ قصد داریم طرز تهیه چیز کیک آمریکایی با طعم متفاوت را به شما آموزش دهیم تا شما نیز بتوانید این دسر خوشمزه را در خانه به سادگی تهیه کنید.

مواد لازم جهت پخت چیز کیک آمریکایی

  • بیسکویت اعم از بیسکویت مادر، پتی‌بور یا ساقه طلایی: ۲۲۰ گرم
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • خامه: ۲۰۰ گرم
  • پنیر خامه‌ای: ۴۰۰ گرم
  • ماست خامه‌ای یا خامه‌ ترش: ۱۵۰ گرم
  • شکر: سه چهارم لیوان معادل ۲۰۰ گرم
  • نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • پوست لیموی رنده شده: ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه چیز کیک آمریکایی

طرز تهیه چیز کیک آمریکایی

با تهیه تمام مواد اولیه مورد نیاز به آسانی قادر خواهید بود چیز کیکی به شیوه آمریکایی درست کنید. در ادامه با آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک آمریکایی همراه ما باشید تا با رعایت تمام نکات بیان شده، بتوانید بهترین و خوشمزه‌ترین دسر و میان وعده را برای پذیرایی از دوستان و خانواده خود تهیه کنید.

  1. تهیه پودر بیسکویت: در ابتدا بیسکویت‌ها را با استفاده از میکسر، آسیاب برقی یا گوشت‌کوب برقی پودر کنید.
  2. آب کردن کره: در این مرحله کره را به روش بن‌ماری و روی حرارت غیرمستقیم مثل بخار کتری یا سماور آب کنید.
  3. تهیه خمیر چیز کیک: حال پودر بیسکویت‌ها را به همراه مقداری دارچین، به کره آب شده اضافه کنید و تمام مواد را با هم میکس کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد.
  4. ریختن مواد در قالب: در این مرحله درون کف یک قالب کمربندی مناسب (با قطر ۲۰ تا ۲۳ سانتی‌متر) که با کاغذ روغنی پوشانده شده، خمیر کیک را بریزید و با قاشق سطح آن را صاف کرده و فشرده کنید. سپس قالب حاوی خمیر کیک را به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا بافت آن سفت شود.
  5. تهیه مواد رویه چیز کیک: با استفاده از همزن برقی، غذاساز یا میکسر، پنیر خامه‌ای و شکر را با هم مخلوط کنید. در ادامه نیز خامه و ماست خامه‌ای یا خامه ترش را به آنها اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. وقتی این مواد با هم ترکیب شدند، تخم مرغ‌ها را یکی یکی به همراه وانیل، پوست لیموی تازه رنده شده و نشاسته‌ ذرت به این مخلوط اضافه کنید.
  6. در این مرحله قالب را از یخچال فریزر خارج کنید و دیواره بیرونی آن را با ۳ لایه فویل بپوشانید و با قرار دادن لایه روغنی روی دیواره داخلی مایه پنیری را روی لایه بیسکویت بریزید و با لیسک صاف کنید.

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

نحوه قرار دادن قالب کیک داخل فر در طرز تهیه چیز کیک آمریکایی

مرحله پایانی طرز تهیه چیز کیک آمریکایی مربوط به حمام آب است. به طوری که باید یک ظرف یا سینی فر بزرگ را جهت قرار دادن درون فر آماده کنید و قالب حاوی چیز کیک را داخل آن بگذارید. سپس درون ظرف را تا یک سوم ارتفاع قالب کیک با آب جوش پر کنید تا حمام آب تشکیل شود.

حال این سینی را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده قرار دهید. در صورت استفاده از فر گازی، دما روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود و برای فر برقی یا توستر دمای 150 درجه سانتی‌گراد بسیار مناسب است. چیز کیک آمریکایی را به مدت 30 تا 40 دقیقه درون فر قرار دهید تا کاملا طلایی شود. بعد از خاموش کردن فر اجازه دهید که چیز کیک به مدت یک ساعت درون فر بماند تا خنک شده و به دمای محیط برسد. سپس چیک کیک آمریکایی به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

پس از گذشت این مدت قالب را از یخچال خارج کنید و چیز کیک را به آرامی جدا کرده و درون ظرف مورد نظر قرار دهید. با تزیین این دسر تازه و خوشمزه با مارمالاد و سس شکلات، آماده سرو می‌شود.

طرز تهیه چیز کیک

نکات مهم در رابطه با طرز پخت چیز کیک آمریکایی

  1. مواد اولیه چیز کیک را زیاد هم نزنید.
  2. برای ایجاد طعم متفاوت مقداری آرد یا نشاسته ذرت به پنیر چیز کیک اضافه کنید.
  3. به جای پودر وانیل از عصاره وانیل استفاده کنید.
  4. خامه ترش را می‌توانید جایگزین خامه کنید.
  5. برای اینکه چیز کیک به قالب نچسبد حتما آن را با کره چرب کنید.
  6. بهترین قالب برای تهیه چیز کیک، قالب کمربندی است.
  7. برای طلایی شدن سطح رویه چیز کیک، قسمت گریل فر را روشن کنید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا