حلواکیک و شیرینی

طرز تهیه حلوای یونانی خوشمزه

حلوای یونانی، یک دسر سنتی است که در در یونان در دوره روزه‌داری بسیار محبوب است. این رسپی بدون پنیر، بدون کره و بدون تخم‌مرغ، برای کسانی که به دنبال یک جایگزین سالم هستند، مناسب است. حلوا یک دسر ساده و رضایت‌بخش است که با استفاده از مواد اصلی خانه در طول سال می‌توانید لذت ببرید. با مجله آشپزی مامی کوکینگ همراه شوید تا با طرز تهیه حلوای یونانی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه حلوای یونانی

  • روغن مایع      ½ پیمانه
  • آرد سمولینا      ۱ پیمانه
  • گردو              ۱۸ عدد

مواد لازم برای شهد حلوا

  • شکر                                ۱ و نیم پیمانه
  • عسل                              ½ پیمانه
  • آب                                ۳ پیمانه
  • چوب دارچین                   ۳ عدد
  • پودر دارچین                   ½ قاشق چایخوری
  • میخک                          ۵ عدد
  • نمک                             ۱ پنس
  • آب لیمو ترش تازه            ۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه حلوای یونانی

طرز تهیه حلوای یونانی

مرحله اول:

برای تهیه حلوای یونانی خوشمزه، ابتدا باید شهد حلوا را آماده کنیم. برای این منظور، آب را به همراه شکر، عسل، چوب دارچین، پودر دارچین، میخک، نمک و آب لیمو ترش تازه را درون یک قابلمه مناسب مخلوط کنید.

مرحله دوم:

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و بدون هم زدن، اجازه دهید شهد کمی غلیظ شود. توجه داشته باشید که شهد جوش نباید بگیرد. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و روغن را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم:

در این مرحله، آرد سمولینا را در الک می‌ریزیم و در تابه الک می‌کنیم. سپس به مدت 5 تا 10 دقیقه تفت می‌دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد. سپس پوست گردوها را جدا کرده و آن‌ها را به صورت ریز خرد می‌کنیم.

مرحله چهارم:

در این مرحله، پس از گذشت این زمان، گردوی خرد شده را به حلوا اضافه می‌کنیم و مجدداً تفت می‌دهیم تا گردو طلایی تیره شود. سپس تابه را از روی حرارت برمی‌داریم و اجازه می‌دهیم کمی از دمای آن کاسته شود.

مرحله پنجم:

در این مرحله، شهد را از صافی رد می‌کنیم و سپس یکباره به حلوا اضافه می‌کنیم و با قاشق چوبی به مدت ۲۵ دقیقه هم می‌زنیم تا حلوا درون تابه جمع شود. سپس حلوا را به صورت گهواره‌ای درون تابه حرکت می‌دهیم.

مرحله ششم:

پس از اینکه حلوا منسجم شد و به روغن افتاد، تابه را از روی حرارت برمی‌داریم. در نهایت، حلوای یونانی را درون ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم و با مغزیجات به سلیقه خود تزئین کرده و سرو می‌کنیم. به امید لذت بردن از حلوای خوشمزه یونانی.

طرز تهیه حلوای یونانی خوشمزه

جمع بندی

در این آموزش، طرز تهیه حلوای یونانی بدون پنیر، کره و تخم‌مرغ توضیح داده شده است. این دسر ساده و رضایت‌بخش با استفاده از مواد اصلی که در هر خانه ای موجود هست ساخته می‌شود و در فصل‌های مختلف سال می‌توان آن را تهیه کرد و با مغزیجات مختلف تزئین کرد.

رسپی شامل مراحل تهیه حلوای یونانی و شهد آن است که به صورت مرحله به مرحله شرح داده شده است. این دسر سالم و به عنوان یک انتخاب مناسب برای روزه‌داران قابل استفاده است.در نهایت، با این رسپی ساده و لذیذ، شما به راحتی می‌توانید حلوای یونانی را در خانه تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا