دسرکیک و شیرینی

طرز تهیه چیز کیک طالبی خوشمزه

چیز کیک به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین دسر‌ها در دنیا شناخته شده است. چیز کیک‌ها به دو روش، با استفاده از فر یا با استفاده از یخچال درست می‌شوند. روش تهیه آن به وسیله یخچال به مراتب راحت‌تر خواهد بود. با ترکیب ژله نیز این کیک تهیه می‌گردد. در این محتوا از مجله آشپزی مامی کوکینگ طرز تهیه چیز کیک طالبی با استفاده از ژله طالبی را در اختیارتان قرا خواهیم داد. شما می‌توانید به‌جای طالبی از هر میوه دلخواه دیگری نیز استفاده کنید.

چیزکیک طالبی یکی از انواع چیزکیک‌هایی است که طعم متفاوت و خوشمزه‌ای دارد. برای تهیه این چیز کیک نیازی به استفاده از فر نیست. این دسر بسیار تابستانی بوده و با ژله یا میوه خوشمزه طالبی تهیه می‌گردد. شما می‌توانید این چیزکیک طالبی را با بیسکویت پتی ‌بور یا ساقه طلایی تهیه کنید. توصیه می‌شود برای تهیه چیز کیک قالب کمربندی را مورد استفاده قرار دهید. برای تهیه این دسر خوشمزه می‌توانید از طالبی یا ملون استفاده نمایید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک طالبی

  • بیسکویت پتی بور ۱.۵ بسته
  • ۱۱۰ گرم کره
  • ۵۰۰ گرم خامه قنادی
  • پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
  • پودر قند ۴ قاشق غذا خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۴ قاشق غذا خوری
  • پوره طالبی ۲ پیمانه
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه چیز کیک طالبی خوشمزه

آموزش درست کردن چیز کیک طالبی

این دسر را نمی‌توان با هر ژله دلخواهی تهیه نمود. در اینجا از ژله طالبی استفاده کردیم. در صورتی‌ که فصل طالبی نیست از کیوی برای تزیین و رنگ سبزش استفاده نمایید. ابتدا بیسکویت را پودر کنید. می‌ توانید از دستگاه خوردکن برای پودر کردن استفاده کرده تا به خوبی پودر شود. اکنون کره را به آن اضافه نموده و به خوبی هم زده تا مخلوط گردند.

بهتر است از قالب کمربندی با قطر ۲۰ سانت استفاده کنید. از قالب معمولی هم می‌توان استفاده کرد. اما باید زیر آن دو عدد سلفون پهن نمایید. باید لبه‌های سلفون را از لبه ظرف بلندتر در نظر بگیرد تا پس از آماده شدن دسر با کمک سلفون، دسر را بتوانید از ظرف بیرون آورید. حال کره و بیسکویت را در قالب بریزید و به وسیله پشت قاشق یا پشت لیوان مواد را پخش کرده تا کاملاً صاف و فشرده شوند. دقت نمودن در این مرحله از خورد شدن دسر جلوگیری می‌کند. نیم ساعت قالب را دریخچال قرار دهید تا کراست خوب سفت گردد.

در این فاصله پنیر ماسکارپونه را با شیر مخلوط کرده تا به خوبی یکدست شوند. شیر به یک دست شدن پنیر کمک می‌کند. پودر قند و وانیل را اضافه کنید و دوباره بهم بزنید. اکنون باید خامه را اضافه نموده تا یک دست شوند. پودر ژلاتین و آب را مخلوط نمایید و روی بخار کتری قرار داده تا بن ماری به‌دست آید. به این صورت عملاً سفت خواهد شد. سپس اجازه دهید تا به دمای پایین یا سرما برسد. در این مرحله پنیر را کم‌کم به مواد بیفزایید. دوباره آن‌ها را با همزن مخلوط کنید. توجه داشته باشید اگر خوب هم نزنید تکه‌های ژلاتین بعداً مانند لاستیک زیر دندان احساس می‌گردند.

طرز تهیه چیز کیک طالبی خانگی

مدت زمان مورد نیاز برای آماده شدن چیز کیک

مواد پنیری را روی کراست بریزید تا در یخچال به خوبی خودش را بگیرد. حدود ۱ ساعت بعد ژله را با‌ یک لیوان آب جوش کاملاً حل کنید تا کامل به دمای پایین برسد. در این مرحله به آرامی آن را روی مواد پنیری بریزید و اجازه دهید تا خودش را بگیرد. حالا خامه قنادی را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید تا یخ آن کمی آب شود. اکنون به اندازه ‌زده شود تا فرم بگیرد. پنیر را با پودر قند در ظرفی جدا‌گانه بزنید تا مخلوط گردد و به خامه فرم گرفته اضافه نمایید تا موادی یکدست به‌دست آید. سپس ژلاتین را روی آب سرد ریخته تا اسفنجی شده و بعد بن ماری کنید تا ذرات ژلاتین ذوب گردند.      

بعد از اینکه ژلاتین خنک شد آن را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. در این مرحله مواد را به دو قسمت تقسیم نمایید و قسمت ساده یا سفید را روی کراست بیسکویتی قرار دهید. پس در یخچال بگذارید تا خودش را کمی بگیرید. اگر از طالبی استفاده می‌کنید می‌توانید آن را داخل مخلوط کن ریخته تا به حالت پوره در آید. حال طالبی پوره شده را به قسمت سفید دیگر که جدا کردید بریزید و هم بزنید تا مخلوط گردد. بعد از گرفتن لایه سفید رنگ از یخچال خارج کرده و طالبی را بریزید و چیزکیک طالبی برای ۵ الی ۶ ساعت در یخچال قرار داده تا بگیرد. نیم ساعت قبل سرو از یخچال خارج نموده تا به دمای محیط برسد و بعد برش بخورد.

چیز کیک طالبی

نکات طلایی و مهم برای تهیه چیز کیک

  1. دور تا دور قالب را برای خارج کردن از قالب آزاد کنید و بعد کمر قالب را باز نمایید.
  2. می‌توانید از ژله طالبی نیز بهره‌مند شوید.
  3. می‌توانید به‌ جای خامه قنادی از خامه صبحانه استفاده کنید.
  4. پایه چیزکیک
  5. یکی از رایج‌ترین اشتباهات زمان پخت چیزکیک خرد نکردن کافی بیسکویت‌ها خواهد بود. بهتر است از غذاساز استفاده نمایید. مورد دیگر عدم پخت بیسکویت قبل از له کردن آن محسوب می‌شود. بدین منظور می‌بایست بیسکویت را حدود ۸-۱۰ دقیقه در فر با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتیگراد) قرار دهید. این کار بافت نرم‌تری به بیسکوییت می‌دهد.
  6. همه مواد را در دمای اتاق قرار دهید: رساندن پنیر خامه‌ای قبل از شروع تهیه چیزکیک به دمای اتاق، اهمیت بالایی دارد. این کار از سفت و گلوله شدن آن جلوگیری می‌کند. به‌طور کلی باید همه مواد را قبل از ترکیب به دمای اتاق برسانید.
  7.  استفاده از ظرف آب از نکات مهم در تهیه چیزکیک: یکی از اشتباهات بیشتر افراد هنگام پخت چیزکیک، استفاده نکردن از ظرف آب زیر چیزکیک است. با این ترفند بخار حاصل از ظرف آب، از خشک شدن و ترک خوردن چیزکیک جلوگیری خواهد کرد.
  8. باز نکردن در فر هنگام پخت: باز کردن درب فر در زمان پخت باعث کاهش شدید درجه حرارت می‌شود و این امر روند پخت را کند می‌کند.
طرز تهیه چیز کیک طالبی

سخن پایانی

چیزکیک طالبی یکی از انواع چیزکیک‌های بسیار ساده و خوش طعم به شمار می‌رود. وجود میوه طالبی در فصل تابستان شما را به آموزش طزر تهیه چیزکیک طالبی دعوت می‌کند. شما می‌توانید این دسر را با بهره‌مندی از بیسکویت ساقه طلایی یا پتی بور تهیه نمایید و در قالب کمربندی ریخته و با روش یخچالی آن را تهیه فرمایید. چیزکیک یکی از دسر‌های محبوب است که در کنار خانواده برای عصرانه‌ها بسیار دلچسب خواهد بود.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا