حلواکیک و شیرینی

طرز تهیه حلوای کفگیری تبریز به روش بازاری

طرز تهیه حلوای کفگیری تبریز در این بخش از مجله آموزش آشپزی مامی کوکینگ آموزش داده خواهد شد. اگر قصد یادگیری این رسپی لذیذ و خوشمزه را دارید، تا پایان همراه ما باشید.

مواد لازم برای پخت حلوای کفگیری تبریز

حلوای کفگیری تبریز یکی از انواع دسرهای مجلسی و پرطرفدار ایرانی محسوب می‌شود که در طعم‌های مختلف می‌توان آن را تهیه کرد. این دسر، جزو دسته حلواهای سرد بوده و پروسه آماده سازی فوق‌العاده ساده و راحتی دارد. در ادامه مواد اولیه لازم برای پخت آن را شرح خواهیم داد تا پس از آن، به بررسی مراحل پخت این حلوا بپردازیم.

  • زعفران دم کرده غلیظ ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر زنجبیل ½ قاشق چایخوری
  • کره ۱۰۰ گرم
  • روغن جامد ⅓ پیمانه
  • پودر هل ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر بادام ½ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • پودر قند ۱ پیمانه
  • گلاب ۲ قاشق غذاخوری

بهترین سالاد ایرانی کدومه؟ طرز تهیه انواع سالاد ایرانی مجلسی | 5 سالاد پرطرفدار

طرز تهیه حلوای کفگیری تبریز به روش بازاری

مراحل پخت حلوای کفگیری تبریزی

  1. برای پخت حلوای کفگیری تبریز، در وهله اول آرد را الک کرده و داخل یک تابه می‌ریزیم. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به طور مداوم هم می‌زنیم تا بوی خامی آرد گرفته شود و تا حدودی رنگ آن تغییر یابد (طلایی شود). لازم به ذکر است که این مرحله حدود ۲۰_۳۰ دقیقه زمان خواهد برد.
  2. سپس باید تابه را از روی حرارت بردارید و پس از خنک شدن آرد، مجددا آن را الک کنید. در مرحله بعدی باید روغن جامد و کره را به آرد الک شده خود بیفزایید و دوباره تابه را روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید تا هر سه مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.
  3. پس از ۱۰ دقیقه تفت دادن، باید تابه را از روی حرارت کنار بگذارید و پودر هل، زنجبیل و بادام را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند.
  4. در این مرحله باید کمی صبر کنید تا دمای حلوا کاسته شود و پس از آن، پودر قند را روی مواد الک کردن و به خوبی مخلوط کنید تا تمام مواد به خورد هم بروند.
  5. پس از اینکه حلوای داخل تابه یکدست و منسجم شد، باید تزئینات آن را انجام دهید. در این مرحله اگر بخواهید حلوای شما دو رنگ شود، باید آن را به قسمت تقسیم کنید و در صورت تمایل به یک قسمت از آن، برای اینکه زرد رنگ شود؛ ترکیب گلاب و زعفران را بیفزایید و به خوبی مخلوط کنید تا رنگ زعفران در تمام نواحی حلوا به میزان یکسان توزیع شود.
  6. حالا یک حلوای دو رنگِ سفید_زرد دارید که باید به کمک کفگیر، هر قسمت را از تابه جدا کرده و در ظرف سرو بگذارید. در نهایت باید حلوای کفگیری را با مقدار دلخواهی گل محمدی و پسته یا بادام تزئین کنید و از سرو آن در کنار چای خود، نهایت لذت را ببرید. نوش جان!

تو حاملگی چی بخوریم؟ لیست انواع غذا برای بارداری

طرز تهیه حلوای کفگیری تبریز به روش بازاری

جمع‌بندی

در این مطلب به آموزش طرز تهیه حلوای کفگیری تبریزی به روش ساده و سنتی پرداختیم و دانستیم که می‌توان از این دسر خوشمزه در مراسمات مختلف یا عصرانه و میان وعده استفاده کرد. امیدواریم مثل همیشه نهایت بهره را از مطالعه این مقاله برده و یک رسپی جدید به رژیم غذایی هفتگی خود اضافه کرده باشید. لطفا شما هم تجربیات و پیشنهادات خود را پیرامون این دسر در بخش کامنت‌ها برای ما و سایر همراهان مامی کوکینگ به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا