کیک و شیرینی

طرز تهیه گلت بادام با توت فرنگی مجلسی و خوشمزه

خانواده پای و تارت، یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای فرانسوی به شمار می‌آیند که ظاهری بسیار اشت‌ها برانگیز دارند. گلت در واقع شکلی از تارت بوده که ظاهری نامتقارن دارد. گلت بدون قالب تارت آماده‌سازی و پخته می-شود. امروزه گلت‌ها انواع و اقسام گوناگونی دارند که با مواد میانی مختلفی پر و سپس پخته می‌شود. شما می-توانید با استفاده از میوه‌های خوشمزه و رنگارنگ گلت‌های بسیار جذابی تهیه کنید.

یکی از محبوب‌ترین گلت‌هایی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، گلت بادام با توت فرنگی است. رنگ قرمز بسیار زیبا و عطر دلپذیری که توت فرنگی دارد، باعث می‌شود نتیجه کار بسیار خوش طعم و خوش عطر و جذاب باشد. ما در این بخش از مجله آشپزی مامی کوکینگ قصد داریم طرز تهیه گلت بادام با توت فرنگی را توضیح دهیم. اگر شما نیز مایلید طرز تهیه گلت بادام با توت فرنگی را به خوبی یاد بگیرید، پس تا پایان با ما همراه باشید.

گلت بادام با توت فرنگی

تهیه گلت بادام با توت فرنگی چگونه است؟

خمیر گلت بسیار ترد است و شیرینی کمتری نسبت به خمیر‌های مشابه دارد. گلت یک لایه خمیری دارد که وسط آن از میوه‌های فصلی پر می‌شود. سپس لبه‌های خمیر تا زده می‌شوند و روی مواد موجود در وسط خمیر می‌آورند. این دسر بسیار جذاب است و برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه، گزینه‌ی بسیار جذابی محسوب می‌شود. ما در ادامه به طور دقیق به مواد لازم و طرز تهیه گلت بادام با توت فرنگی اشاره می‌کنیم.

کیک گردو رو به چند روش مختلف امتحان کن و از طعمش لذت ببر: طرز تهیه کیک گردو با ۷ روش 

گلت بادام با توت فرنگی

مواد لازم برای پخت گلت بادام با توت فرنگی

مواد لازم ما برای طرز تهیه گلت بادام با توت فرنگی به طور کلی به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود. ما برای تهیه خمیر گلت به مواد زیر نیاز داریم:

  • کره سرد: ۱۸۵ گرم
  • نمک: ۴/۱ قاشق چای‌خوری
  • آب سرد: ۲ الی ۳ قاشق سوپ‌خوری
  • آرد: ۲۸۵ گرم معادل دو پیمانه و ۴/۱ پیمانه
  • عسل: یک قاشق سوپ‌خوری

همچنین برای تهیه مواد میانی نیز به مواد زیر نیاز خواهیم داشت:

  • توت فرنگی: ۶ پیمانه
  • بادام پرک: به مقدار لازم
  • پودر قند: ۱ قاشق غذاخوری
  • آبلیموی تازه: ۲ قاشق مرباخوری
  • شهد رقیق آلبالو: ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر دانه ریز: ۱ پیمانه
  • پودر قند: ۱ قاشق غذاخوری

صبحانه چی بپزم؟! طرز تهیه پنکیک ساده و فوری در تابه

گلت بادام با توت فرنگی

طرز تهیه گلت بادام با توت فرنگی

برای شروع، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که شما می‌توانید برای خمیر گلت از غذاساز استفاده کنید. با استفاده از این وسیله گرمای دست با خمیر تماس پیدا نمی‌کند. هرچند شما می‌توانید بدون استفاده از غذاساز هم خمیر گلت خود را آماده کنید.

ابتدا لازم است آرد را الک کنید و داخل یک کاسه بریزید و نمک را به آن اضافه کنید. کره سرد یخچالی را برش دهید و با کمک یک چنگال به خمیر اضافه کنید. بهتر است آرد به شکل خرده نان تبدیل شود تا دانه‌های آرد درشت شود. زمانی که کره را به خمیر اضافه کردید یا به اصطلاح کره به خورد خمیر رفت، باید عسل رو به همراه آب سرد اضافه نمایید.

توصیه می‌شود آب را کم کم اضافه کنید. پس از انجام این مراحل، خمیر را با نوک انگشت خود جمع کنید. برای اینکار می‌توانید از یک لیسک استفاده نمایید. بعد از جمع کردن خمیر آن را داخل نایلون بگذارید و به مدت زمان یک ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا به خوبی خنک شود.

توت فرنگی‌ها را بشویید و به دو دسته تقسیم‌بندی کنید. چند عدد توت فرنگی را برای تزئین گلت بادام کنار بگذارید و مابقی را به صورت ورقه‌ای ۴ قاچ کنید. سپس آن‌ها را با شهد آلبالو، پودر قند و آبلیموی تازه ترکیب کنید و به مدت نیم ساعت کنار بگذارید.

بعد از این مرحله شما باید مخلوط توت فرنگی را برای چند دقیقه حرارت دهید تا کمی رقیق و نرم شود. در ادامه کار لازم است خمیر را از نایلون خارج کنید و با وردنه به قطر ۳ میل بین آن‌ها را باز کنید.

با یک بشقاب یا کاتر به صورت گرد برش داده و بعد روی سطح خمیر مخلوط بادام بزنید و مخلوط توت فرنگی را بر روی آن قرار بدهید. سپس لبه‌های خمیر را جمع کرده و روی مواد میانی قرار دهید. شما باید فر را از قبل گرم کرده باشید. ۱۵ دقیقه قبل از استراحت خمیر، فر را روشن کنید و بر روی دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید و اجازه دهید به خوبی گرم شود.

گلت خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا به خوبی پخته شود و ظاهری طلایی به خود بگیرد. بعد از اینکه گلت را از فر خارج کردید و خنک شد، می‌توانید روی گلت را با پودر قند و توت فرنگی تزئین کنید تا ظاهر جذاب‌تری به خود بگیرد. حالا می‌توانید از گلت بادام با توت فرنگی زیبا و خوش طعم خود به همراه چای تازه دم لذت ببرید. نوش جان!

برای عصرانه چی بخوریم؟ طرز تهیه کیک هویج کافی شاپی با گردو و خامه

گلت بادام با توت فرنگی

نکات مهم تهیه گلت بادام با توت فرنگی

  • شما می‌توانید به مدت ۳ روز خمیر گلت را در یخچال نگه داری کنید.
  • به این نکته توجه کنید که اگر خمیر گلت ورز بخورد، بعد از پخت سفت می‌شود.
  • شما باید توت فرنگی‌ها خود را به خوبی ریز کنید وگرنه له می‌شوند.
  • لازم است توت فرنگی‌های خود را داخل صافی بریزید و یک ظرف زیر آن قرار دهید. با این کار تمامی شهد توت فرنگی کشیده می‌شود زیرا زیاد آبدار بودن آن باعث می‌شود خمیر شما خراب شود.

گلت بادام با توت فرنگی

جمع‌بندی

گلت اصالتاً یک شیرینی فرانسوی بوده که بسیار خوشمزه است و دسری بسیار جذاب برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه محسوب می‌شود. ما در این مقاله طرز تهیه گلت بادام با توت فرنگی را با جزئیات برای شما بیان کردیم. اگر نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران مامی کوکینگ به اشتراک بگذارید. از این که تا انت‌ها با ما همراه بودید متشکریم.

سوالات متداول

  • برای تهیه گلت بادام با توت فرنگی دمای فر باید چند درجه باشد؟

دمای ۱۸۰ درجه برای این مورد بسیار مناسب است.

  • گلت بادام با توت فرنگی باید چه مدت در فر باشد؟

۲۰ تا۳۰ دقیقه. اگر در برخی موارد تشخیص دادید گلت باید بیشتر در فر باقی بماند، می‌توانید حدود ۵ دقیقه دیگر به این زمان اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا