سلامت غذایی

برای پریود شدن چی بخوریم؟

اگر تعطیلات، مناسبت خاص یا یک سفر کاری در پیش دارید، ممکن است بخواهید که تاریخ پریود خود را جلوتر بیندازید. برخی از خانم‌ها نیز به‌دلیل پریود نامنظم، قصد دارند که چرخه پریودی خود را به شیوه دلخواهشان تنظیم کنند. به‌همین منظور بسیاری از بانوان به‌دنبال درمان پزشکی و دارویی بوده؛ درحالی‌که برخی دیگر از آن‌ها برای تنظیم سیکل قاعدگی، در رژیم غذایی خود تغییرات قابل‌توجهی را ایجاد می‌کنند. در حقیقت شما می‌توانید با تغییر در رژیم غذایی و مصرف برخی دمنوش‌ها و مواد غذایی باز کننده قاعدگی قوی زودتر از موعد پریود شوید و قاعدگی خود را تنظیم کنید. بنابراین اگر برای شما نیز سوال است که برای پریود شدن چی بخوریم؟ این مقاله از مجله مامی کوکینگ برایتان بسیار مفید خواهد بود؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین خوراکی ها برای پریود شدن

بسیاری از مواد غذایی، جریان خون در ناحیه لگن و رحم را تحریک نموده و درواقع یک معجزه برای پریود شدن هستند. درواقع این مواد غذایی مانند یک قرص قوی برای پریود شدن عمل می‌کنند و شما می‌توانید با مصرف آن‌ها زودتر از موعد پریود شوید. در ادامه قصد داریم به معرفی برخی از بهترین خوراکی‌ها برای پریود شدن بپردازیم.

قهوه

کافئین موجود در قهوه باعث تحریک استروژن شده و عادت ماهیانه شما را زودتر از موعد آغاز می‌کند. همچنین این ماده برای تسکین درد در دوران قاعدگی نیز بسیار مشهور است و بسیاری از پزشکان مصرف آن را در این دوران توصیه می‌کنند. بنابراین هر زمان برایتان سوال پیش آمد که برای پریود شدن چی بخوریم؟ پیشنهاد ما به شما، مصرف قهوه است.

قهوه

زنجبیل

اگر می‌خواهید به‌زودی و طی روزهای آتی پریود شوید، مصرف زنجبیل برایتان بسیار کمک‌کننده خواهد بود. زنجبیل یکی از خوراکی‌هایی است که برای درمان قاعدگی‌های نامنظم نیز کاربرد دارد و بسیاری از افراد آن را بازکننده قاعدگی می‌دانند. همچنین این ماده فواید دیگری نیز برای دوران قاعدگی به‌همراه خواهد داشت که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها کاهش درد ناشی از پریودی است. مصرف روزانه زنجبیل به کاهش میزان خون ازدست‌رفته در طول قاعدگی نیز کمک می‌کند و استفاده از آن به مدت 7 روز پیش‌ از پریود، علائم فیزیکی و رفتاری سندرم پیش‌ از قاعدگی را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

میوه ‌های حاوی ویتامینC

میوه‌های حاوی ویتامین C مانند پاپایا از کاروتن تشکیل شده و باعث تحریک هورمون استروژن می‌شود. درنتیجه شما زودتر از تاریخ همیشگی خود پریود خواهید شد. آناناس یکی دیگر از میوه‌هایی است که از ویتامین C بالایی برخوردار بوده و با ایجاد گرما در ناحیه لگن و انقباض بیشتر باعث پریود شدن شما می‌شوند. اگر می‌خواهید بدانید که برای پریود شدن چی بخوریم؟ پیشنهاد ما به شما، میوه‌های غنی از ویتامین C است. میوه بعدی که می‌توانید برای زودتر پریود شدن مصرف کنید، انبه است. ویتامین C موجود در این میوه باعث افزایش میزان استروژن در بدن می‌شود که درنتیجه به شروع قاعدگی شما خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید:

میوه ‌های حاوی ویتامینC

دارچین

اگر همچنان برایتان سوال است که چیکار کنم فوری پریود بشم؟ دارچین یکی از مواد غذایی بوده که برای انواع مشکلات قاعدگی بسیار مفید عمل می‌کند. طبق تحقیقات انجام‌شده دارچین به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک کرده و یک گزینه درمانی موثر برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است. همچنین این ماده به‌طور قابل‌توجهی خونریزی و درد ناشی از قاعدگی را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر به‌دنبال یک درمان طبیعی ایمن و موثر برای دردهای شدید قاعدگی هستید، دارچین بهترین گزین برایتان خواهد بود. دارچین به‌دلیل برخورداری از طبع گرم باعث افزایش جریان خون در ناحیه لگن و تنظیم چرخه قاعدگی می‌شود. برای‌ اینکه تاریخ شروع قاعدگی خود را جلو بیندازید، تنها کافی است مقداری دارچین را به‌همراه شیر یا چای به‌صورت روزانه میل کنید.

زعفران

زعفران برای پریود شدن سریع و کاهش علائم ناشی از سندرم پیش‌ از قاعدگی بسیار عالی عمل می‌کند. همچنین این گیاه با افزایش سطح سروتونین به بهتر شدن خلق‌وخو و کاهش افسردگی پریودی کمک می‌کند. اگر به‌دنبال یک روش برای کاهش درد پریود هستید، مصرف زعفران برای شما بسیار مفید خواهد بود. علاوه‌بر تمام این موارد، دمنوش زعفران برای سردرد پریودی نیز بسیار مناسب بوده و به‌طورکلی این گیاه برای دوران قاعدگی توصیه می‌شود. اگر برایتان سوال است که برای پریود شدن چی بخوریم؟ مصرف زعفران یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای سریع پریود شدن است. تنها کافی است یک هفته پیش‌ از شروع پریودی مقداری زعفران را در آب خیس بیندازید و صبح‌ها میل کنید.

ساقه کرفس

یکی از روش‌های کاملا ایمن و طبیعی که بسیاری از پزشکان آن را برای زودتر پریود شدن توصیه می‌کنند، نوشیدن آب کرفس است. اگر به‌دنبال این هستید که برای پریود شدن چی بخوریم؟ این روش یکی از بهترین راه‌ها برای پریود شدن فوری در مدت‌زمان کوتاه است. مصرف آب کرفس تازه 2 بار در روز جریان خون را در لگن و رحم شما افزایش داده و به زودتر پریود شدن کمک می‌کند. همچنین آب کرفس برای جلوگیری از سندرم تخمدان پلی کیستیک بسیار مفید است.

ساقه کرفس

آویشن

گیاه آویشن طبع بسیار گرمی داشته و در طب سنتی از دمنوش این گیاه به‌منظور منظم کردن تاریخ پریود استفاده می‌شود. امروزه نیز این دمنوش به‌عنوان یک داروی گیاهی بی‌ضرر برای پریود شدن به شمار می‌آید. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که برای پریود شدن چی بخوریم؟ آویشن بهترین دمنوش برای پریود شدن است. این دمنوش با افزایش انقباضات رحمی خونریزی را افزایش داده و باعث دفع لخته‌های خونی می‌شود؛ اما توجه داشته باشید که در طول دوران پریود یا دوره بارداری نباید به‌هیچ‌عنوان از این دمنوش استفاده کنید. اگر می‌خواهید از خواص پریودآور گیاه آویشن استفاده کنید، تنها مجاز هستید که روزانه تنها 1 لیوان و به مدت حداکثر 3 روز متوالی از آن استفاده کنید؛ چراکه مصرف بیش‌ از اندازه دمنوش آویشن باعث کم‌خونی شدید خواهد شد.

برگ تربچه

طبق تحقیقات انجام‌شده برگ تربچه با تحریک رحم یکی از بهترین گیاه‌ها برای پریود شدن سریع محسوب می‌شود. این گیاه بسیار مقوی بوده و مصرف آن بی‌خطر است. در حقیقت برگ‌های این گیاه از مقادیر زیادی ویتامین C و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها برخوردار بوده‌ که به حفظ سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. بااین‌حال مصرف بیش‌ از اندازه برگ تربچه می‌تواند بدن را با شوک روبرو کند و توجه داشته باشید که هرگز در مصرف آن افراط نکنید. اگر شما نیز به‌دنبال موثرترین ماده غذایی برای پریود شدن هستید و می‌خواهید بدانید که برای پریود شدن چی بخوریم؟ دمنوش برگ تربچه یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های پیش روی شما است. برای تهیه این دمنوش تنها کافی است حدود 10 الی 15 برگ تربچه به‌همراه 3 لیوان آب در مخلوط‌کن بریزید تا درنهایت مخلوط یکدستی حاصل شود. سپس مایع به‌دست‌آمده را از صافی عبور دهید و درنهایت نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید:

برگ تربچه

کاچی، معجزه ای برای درد دوره پریود

کاچی یکی از دسرهای خوشمزه ایرانی بوده که ازنظر غذایی بسیار مقوی است و موجب افزایش انرژی جسمانی می‌شود. اگر برایتان سوال پیش آمده که برای پریود شدن چی بخوریم؟ جالب است بدانید که اغلب پزشکان طب سنتی، کاچی را برای دوران پریودی شدیدا توصیه می‌کنند. همچنین مصرف کاچی در دوران پریودی، عفونت و سردی رحم را از بین می‌برد و و باعث کاهش دردهای دوران قاعدگی می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم کاچی را در 3 روز اول قاعدگی حتما در برنامه غذایی خود قرار دهید. برای تهیه یک کاچی خوشمزه و مقوی در دوران پریودی می‌توانید از دستورات پخت زیر استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه کاچی

  • کره حیوانی 4 قاشق غذاخوری
  • گلاب 2 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه 2 قاشق غذاخوری
  • آرد گندم 150 گرم
  • آب ولرم 2/5 لیوان
  • عسل یا نبات به میزان لازم
  • پودر دارچین به میزان لازم
  • زعفران دم کرده به میزان لازم
  • پسته، گردو، فندق و بادام به میزان لازم

طرز تهیه کاچی

  1. برای تهیه یک کاچی زعفرانی خوشمزه ابتدا باید قابلمه‌ای مناسب را انتخاب کنید و آرد را درون آن بریزید. قابلمه را روی شعله متوسط گاز قرار دهید و آرد را به‌خوبی تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و رنگی متمایل به قهوه‌ای پیدا کند.
  2. پس‌ از تفت کامل آرد، کره حیوانی را نیز درون قابلمه بریزید و حدود 3 الی 4 دقیقه تف دهید. حال قابلمه را از روی شعله بردارید و کم‌کم آب ولرم را به ترکیب آرد و کره حیوانی بیفزایید.
  3. سپس آن را با همزن دستی هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود. زمانی‌که آب به غلظت مناسبی رسید، مجددا آن را روی شعله قرار دهید و عسل یا نبات را درون قابلمه بریزید. مواد درون قابلمه را به‌خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا کاملا در آب حل شود.
  4. زمانی‌که آب موجود در قابلمه شروع به جوشیدن کرد گلاب، زعفران دم‌کرده و زردچوبه را درون قابلمه بریزید و مواد را هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که درون قابلمه حباب‌هایی ایجاد شود.
  5. پس‌ از دیدن حباب‌ها حدود 2 دقیقه دیگر به هم‌ زدن ادامه دهید و سپس شعله را خاموش کنید. یک دم‌کنی روی قابلمه قرار دهید تا حدود 15 دقیقه دم بکشد. پس‌ از گذشت این مدت کاچی را با دارچین و مغزهای آسیاب شده تزئین و نوش جان کنید.

کاچی، معجزه ای برای درد دوره پریود

سخن پایانی

در این مقاله به پاسخ سوال مهم برای پریود شدن چی بخوریم؟ پاسخ دادیم و همچنین شما را با برخی از مناسب‌ترین مواد غذایی که بازکننده قاعدگی هستند، آشنا کردیم. حال شما می‌توانید در کنار انجام روش‌های مختلف مانند ورزش کردن، از این دسته مواد غذایی نیز برای پریود شدن بهره بگیرید. همچنین توصیه می‌کنیم درد دوران قاعدگی خود را با مصرف برخی خوراکی‌های ضدالتهاب مانند آناناس تسکین دهید تا دوره پریودی خود را هر چه آسان‌تر بگذرانید.

سوالات متداول

1- بهترین میوه برای پریود شدن چیست؟

پاپایا و آناناس دو میوه مناسب برای زودتر پریود شدن هستند.

2- کدام داروی گیاهی برای پریود شدن موثر است؟

دمنوش زعفران، جعفری، زردچوبه، دارچین، گشنیز، رازیانه و شنبلیله ازجمله دمنوش‌های بازکننده قاعدگی هستند که برای پریود شدن سریع توصیه می‌شوند.

3- بهترین بازکننده قاعدگی چیست؟

زعفران دم کرده و زنجبیل قوی‌ترین بازکننده‌های قاعدگی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا