رژیم غذایی چاقیسلامت غذایی

تو رژیم چاقی چی بخوریم؟ | بهترین غذا برای چاقی

امروزه بسیاری از افراد به‌دنبال روش‌هایی برای افزایش وزن و چاقی هستند. در حقیقت بهترین روش برای چاق شدن بهره‌مندی از رژیمی است که در آن کلیه درشت مغذی‌ها همچون پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌های سالم مورد استفاده قرار گیرد؛ اما رژیم چاقی نباید به‌گونه‌ای باشد که شما را بیش‌ از اندازه دچار اضافه‌وزن کند. فراموش نکنید که در رژیم‌های غذایی سالم و استاندارد حفظ سلامتی شما همیشه در اولویت قرار دارد؛ اما توجه داشته باشید که برنامه غذایی برای چاقی صرفا افزایش مصرف غذایی نبوده و شما باید بدانید که چه بخورید. هپچنین درحالی‌که افزایش وزن پیدا می‌کنید، سلامت بدنتان نیز همچنان حفظ شود. به‌همین منظور ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که تو رژیم چاقی چی بخوریم؟ درواقع برنامه غذایی در رژیم چاقی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شما باید غذاهای مناسب این رژیم را به‌اندازه کافی مصرف کنید. به‌همین منظور در این مقاله از مجله مامی کوکینگ قصد داریم به سوال مهم تو رژیم چاقی چی بخوریم؟ پاسخ دهیم. بنابراین اگر شما نیز به‌دنبال بهترین برنامه غذایی برای چاق شدن هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

فیله ماهی سوخاری به همراه سس مخصوص

فیله ماهی سوخاری یک غذا خوشمزه در لیست غذایی رژیم چاقی در یک هفته محسوب می‌شود. درواقع سوخاری کردن ماهی علاوه‌بر گرفتن بوی زهم آن، طعم فوق‌العاده‌ای را برای شما به‌همراه خواهد داشت. روش‌ها و راه‌های مختلفی برای تهیه ماهی سوخاری وجود دارد. همچنین شما می‌توانید متناسب با سلیقه و امکاناتی که در اختیار دارید، چیپس سیب‌زمینی و دیگر مواد دلخواه خود نیز در کنار این غذا خوشمزه تهیه کنید. بنابراین اگر برای شما نیز سوال است که تو رژیم چاقی چی بخوریم؟ توصیه ما به شما فیله ماهی سوخاری به همراه مخلفات دلخواه‌تان است.

مواد مورد نیاز برای تهیه فیله ماهی سوخاری به‌ همراه سس مخصوص

  • فیله ماهی 8 تکه متوسط
  • نشاسته ذرت 100 گرم
  • آرد گندم 250 گرم
  • جوش شیرین 1 قاشق چای‌خوری
  • بیکینگ‌پودر 1 قاشق چای‌خوری
  • سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری
  • خامه صبحانه 3 قاشق غذاخوری
  • سس خردل 1 قاشق غذاخوری
  • لیمو تازه 2 عدد
  • روغن به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه فیله ماهی سوخاری به‌ همراه سس مخصوص

  1. به‌منظور تهیه این غذا برای افزایش وزن سریع در یک ماه ابتدا فیله‌ها را خرد کنید. در ادامه 50 گرم از آرد گندم را درون ظرفی بریزید و ماهی‌های فیله شده را به‌طور کامل درون آن قرار دهید تا تمام قسمت‌های فیله به آرد آغشته شوند. سپس فیله‌ها را درون یک سینی مناسب قرار دهید و کناری بگذارید.
  2. باقی‌مانده آرد گندم را نیز درون یک کاسه جداگانه بزرگ بریزید و نشاسته ذرت را همراه با بیکینگ‌پودر، جوش شیرین، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک به آن بیفزایید. سپس مواد را با قاشق زیرورو نموده و کم‌کم مقداری آب به آن بیفزایید.
  3. در مرحله بعد از تهیه این معجون چاق کننده سریع مخلوط را با همزن دستی ترکیب کنید تا قوام پیدا کند. سپس سرکه را نیز درون کاسه بریزید و تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا مایع یکدستی حاصل شود.
  4. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت کم اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن سرخ کردنی در آن بریزید تا به مرور داغ شود. ظرف آرد گندم را که در مراحل پیشین، فیله‌ها را درون آن غلتاندید، کنار دست خود بگذارید. همچنین کاسه حاوی مواد طعم دهنده را نیز کنار ظرف آرد قرار دهید.
  5. فیله‌ها را ابتدا درون کاسه حاوی مواد طعم‌دهنده فرو ببرید تا کاملا به آن آغشته شود. سپس فیله‌ها را درون ظرف آرد قرار دهید و به‌خوبی آن‌ها را داخل آرد بغلتانید. فیله را بتکانید و درون تابه حاوی روغن داغ بگذارید تا یک طرف آن سرخ شود.
  6. پس‌ از گذشت مدتی آن را برگردانید تا طرف دیگر فیله‌های ماهی نیز به‌خوبی سرخ شوند. پس‌ از سرخ شدن فیله‌های ماهی آن‌ها را درون توری قرار دهید تا روغن اضافی‌شان خارج شود.
  7. در همین حین که فیله‌ها درحال سرخ شدن هستند، سس مخصوص آن را آماده‌ سازید. به همین منظور خامه صبحانه را درون یک کاسه جداگانه بریزید و سس خردل را به آن بیفزایید. سپس لیموها را بشویید و با رنده ریز مقداری از پوست آن‌ها را رنده کنید.
  8. در ادامه لیموها را از وسط نصف کرده و درون یک پیاله کوچک آب آن‌ها را کاملا بگیرید و هسته لیموها را خارج کنید. سپس آبلیمو حاصل‌شده را به باقی مواد سس اضافه نمایید و کمی فلفل سیاه و نمک درون سس بریزید.
  9. با قاشق مواد سس را کاملا با یکدیگر مخلوط نمایید و سپس سس تهیه شده را درون یک پیاله بریزید. در نهایت سس مخصوص را کنار فیله ماهی‌های سوخاری سرو کنید.

با این ترفندها، قهوه رو خوشمزه‌تر درست کن: آموزش 7 راز خوشمزه شدن قهوه و بهترین روش دم کردن قهوه

فیله ماهی سوخاری به همراه سس مخصوص

ماکارونی با گوشت چرخ کرده

ماکارونی با گوشت چرخ کرده یکی از انواع غذاهای ایرانی در برنامه غذایی رایگان برای افزایش وزن بوده که در مدت کوتاهی پخته و آماده می‌شود. این غذا بسیار پرطرفدار بوده و اگر شما نیز به آن علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم برای چاق شدن سریع از آن غافل نشوید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

  • ماکارونی رشته‌ای یا فرمی 1 بسته
  • گوشت چرخ‌کرده 400 گرم
  • پیاز 1 عدد بزرگ
  • فلفل دلمه‌ای 1 عدد بزرگ
  • قارچ 10 عدد درشت
  • رب گوجه‌فرنگی 3 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع سرخ کردنی به میزان لازم
  • پودر آویشن به میزان لازم
  • پودر سیر به میزان لازم
  • زردچوبه به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

  1. اگر پس‌ از دریافت پاسخ سوال تو رژیم چاقی چی بخوریم؟ ماکارونی با گوشت چرخ کرده را انتخاب نمودید، مراحل تهیه این غذا را باید با گرفتن پوست پیاز آغاز کنید.
  2. در ادامه پس‌ از پوست گرفتن پیاز، آن را به‌صورت نگینی خرد نموده و کناری قرار دهید. سپس درون یک تابه مقداری روغن بریزید و پیازها را در آن سرخ کنید تا سبک و شیشه‌ای شوند.
  3. پودر آویشن، پودر سیر، زردچوبه، نمک و فلفل را به تابه بیفزایید و تفت دهید تا طعم خامی آن‌ها گرفته شود. سپس گوشت چرخ کرده را نیز به ترکیب پیاز و ادویه‌جات اضافه نمایید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر پیدا کند.
  4. در مرحله بعد از تهیه این غذا خوشمزه و لذیذ، فلفل دلمه‌ای را نیز خرد نموده و به مایه ماکارونی اضافه کنید. سپس اجازه دهید که گوشت با ادویه‌جات روی حرارت ملایم سرخ شود.
  5. پس‌ از آماده شدن گوشت چرخ‌کرده، قارچ را نیز بشویید و خرد کنید. سپس قارچ‌های خرد شده را درون مایه ماکارونی بریزید و حرارت را روی حالت متوسط قرار دهید تا آب قارچ کشیده شود.
  6. در همین حین درون یک ماهیتابه جداگانه مقداری روغن بریزید و رب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کنید. رب گوجه را به اندازه‌ای تفت دهید که رنگ آن کاملا باز شود و طعم خامی ندهد.
  7. در ادامه رب گوجه‌فرنگی سرخ‌شده را به تابه حاوی گوشت بیفزایید و حدود 10 دقیقه صبر کنید تا مایه ماکارونی کاملا بپزد.
  8. در یک قابلمه به‌اندازه کافی آب بریزید و روی حرارت بالا قرار دهید تا آب به نقطه جوش برسد. سپس مقداری نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید تا درنهایت ماکارونی خوش‌رنگی داشته باشید. ماکارونی‌های رشته‌ای یا فرمی را درون قابلمه آب جوش بریزید تا حدود 7 دقیقه بجوشند و نرم شوند.
  9. سپس ماکارونی را آبکش نموده و درصورتی‌که به‌هم چسبیده بودند، زیر آب سرد بگیرید. کف قابلمه مقداری روغن مایع بریزید و ته‌دیگ دلخواه‌تان را روی آن قرار دهید. روی ته‌دیگ یک لایه مایع ماکارونی ریخته و روی آن نیز یک لایه سس ماکارونی بریزید.
  10. لایه‌ها را به‌همین شکل تکرار کنید تا ماکارونی و سس آن به اتمام برسند؛ اما توجه داشته باشید که لایه آخر این غذا باید ماکارونی باشد. درنهایت درب قابلمه را با دم‌کنی بپوشانید و روی قابلمه قرار دهید. حرارت زیر قابلمه را نیز کم کنید و منتظر بماند که طی 35 الی 40 دقیقه ماکارونی‌ها بپزند و دم بکشند.

اگه ورزشکار و بدنساز هستی، این رسپی‌ها رو از دست نده: قبل تمرین بدنسازی چی بخوریم و چی نخوریم؟

ماکارونی با گوشت چرخ کرده

کتلت گوشت

اگر همچنان برایتان سوال است که تو رژیم چاقی چی بخوریم؟ پیشنهاد دیگر ما به شما کتلت است. کتلت در تنوع بسیار زیادی طبخ و سرو شده و شما می‌توانید انواع آن را با سبزیجات، مرغ، گوشت، ماهی، سیب‌زمینی و… تهیه کنید. همچنین در نهایت این غذا را می‌توانید در کنار برنج و نان دلخواه خود نوش جان کنید. در واقع اگر شما همیشه با این سوال مواجه هستید که چی بخورم چاق بشم زود؟ کتلت با گوشت چرخ کرده در رسیدن به اندام دلخواه شما بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

مواد مورد نیاز برای تهیه کتلت گوشت

  • گوشت چرخ‌کرده 250 گرم
  • سیب‌زمینی 4 عدد متوسط
  • پیاز 1 عدد متوسط
  • تخم‌مرغ 2 عدد
  • زردچوبه 1 قاشق چای‌خوری
  • روغن به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه کتلت با گوشت

  1. برای تهیه این غذا خوشمزه و محبوب ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید. پیاز را نیز بعد پوست کردن در یک ظرف دیگر رنده نمایید و آب آن‌ها را بگیرید. برای گرفتن آب پیازها می‌توانید پیازهای رنده شده را درون آبکش یا صافی بریزید و با پشت قاشق به آن‌ها فشار بیاورید. همچنین اگر آبکش در دسترس‌تان نبود، توصیه می‌کنیم مقداری از پیاز رنده شده را در دست بگیرید و تا جایی‌که می‌توانید به پیازها فشار آورید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.
  2. پس‌از آب‌گیری پیاز و اضافه نمودن آن به سیب‌زمینی‌های رنده شده، گوشت چرخ کرده را نیز به ترکیب اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را درون کاسه حاوی گوشت، پیاز و سیب‌زمینی بریزید و به آن مقداری نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید. حال تمام ترکیبات را با دست ورز دهید تا با یکدیگر کاملا مخلوط شوند.
  3. مواد کتلت را به مدت نیم‌ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. حال ماهیتابه را روی شعله قرار داده و مقدار کافی در آن روغن بریزید. سپس منتظر بمانید که روغن به‌اندازه کافی داغ شود تا کتلت‌ها به ماهیتابه نچسبند.
  4. مقداری از مایه کتلت را بردارید و آن را کف دست‌تان قرار دهید. سپس مایه کتلت شکل داده شده را درون ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شود. توجه داشته باشید که در این مرحله از تهیه کتلت باید مایه کتلت را نازک بگیرید تا وسط آن‌ها خام باقی نماند.
  5. تمام مواد را به‌همین شکل درون تابه قرار دهید و شعله را کم کنید تا با حرارت ملایم سرخ شود. پس‌ از اینکه یک طرف کتلت‌ها سرخ و طلایی شد، با استفاده از چنگال آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان نیز سرخ شود.
  6. درنهایت کتلت‌های گوشت خوشمزه شما آماده سرو هستند. شما می‌توانید پس‌ از سرخ شدن آن‌ها را در ظرف مناسب بچینید و با گوجه‌فرنگی، جعفری تازه، خیارشور، ترشی و زیتون تزئین کنید.

چه سالادی برای چاقی خوبه: طرز تهیه انواع سالاد رژیمی برای چاقی

کتلت گوشت

سخن پایانی

امروز در این مطلب به پاسخ سوال تو رژیم چاقی چی بخوریم؟ پرداختیم و برخی از غذاهای سالم که در لیست غذاهای چاق‌کننده قرار دارند را معرفی نمودیم. یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در رژیم چاقی، اصلاح تغذیه و پیشروی با یک برنامه غذایی مناسب است. توجه داشته باشید که دریافت پروتئین به‌اندازه کافی از مواد غذایی می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در افزایش وزن شما داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا