سالادپیش غذا

طرز تهیه سالاد الویه ساندویچی با مرغ و کالباس

سالاد الویه یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی است که به دلیل داشتن طرز تهیه ساده بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تقریبا تمامی ما حداقل یک‌بار در طول زندگی خود مصرف این غذای خوشمزه را تجربه کرده‌ایم. بسیاری از افراد ممکن است از طرز تهیه سالاد الویه ساندویچی مطلع نباشند، به‌ همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم و اطلاعات لازم را در اختیار علاقمندان قرار دهیم. اگر دوست دارید بدانید طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای پنج نفر چگونه است؟ چگونه می‌توان سالاد الویه را با کالباس درست کرد، مطالعه این مطلب می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

طرز تهیه سالاد الویه ساندویچی با مرغ و کالباس

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه

برای تهیه یک ساندویچ الویه مجلسی لازم است تا در ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید الویه خود را با مرغ درست کنید یا کالباس و سپس مواد مورد نیاز را مهیا سازید.

از مهم‌ترین مواد لازم برای سالاد الویه مجلسی می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • خیارشور تقریبا ۶ عدد
  • تخم مرغ حداقل ۴ عدد
  • ۱۰۰ گرم نخود فرنگی
  • زردچوبه، نمک و فلفل سیاه
  • سس مایونز
  • آبلیمو یک قاشق غذاخوری
  • سینه مرغ یا کالباس
  • ۲ عدد سیب‌زمینی
  • ۱ عدد پیاز
  • نخود فرنگی به میزان لازم

ناهار چی بپزم؟! طرز تهیه پلو چکدرمه با گوشت | غذای ترکمنی

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ

طرز تهیه الویه خوشمزه با مرغ طی چندین مرحله مختلف انجام می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت که طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای ۵ نفر به شکل زیر است:

در ابتدا گوشت مرغ را به همراه هویج و سیب زمینی و دو لیوان آب درون یک قابلمه می‌ریزیم و قابلمه را می‌گذاریم بر روی شعله تا حرارت ببیند.

سپس نخود فرنگی‌ها را به قابلمه مرغ اضافه می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا آب قابلمه به جوش آید. در این مرحله ممکن است کف‌هایی سفید رنگی روی سطح آب دیده شود که بهتر است این کف‌ها را با قاشق جمع و دور بیاندازید. زیرا در غیر این صورت ممکن است طعم مرغ شما بد شود.

یک قابلمه جداگانه آماده می‌کنیم و تخم‌مرغ‌ها را جداگانه به‌همراه دو پیمانه آب درون قابلمه منتخب می‌ریزیم و می‌گذاریم تا بر روی حرارت بپزد. در همین هنگام سراغ آماده کردن سس مخصوص می‌رویم. سس خردل و مایونز را با یک قاشق آب لیمو مخلوط می‌کنیم. درب کاسه را می‌بندیم و در یخچال قرار می‌دهیم.

سیب‌زمینی‌های پخته‌ شده را پوست می‌گیریم و نگینی خرد می‌کنیم. گوشت مرغ پخته‌ شده را ریش‌ریش می‌کنیم و هویج را نیز به‌ صورت نگینی خورد می‌کنیم. این مواد را در یک کاسه جداگانه قرار می‌دهیم و پیازچه و خیارشور خرد شده را به ظرف اضافه و مواد جدید را با یکدیگر ترکیب می‌کنیم. سس مخصوصی که از قبل آماده کرده‌ایم را از یخچال بیرون می‌آوریم و به محتویات کاسه اضافه می‌کنیم. حالا می‌توانیم با توجه به سلیقه شخصی خود الویه آماده شده را تزیین کنیم. محتویات را در مرحله آخر لازم است در یخچال قرار دهیم و پس از گذشت نیم ساعت مصرف کنیم.

توجه داشته باشید که اگر به دنبال تهیه ساندویچ الویه برای تولد یا ساندویچ سالاد الویه نذری هستید، تزیین کردن می‌تواند بسیار کمک کند.

چرا آبغوره کپک می‌زنه؟! بهترین روش نگهداری آبغوره خانگی با ماندگاری بالا

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

پیش‌تر در رابطه با طرز تهیه سالاد الویه مرغ خانگی صحبت کردیم و گفتیم که طرز تهیه الویه مرغ برای چهار نفر چگونه است. حالا زمان پرداختن به سالاد الویه با کالباس است.

طرز تهیه الویه مرغ خوشمزه و الویه کالباس شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارد. با این تفاوت که در هنگام تهیه الویه کالباس نیاز است تا به جای مرغ از کالباس استفاده شود. در واقع می‌توان گفت هنگامی که تصمیم به تهیه سالاد الویه با کالباس گرفته می‌شود نیازی به پختن مرغ و ریش‌ریش کردن آن نیست. در پایان می‌توانید کالباس خریداری شده را ریش‌ریش کنید و به محتویات سس خود بیافزایید. فراموش نکنید که مصرف سالاد الویه با نان ساندویچ می‌تواند گزینه مناسبی در مسافرت‌های شما باشد.

چند نکته درباره سالاد الویه

حالا که با طرز تهیه مینی ساندویچ الویه آشنا شدید، ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چرا الویه‌های تهیه شده توسط برخی افراد طعم بهتری دارند.

در ادامه به بررسی چندین نکته خواهیم پرداخت که کمک می‌کند تا الویه شما بسیار خوشمزه‌تر شود.

  • میزان مواد مورد نیاز شما برای تهیه اولویت بر اساس تعداد افراد تغییر می‌یابد. به عنوان مثال مواد لازم برای سالاد الویه برای ۱۵۰ نفر بسیار کمتر از مقدار مواد الویه برای ۲۰۰ نفر است.
  • دانستن طرز تهیه سالاد الویه ساندویچی به تنهایی کافی نیست. شما باید چندین بار الویه درست کنید تا در این کار خبره شوید و بتوانید طعم غذای روسی درست کرده را بهبود بخشید.
  • بهتر است سس الویه قبل از تهیه سایر مخلفات آماده شود. زیرا هرچه این سس بیشتر در یخچال قرار گیرد، طعم بهتری پیدا می‌کند.
  • حالا که با طرز تهیه سالاد الویه ساندویچی آشنا شدید، بهتر است الویه خود را با مواد اولیه تازه آماده کنید.

یه غذای ساده و فوری بپز: طرز تهیه کوکو بادمجان | غذای فوری و راحت

سالاد الویه

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با طرز تهیه سالاد الویه ساندویچی صحبت کردیم و به شما آموختیم که طرز تهیه سالاد الویه ساده چگونه است؟ و چگونه می‌توان با استفاده از مرغ یا کالباس الویه درست کرد. انتظار می‌رود پس از مطالعه این مطلب قادر باشید یک الویه خوشمزه آماده و با دوستان و اطرافیان میل کنید.

سوالات متداول

الویه با مرغ بهتر است یا کالباس؟

با اینکه الویه درست شده با هر دو این مواد محبوب هستند اما الویه با مرغ خواص بیشتری دارد.

آیا الویه یک غذای مقوی است؟

بله الویه به دلیل تهیه شدن با استفاده از مواد مقوی خاصیت بسیاری دارد.

چرا سالاد الویه شل میشه؟

اگر در هنگام افزودن مرغ به مخلفات سالاد، آب مرغ را نگیرید سالاد شما شل خواهد شد.

چرا سالاد الویه سفت می‌شه؟

اگر سس سالاد از سایر مخلفات کمتر باشد، سالاد شما سفت خواهد شد.

چرا سالاد الویه باعث لاغری می‌شود؟

زیرا نسبت به سایر غذاها کالری کمتری دارد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر کالری سوزانده شده در اثر تحرک فرد از کالری دریافتی از سالاد الویه کمتر باشد، این سالاد ممکن است زمینه‌ساز چاقی او شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا