پیش غذا

طرز تهیه املت قهوه خانه ای با گوجه و رب و پیاز

به دلیل تفاوت طرز تهیه املت قهوه خانه ای با املت گوجه معمولی، طعم این نوع املت بسیار لذیذتر است و یکی از بهترین غذاهایی محسوب می‌شود که هر ایرانی در طول زندگی خود چشیده است. احتمالاً تاکنون فکر کرده‌اید که طرز تهیه املت حرفه‌ای قهوه خانه ای به چه صورت است که به این اندازه خوشمزه و لذیذ می‌شود؟ آیا فوت‌وفن خاصی برای تهیه این املت به کار رفته یا صرفاً چون یک غذای بیرونی محسوب می‌شود طعم آن لذیذتر است؟ همان‌طور که متوجه شدید، در این مطلب قصد داریم طرز تهیه املت قهوه خانه ای با گوجه و رب و پیاز را به شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید این غذای خوشمزه را در منزل خود تهیه کرده و به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو کنید.

طرز تهیه املت قهوه خانه ای با گوجه و رب و پیاز

مواد لازم برای تهیه املت قهوه خانه ای (مناسب برای نفر ۴)

  • گوجه فرنگی 3 یا 4 عدد
  • پیاز 1 عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • تخم‌مرغ ۴ عدد درشت
  • زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم
  • روغن به مقدار کافی

شام چی بپزم؟! طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی در خانه به روش ساده

مواد لازم برای تهیه املت قهوه خانه ای (مناسب برای نفر ۴)

طرز تهیه املت قهوه خانه ای

در ادامه مطلب، به آموزش طرز تهیه املت قهوه خانه ای با گوجه و رب به‌صورت مرحله به مرحله خواهیم پرداخت:

  1. برای پوست گیری آسان گوجه‌فرنگی‌ها، ابتدا آنها را درون آب داغ انداخته و مقداری صبر کنید؛ سپس گوجه‌ها را از آب خارج و پوست آنها را بگیرید. (روش پلانچ کردن)
  2. پیازها را به صورت ریز خورد کرده، یک تابه مناسب بر روی حرارت قرار دهید و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه نمایید. اندکی صبر کنید تا روغن داغ شود. پس از داغ‌شدن روغن، پیازهای خورد شده را به تابه بیفزایید و اجازه دهید تا پیازها سرخ و طلایی شوند.
  3.  سپس گوجه فرنگی‌های پوست کنده را به‌صورت ریز خورد کرده و داغ پیازداغ اضافه نمایید و به‌خوبی آنها را تفت دهید.
  4. در این مرحله رب گوجه فرنگی را نیز به مواد تابه اضافه کرده و دوباره مواد را تفت دهید و اجازه دهید تا رنگ رب باز شود و بوی خامی آن گرفته شود.
  5.  سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به مواد املت اضافه کرده و پس از ترکیب کردن مواد با ادویه، نوبت اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها است.
  6. همه تخم‌مرغ‌ها را یک به یک به تابه اضافه کرده و به میزان لازم روی آنها نمک بپاشید. حال مواد را به‌خوبی هم زده تا کاملاً مخلوط و یکدست شوند. میزان پخته شدن تخم‌مرغ‌ها نیز کاملاً به خودتان بستگی دارد؛ اما معمولاً در املت قهوه خانه ای، تخم‌مرغ‌ها به‌صورت کامل پخته می‌شوند.
  7. در پایان، پس از آن که املت قهوه خانه ای تهران، به‌خوبی پخت و تخم‌مرغ‌ها هم کاملاً سفت شدند، تابه املت را درون یک سینی مناسب قرار دهید و به همراه نان بربری تازه و پیاز خرد شده سرو کنید. نوش جان!

با این از مهمونا پذیرایی کن: طرز تهیه اسموتی کیوی با نعناع به سبک کافی شاپ

طرز تهیه املت قهوه خانه ای

نکات مهم در مورد پخت املت قهوه خانه ای

  • استفاده از پیاز در این املت اختیاری بوده و افرادی که علاقه‌ای به اضافه کردن پیاز به املت را ندارند، می‌توانند پیاز را حذف کنند.
  • یکی از نکات مهم برای طرز تهیه املت قهوه خانه ای، این است که شما بایستی مواظب میزان نمکی که در این غذا استفاده می‌کنید باشید؛ چرا که معمولاً رب گوجه فرنگی نمک زیادی دارد و مراقب باشید املت را شور نکنید.
  • یکی از مهم‌ترین دلایل خوشمزه شدن املت این است که رب گوجه فرنگی باید به‌خوبی سرخ شود. تفت دادن رب گوجه فرنگی به‌صورت کامل، علاوه بر اینکه طعم املت را خوشمزه‌تر می‌کند، در خوش‌رنگ‌تر شدن آن هم مؤثر است.
  • برای درست کردن یک املت خوشمزه قهوه خانه ای، در صورتی که فرصت بلانچ کردن گوجه‌فرنگی‌ها را ندارید می‌توانید آن‌ها را در مخلوط‌کن پوره و یا رنده کنید.
  • اگر تمایل دارید که تخم‌مرغ‌ها در املت گوجه فرنگی به صورت درسته باشند و مخلوط نشوند، کافی است که به جای هم زدن آنها، درب تابه را بگذارید و طبق سلیقه خودتان و به هر میزان که دوست دارید تخم‌مرغ‌ها عسلی یا سفت و یا حد وسط این دو باشند، شعله گاز را خاموش کنید و سریع درب تابه را بردارید.
  • اگر احساس می‌کنید که به میزان بیشتری روغن یا کره نیاز دارید، طبق نظر و خواسته خودتان، مقدار بیشتری روغن مایع یا روغن حیوانی و یا کره را پیش از اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها، به محتویات درون تابه اضافه کنید.

روزای گرم تابستونی رو با این نوشیدنی ها خوش بگذرون: طرز تهیه ۷ نوشیدنی خنک تابستانی

نکات مهم در مورد پخت املت قهوه خانه ای

جمع بندی

مطالب ارائه شده در فوق، شما طرز تهیه املت قهوه خانه ای با رب را به شما آموخت؛ از این پس می‌توانید در منزل خودتان، یک املت قهوه خانه ای خوشمزه را پخته و نوش جان کنید. متوجه شدید که علاوه بر طرز تهیه این نوع املت، فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن آن را نیز برایتان مطرح کردیم تا به بهترین نحو قادر به طبخ آن باشید. امید داریم که مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در صورت بروز هرگونه پرسش و یا ابهامی درباره مقالات وب سایت ما، می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس حاصل نمایید. از این که تا انتهای مقاله طرز تهیه املت قهوه خانه ای با گوجه و رب و پیاز همراه ما بودید، از شما سروان گرامی متشکریم.

سؤالات متداول

چه ماهیتابه‌ای مناسب برای تهیه املت قهوه خانه ای است؟

توصیه می‌کنیم که حتی‌الامکان در تهیه این غذا از ماهیتابه روی استفاده نمایید؛ چرا که تابه‌های  تفلونی طعم اصیل املت را از بین می‌برند.

روش بلانچ کردن گوجه فرنگی برای پخت املت قهوه خانه ای به چه صورت است؟

روش بلانچ کردن گوجه‌فرنگی به این صورت است که پس از جوشیدن آب در یک قابلمه، گوجه‌فرنگی‌ها را به داخل آب جوش اضافه نمایید و اجازه دهید که به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در آب درون آب جوش باقی بمانند. شما پس از این کار می‌توانید به آسانی پوست گوجه‌فرنگی‌ها را بگیرید.

آیا می‌توان بدون جدا کردن پوست گوجه فرنگی، از آن املت درست کرد؟

از آنجایی که برخی از مراحل طبخ املت اختیاری و با توجه به ذائقه فرد است؛ بنابراین شما می‌توانید بدون کندن پوست گوجه‌ها، از آن‌ها املت بپزید؛ اما توصیه می‌کنیم که حتماً پوست گوجه‌ها بگیرید و سپس آنها را خورد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا