خورشغذای اصلی

طرز تهیه خورش گوجه‌ سبز مجلسی و خوشمزه

خورش گوجه‌ سبز یکی از غذاهای خاص و خوشمزه ایرانی بوده که معمولاً در فصل بهار تهیه می‌شود. این خورش، طعمی ترش و اشتهاآور داشته و برای کسانی که هوس غذاهای ترش‌مزه و خاص کرده‌اند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. برای بررسی آموزش کامل این غذای لذیذ و راهنمای مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه خورش گوجه‌ سبز با مجله آشپزی مامی کوکینگ همراه باشید.

 طرز تهیه خورش گوجه‌ سبز و مواد لازم برای 4 نفر

  • گوشت گوسفندی یا مرغ برای خورش: 400 گرم
  • گوجه‌ سبز: 500 گرم
  • پیاز درشت: 1 عدد
  • نعنا: 100 گرم
  • جعفری: 400 گرم
  • زعفران: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه برای مزه: به میزان لازم
  • روغن و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه خورش گوجه‌ سبز

صبحانه چی بخورم؟

 طرز تهیه خورش گوجه‌ سبز و آموزش مرحله‌به‌مرحله آن

 با ما همراه باشید تا آموزش گام‌به‌گام این خورش خوشمزه را باهم بررسی کنیم.

 مرحله 1: پیاز و زردچوبه

 ابتدا پیاز را به‌صورت ریز خردکرده و با کمی روغن در قابلمه‌ای مناسب تفت دهید تا سبک و کاراملی شود. در مرحله بعد کمی زردچوبه اضافه کرده و یک دقیقه دیگر به تفت‌دادن ادامه دهید تا ادویه و پیاز خوب مخلوط شوند.

 مرحله 2: پختن گوشت

 حالا گوشت را مانند خورش سبزی (قورمه سبزی) ریز خرد کنید و به پیاز اضافه کنید. زعفران را هم اضافه کنید و گوشت را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس چند فنجان آب جوش اضافه کنید و به سراغ تهیه سبزی آن بروید.

 مرحله 3: آماده‌سازی سبزی‌ها

 سبزی‌ها را به‌صورت نگینی خردکرده و در تابه با مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شوند. حالا سبزی‌ها را به قابلمه اضافه کنید و منتظر بمانید تا گوشت و سبزی باهم پخته شود و خورش به‌خوبی مخلوط شود و جا بیفتد.

 مرحله 4: اقدامات نهایی

 وقتی آب‌خورش کم شد و روغن آن جدا شده و به‌خوبی روغن انداخت، گوجه‌ سبز را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. اجازه دهید تا خورش بجوشد تا غلیظ شود و دوباره روغن آن بیرون بیاید. سپس آن را در کنار برنج (ترجیحاً ایرانی) سرو کنید.

خورش گوجه‌ سبز

ناهار چی بپزم؟ 

 نکاتی برای درست‌کردن خورش گوجه‌ سبز و خوشمزه‌تر شدن آن

در این بخش نکاتی برای شما گرد هم‌آوری شده است تا بهترین خورش گوجه‌ سبز را تهیه و میل کنید.

اگر ترجیح می‌دهید این خورش را با مرغ تهیه کنید، می‌توانید برای 4 نفر، 4 عدد ران یا سینه مرغ اضافه کنید. روند پخت‌وپز آن با دستور ذکر شده در بالا یکسان است. تنها لازم است مطمئن شوید که تمام قطعات مرغ را به‌خوبی سرخ کرده باشید.

فوت و فن خورش گوجه سبز

 لذت‌بردن از طعم بی‌نظیر خورش گوجه‌ سبز

این غذا را بااحتیاط و با پیروی از دستورالعمل‌های مرحله‌به‌مرحله تهیه کرده و در فضای آشپزخانه خود از طعم این غذای محبوب ایرانی لذت ببرید. تفاوتی ندارد خورش گوجه‌ سبز با گوشت گوسفند یا مرغ تهیه شود؛ چراکه قطعاً ذائقه را تحریک کرده و شما را به قلب غذاهای لذیذ ایرانی می‌برد. از این غذای نفیس و خوشمزه لذت ببرید و با دوستان و طرز تهیه خورش گوجه‌ سبز را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید و خاطرات آشپزی فراموش‌نشدنی ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا