فست فود

طرز تهیه سوسیس بندری تند و خوشمزه

سوسیس بندری یکی از غذاهای فست فودی خوشمزه و پرطرفدار آبادانی است. امروزه این غذای محبوب در اکثر نقاط کشور سرو می‌شود اما تهیه آن به روش آبادانی قطعا عطر و طعم دیگری خواهد داشت. سوسیس بندری پر ادویه و تند بوده و طرز تهیه آن هم بسیار ساده و با کم‌ترین هزینه امکان‌پذیر است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی بوده که به غذاهای فست فودی تند مانند سوسیس بندری علاقه دارید و به دنبال یک دستور راحت برای تهیه آن در منزل هستید، ما به شما آموزش سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین طرز تهیه سوسیس بندری را در مجله آشپزی مامی کوکینگ خواهیم داد.

تاریخچه سوسیس بندری

اولین بار سوسیس در سال 1307 از شمال کشور وارد شد و سپس در سراسر ایران از سوسیس برای تهیه غذاهای مختلف استفاده کردند. در شهر زیبای آبادان نیز بسیار مشهور و پرطرفدار شد تا جایی‌که از آن زمان تا به حال سوسیس بندری غذای معروف مناطق جنوب کشور شناخته می‌شود. غذایی با ادویه زیاد و تند که هر ایرانی را با یکبار میل کردن، عاشق طعم لذیذ خود می‌کند. سوسیس بندری یک غذای ساده و نیمه آماده بوده که به راحتی قابل درست کردن است. همه مواد مورد نیاز برای تهیه یک سوسیس بندری تند و خوشمزه معمولا در اکثر خانه‌ها وجود دارد.

طرز تهیه سوسیس بندری تند

مواد لازم برای تهیه سوسیس بندری تند

  • سوسیس ورقه ورقه شده 300 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • سیب زمینی ( دلخواه ) 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک ، فلفل قرمز و سیاه ، زرد چوبه به مقدار لازم
طرز تهیه سوسیس بندری تند

گام به گام تهیه سوسیس بندری تند

طرز تهیه سوسیس بندری در ظاهر ساده به نظر می‌آید؛ اما باید بدانید که پخت آن نکات و مراحل مختلفی دارد که اگر طبق آن‌ها درست شود، یک وعده غذایی عالی خواهد بود. بنابراین مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

مرحله اول: ابتدا سوسیس‌ها را به صورت ورقه‌ای خورد کنید. سپس روغن را در تابه به خوبی داغ کرده و سوسیس‌ها را درون آن بریزید تا سرخ شوند. بعد از تغییر رنگ و سرخ شدن کامل سوسیس‌ها، آن‌ها را از تابه خارج نمایید. اکنون می‌بایست پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و در تابه بریزید تا حسابی طلایی رنگ شوند.

مرحله دوم: در این مرحله باید زردچوبه را به پیاز اضافه کنید تا طعم خام آن گرفته شود. پس اندکی تفت دادن پیاز با زردچوبه نوبت به رب گوجه می‌رسد. اکنون باید رب گوجه را به مقدار دلخواه به تابه اضافه کنید و کمی با پیاز تفت دهید تا رنگ رب باز شده و غذای خوش رنگ‌تر شود.

مرحله سوم: حال نوبت سرخ کردن سیب زمینی‌ها است. ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید. بعد به صورت نگینی خورد کرده و پس از آبکشی آن‌ها را کاملا سرخ کنید تا به رنگ طلایی متمایل شوند. بعد از اینکه سیب زمینی‌ها سرخ شدند، باید آن‌ها را با پیاز و رب مخلوط کنید. سپس نمک و فلفل سیاه و قرمز را افزوده و به خوبی هم بزنید تا مواد شما با هم مخلوط شوند.

مرحله چهارم: در این مرحله بایستی سوسیس‌ها را به باقی مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت 15 دقیقه با شعله ملایم غذا جا بیفتد. بعد از این تایم، شما یک سوسیس بندری تند و خوشمزه خانگی دارید. می‌توانید با گوجه، خیارشور، انواع ترشی و یا زیتون غذای خود را میل کنید و از آن نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه سوسیس بندری تند

چند نکته برای خوشمزه تر شدن سوسیس بندری تند

  1. استفاده از سیب زمینی کاملا اختیاری است و می‌توانید با همین دستور بدون سیب زمینی یک سوسیس بندری تند لذیذ را آماده کنید.
  2. در هنگام سرخ کردن مواد با رب گوجه می‌توانید از سس کچاپ معمولی یا تند نیز استفاده نمایید که به لذیذتر شدن غذای شما کمک شایانی خواهد کرد و باعث ترد شدن آن می‌شود.
  3. می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن سوسیس بندری به آن فلفل دلمه‌های رنگی و قارچ سرخ شده اضافه کنید. ناگفته نماند که استفاده از پنیر چدار در کنار این غذا نیز می‌تواند طعمی لذت‌بخش را به آن هدیه کند.
  4. اگر تمایل به استفاده از سیب زمینی داشتید، بهتر است برای راحتی کار سیب زمینی را آب‌پز کنید. ابتدا باید سیب زمینی را درون قابلمه با آب بپزید(خیلی آبپز نشود). سپس سیب زمینی را به صورت نگینی یا مکعبی خورد کنید و کمی تفت دهید تا طلایی شوند.
  5. یکی از بی‌نظیرترین ادویه‌ها برای سوسیس بندری، ادویه کاری است. در زمان اضافه کردن نمک و فلفل کمی هم ادویه کاری به مواد اضافه کنید تا تأثیر طعم عالی آن را در مزه و عطر غذا احساس کنید.
  6. استفاده از گوجه فرنگی تازه هنگام پخت سوسیس بندری تند می‌تواند طعم دیگری به آن بدهد. اگر تمایل به استفاده از گوجه فرنگی داشته باشید بهتر است آن را پوره کرده و به جای رب گوجه در غذا استفاده کنید.
  7. پنیر پیتزا هم به خوشمزگی هر چه بیشتر سوسیس بندری بسیار کمک می‌کند. می‌توانید در مرحله آخر کمی پنیر پیتزا به مواد اضافه کنید یا به صورت جدا روی غذای خود بریزید.

نکته: دستور پخت و مواد ذکر شده برای 4 نفر اندازه است. اگر تعداد بیشتر شد به همین مواد کمی اضافه کنید.

طرز تهیه سوسیس بندری تند

کلام پایانی

سوسیس بندری تند یک غذای جنوبی و ساندویچی است که پخت آن پس از ورود سوسیس به شمال کشور و سپس جنوب، رواج پیدا کرد. سوسیس به علت محبوبیت در مناطق جنوبی و مخصوصا استان خوزستان با ابداع‌های مختلف غذایی با این ماده، سوسیس بندری روی کار آمد و در نهایت یک غذای محبوب شد. سوسیس بندری غذایی ساده با روش پختی آسان و سریع است. در خوابگاه‌های دانشجویی و خانه‌های مجردی بهترین و دوست داشتنی‌ترین غذا شناخته می‌شود.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا