تنقلاتفست فود

آسان‌ترین روش طرز تهیه پاپ کورن کچاپ در خانه

پاپ کورن یا پفیلا کچاپ، یک خوراکی ساده، خوشمزه و پرطرفدار در بین کودکان و بزرگسالان است. می‌توانید از پاپ کورن به‌عنوان یک میان وعده سالم استفاده کرده یا به هنگام تماشای فیلم، ذرت بو داده کچاپی خود را در کنار سایر خوراکی‌ها سرو کنید. طرز تهیه پاپ کورن کچاپ در خانه بسیار ساده است. در این مطلب با ما همراه باشید تا با یادگیری نحوه تهیه این خوراکی، دیگر لازم نباشد که هزینه‌های بسیاری را بابت خرید این پاپ کورن از فروشگاه‌ها، پرداخت کنید.در ادامه همراه با مجله آشپزی مامی کوکینگ باشید.

طرز تهیه پاپ کورن کچاپ: مواد لازم

برای تهیه پاپ کورن کچاپ، شما نیاز به اولیه زیر خواهید داشت:

  • ذرت: 100 گرم
  • پودر گوجه: 1 پیمانه
  • روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک: به‌ مقدار لازم

توجه داشته باشید که اگر یک مهمانی بزرگ در پیش دارید و می‌خواهید پاپ کورن را برای آن آماده کنید، هرچه مقدار ذرت خود را افزایش دهید، به مراتب مقدار پودر گوجه را یک برابر و روغن مایع را دو برابر کنید.

طرز تهیه پاپ کورن کچاپ

مراحل تهیه پاپ کورن کچاپ در خانه

همان‌طور که اشاره کردیم، تهیه پفیلا گوجه‌ای در خانه بسیار ساده است. کافی است سه مرحله زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: پودر گوجه را آماده کنید.

شما می‌توانید پودر گوجه را به شکل آماده از فروشگاه‌های مخصوص ادویه‌جات یا سوپرمارکت‌ها خریداری کنید؛ اما لذت آشپزی در خانه به تهیه صفر تا صد تمامی موادی است که قرار است در آماده کردن خوراکی یا غذای خود استفاده کنیم؛ پس چند عدد گوجه را بردارید و آن‌ها را کامل بشویید.

پس از آن که شستشو به پایان رسید، آن را به شکل ورقه‌های بسیار نازک برش زده، داخل ظرف مناسب قرار دهید و بگذارید روی بخاری یا شوفاژ تا کاملا خشک شوند. در فصل تابستان نیز می‌توانید آن‌ها را در معرض نور خورشید قرار دهید. بعد از این که گوجه‌ها خشک شدند، آن‌ها را با گوشت‌کوب یا غذا ساز تبدیل به پودر کنید.

پودر گرجه

مرحله دوم: آماده‌سازی پاپ کورن‌ها

به مرحله شیرین طرز تهیه پاپ کورن کچاپ، یعنی آماده‌سازی پاپ‌ کورن‌ها می‌رسیم. یک قابله گود با دیواره‌های بلند را بردارید؛ داخل آن روغن بریزید و آن را روی شعله ملایم بگذارید تا به‌شکل آهسته داغ شود. حال ذرت‌ها را داخل قابلمه بریزید و نمک را به آن‌ها اضافه کنید. کمی بعد، متوجه می‌شود که ذرت‌ها در حال پف کردن و تبدیل شدن به پاپ کورن هستند.

نکته مهم: می‌توانید یک صافی یا روغن‌گیر به جای درب قابله استفاده کنید تا ذرت‌ها با کیفیت بالاتری پخته و تبدیل به پاپ کورن شوند.

طرز تهیه پفیلا گوجه ای با سس کچاپ

مرحله سوم: اضافه کردن پودر گوجه

برای اضافه کردن پودر گوجه، ابتدا لازم است که شعله گاز ذرت‌ها را خاموش کنید. حال پودر گوجه را اضافه کرده و با دو عدد کفگیر بزرگ، تمامی ذرت‌ها را هم بزنید تا کاملا به پودر گوجه آغشته شده و طعم آن در همه ذرت‌ها به‌طور کامل پخش  شود. حال پاپ کورن‌ها را از قابلمه خارج کرده و در یک کاسه مناسب بریزید.

تمام! پفیلا کچاپی شما آماده است.

پاپ کورن با سس کچاپ

نکات مهم تهیه و نگهداری پاپ کورن کچاپی خانگی

دستور پخت هر غذا یا خوراکی خانگی، نیاز به نکاتی خاص دارد. در نظر گرفتن این نکات باعث می‌شود تا خوراکی ما خوش‌طعم‌تر و دقیقا شبیه به مدل‌های کارخانه‌ای که همه عاشق آن هستند، شود. از سویی دیگر، از آن‌جایی که خوراکی‌های خانگی ما، ماده‌ای به نام نگهدارنده را در خود ندارند، بنابراین مهم است که بدانیم باید چگونه آن‌ها را نگهداری کنیم تا مانند روز اول، تازه و خوش طعم بمانند. به نکات زیر توجه کنید:

  • اولین و مهم‌ترین نکته در طرز تهیه پاپ کورن کچاپ این است که بدانیم چه زمانی باید ذرت‌ها را در قابلمه بریزیم. اگر قابله کاملا داغ نشده باشد و ما ذرت‌ها را داخل آن بریزیم، تنها با سوختن یا سیاه شدن دانه‌ها ذرت رو‌به‌رو خواهیم شد.
  • روغن زیاد ممنوع! فکر نکنید که اگر مقدار روغن زیاد باشد، ذرت‌ها سریع‌تر پف می‌کنند؛ بلکه بالعکس! هرچه مقدار روغن بالا باشد، ذرت‌ها بیشتر تمایل به سرخ شدن دارند تا پف کردن!
  • پاپ کورن‌ها را در یک پلاستیک فریزر، در یک مکان خشک و خنک نگهدارید. بهترین مکان برای نگهداری، یخچال است.

با توجه به این موارد، علاوه بر تهیه پاپ کورن‌های خوش طعم، می‌توانید آن‌ها را تا هفته‌ها تازه و لذیذ نگهدارید.

طرز تهیه پفیلا با پودر کچاپ

جمع بندی

تهیه پاپ کورن کچاپی بسیار ساده است. همان‌طور که مشاهده کردید، می‌توانید در سریع‌ترین زمان این خوراکی لذیذ را آماده کرده و از میان وعده‌های سالم برای خود و کودکانتان استفاده کنید. کافی است نکات ذکر شده در این انتهای این مطلب را نیز مد نظر خود قرار دهید تا یک پفیلا گوجه‌ای بی‌نظیر، نتیجه کار شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا