کیک و شیرینیشیرینی

طرز تهیه ترافل شکلاتی

یکی از بهترین خوراکی‌هایی که می‌توانید برای پذیرایی در کنار چای و قهوه استفاده کنید، شکلات و دست سازه‌های شکلاتی هستند. طعم بی‌نظیر شکلات به هر فردی لذت می‌بخشد. یکی از متفاوت‌ترین خوراکی‌هایی که می‌توانید به کمک شکلات درست کنید، ترافل شکلاتی است. طرز تهیه ترافل شکلاتی بسیار ساده است و شما می‌توانید به‌راحتی و با ساده‌ترین مواد، آن را درون خانه تهیه کنید. در ادامه این مطلب از مجله از مجله آشپزی مامی کوکینگ ، طرز تهیه ترافل شکلاتی خوشمزه را با شکلی زیبا به شما آموزش می‌دهیم.

مواد موردنیاز در طرز تهیه ترافل شکلاتی

  • شکلات تخته‌ای: ۱۵۰ گرم
  • خامه صبحانه یا خامه قنادی: ۲۰۰ گرم
  • این مواد، مواد اصلی در تهیه ترافل شکلاتی هستند. برای تزیین و طعم دادن به ترافل‌ها می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید.
  • شکلات سفید: ۵۰ گرم
  • پودر پسته و پودر نارگیل و پودر فندق: دو قاشق غذاخوری
  • مغز گردو و مغز پسته: به مقدار لازم
  • پودر کاکائو: به مقدار لازم

طرز تهیه ترافل شکلاتی

همان‌طور که گفته شد ترافل شکلاتی به‌سادگی و در زمان کوتاهی تهیه می‌شود. در ادامه طرز تهیه ترافل شکلاتی را در ۵ مرحله ساده به شما توضیح می‌دهیم.

مرحله اول

در اولین مرحله از طرز تهیه ترافل شکلاتی، شکلات تخته‌ای را کاملاً خرد کنید. هرچقدر که شکلات‌های شما خردتر و ریزتر باشند، مرحله ذوب آنان راحت‌تر انجام می‌شود. می‌توانید به نسبت سلیقه خود شکلات تلخ نیز به آن اضافه کنید. بهتر است که شکلات تلخ شما برای تهیه ترافل، شکلات تلخ ۶۰ درصد باشد. درکل انتخاب طعم شکلات به سلیقه شما وابسته است. بعد از این شکلات‌های خرد شده را در یک ظرف جدا بریزید.

مرحله دوم

در مرحله دوم از طرز تهیه ترافل شکلاتی باید خامه را به روش بن ماری رقیق کنید. برای این کار کافی است که یک ظرف آب جوش را روی گاز قرار دهید. سپس خامه را درون یک ظرف دیگر بریزید و روی این ظرف آب قرار دهید. در این حالت خامه به‌صورت غیرمستقیم رقیق می‌شود.

طرز تهیه ترافل شکلاتی

به‌آرامی خامه را هم بزنید تا به طور کامل و یکدست، روان شود. شما می‌توانید از فر هم برای بن ماری کردن خامه کمک بگیرید. برای این کار باید ظرف خامه و آب جوش را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه و به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

مرحله سوم

در این مرحله از تهیه ترافل شکلاتی باید خامه داغ و شکلات‌های خرد شده را، با هم مخلوط کنید. خامه را به‌آرامی روی شکلات‌ها بریزید. سپس اجازه دهید که خامه داغ شکلات‌ها را به طور کامل آب کند. در ادامه این ترکیب را هم بزنید تا یک مایع خالص ایجاد شود. ظرف را درون یخچال بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا مایع کمی خنک شود. با خنک شدن مایع، می‌توان به آن شکل داد. شما می‌توانید از عصاره وانیل برای ایجاد یک طعم متفاوت استفاده کنید.

مرحله چهارم

بعد از اینکه مایع کمی خنک و غلیظ شد، آن را از یخچال خارج کنید. در این مرحله از طرز تهیه ترافل شکلاتی برای اینکه بتوانید ترافل‌های تمیزی شکل دهید، از دستکش‌های پلاستیکی استفاده کنید.

مخلوط غلیظِ خامه و شکلات را به شکل توپ‌های کوچک در بیاورید و درون یک سینی یا ظرف بزرگ قرار دهید. سعی کنید توپ‌های یک اندازه درست کنید. این کار باعث می‌شود که ظرافت کار شما بالا برود. سینی حاوی توپ‌های ترافل را به مدت ۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید.

اگر دستکش‌های پلاستیکی در دسترس خود ندارید، می‌توانید از یک روش منحصربه‌فرد کمک بگیرید. پنج دقیقه قبل از گرد کردن مایع، دست‌های خود را کمی زیر آب سرد قرار دهید. شما حتی می‌توانید از کیسه‌های یخ هم برای پایین آوردن دمای دستان خود استفاده کنید. این یک راه مؤثر برای چرخاندن شکلات‌ها در دستان خود، بدون کثیف کردن فضای اطراف است.

طرز تهیه ترافل شکلاتی

مرحله پنجم

در این جا باید به سراغ تزیین ترافل‌ها بروید. مواد تزیینی و مقوی خود را درون کاسه‌های کوچک بریزید. این کار باعث می‌شود کار تزیین به‌سرعت و به‌راحتی انجام شود.

به ترتیب هر توپ شکلاتی را درون ظرف‌های مختلف بغلتانید. با این روش هر توپ با یک ماده خوراکی تزیین می‌شود. سپس توپ‌های تزیین شده را، درون سینی قرار دهید و داخل یخچال بگذارید.

روش دیگری که برای تزیین ترافل‌ها استفاده می‌شود، تزیین هر توپ با ماده‌های مختلف است. در این روش هر توپ را داخل یک بشقاب قرار دهید. سپس با شکلات سفید آب شده، پودر کاکائو و مغز‌های پودر شده به‌صورت نواری، ترافل‌ها را تزیین کنید. برای استفاده از شکلات سفید آب شده، مطمئن شوید که ترافل‌ها به طور کامل سرد شده‌اند. در غیر این صورت، هم ترافل و هم تزیین زیبای شما خراب می‌شود.

نکات مهم در طرز تهیه ترافل شکلاتی

  • بهتر است که ترافل‌ها در یخچال باشند تا ظاهر خود را از دست ندهند. ۵ دقیقه قبل از سرو، آنها را از یخچال خارج کنید تا با دمای فضا یکسان شود.
  • شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود، شکل‌های مختلفی از ترافل را درست کنید. همچنین می‌توانید از قالب‌های سیلیکونی کوچک هم برای این کار کمک بگیرید.
  • برخی افراد ترافل شکلاتی مغزدار را ترجیح می‌دهند. برای مغزدار کردن آن می‌توانید از مغز آجیل و کیک پودر شده استفاده کنید.
  • استفاده از خامه قنادی باعث نرم شدن بافت ترافل‌های شما می‌شود.
  • شکلات‌های چیپسی انتخاب مناسبی برای درست‌کردن ترافل نیستند. زیرا این شکلات‌ها در مرحله ذوب شدن برای شما مشکل ایجاد می‌کنند.
  • اگر ماده ترافل بسیار خشک و غلیظ شد، می‌توانید در هنگام گرد کردن آنها، کمی دست‌های خود را چرب کنید تا شکل‌دادن به ترافل‌ها به‌راحتی انجام گیرد.
طرز تهیه ترافل شکلاتی

نکات ماندگاری ترافل های شکلاتی

ترافل‌های شکلاتی در فضای یخچال به مدت دو هفته قابل‌ استفاده هستند. برای این که در این مدت به‌خوبی ظاهر و بافت این ترافل‌ها حفظ شود، می‌توانید از یک ظرف دربسته برای نگهداری آنها کمک بگیرید. به‌خاطر وجود خامه درون بافت ترافل، ممکن است که بعد از مدت‌ زمان گفته شده، ترافل‌ها خراب شوند. به همین علت بهتر است که مقدار کمی تهیه کنید تا ترافل‌ها همیشه تازه و خوشمزه باشند.

کلام آخر

ترافل شکلاتی، توپ‌های ساخته شده از شکلات و خامه ذوب شده هستند که طرفداران بسیاری دارند. تهیه ترافل در خانه کمتر از یک ساعت زمان می‌برد. ما در این مطلب طرز تهیه ترافل شکلاتی را برای شما توضیح دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا