کیککیک و شیرینی

طرز تهیه کیک بادام زمینی خانگی و خوشمزه

بهترین شیرینی‌ها و دسرها، همواره با ارزش غذایی بالایی همراه بوده‌اند. یکی از این شیرینی و دسرها، کیک بادام زمینی است که می‌تواند به عنوان میان وعده سالم مورد استفاده قرار گیرد، بادام زمینی به عنوان یکی از مواد اصلی در تهیه انواع غذاها، سس‌ها، سالادها، دسرها و بستنی‌ها نیز به کار می‌رود.امروزه، کیک بادام زمینی به عنوان یکی از بهترین شیرینی‌ها و دسرهای موجود، در مراسمات خانوادگی مختلف به عنوان یک انتخاب عالی شناخته می‌شود. برای شما که می‌خواهید طرز تهیه کیک بادام زمینی ، این کیک شگفت‌انگیز را بیاموزید، با آموزش کامل و جذاب آن در مجله آشپزی مامی کوکینگ در خدمت شما هستیم.

مواد لازم جهت تهیه کیک بادام زمینی

  • آرد ۲ پیمانه
  • روغن۱ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • بادام زمینی خرد شده ۱/۲ پیمانه
  • پودر کاکائو ۳ قاشق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ ۳ عدد

طرز کیک بادام زمینی

طرز تهیه کیک بادام زمینی

ابتدا برای تهیه کیک بادام زمینی، بکینگ پودر، آرد و پودر کاکائو را با یکدیگر مخلوط کرده و سه بار آن را الک کنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

سپس فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و منتظر بمانید تا گرم شود.

در مرحله بعد تخم مرغ ها را در یک ظرف شکسته و با شکر حدود پانزده دقیقه به کمک همزن به خوبی بزنید تا کرمی و کشدار شود. سپس شیر و روغن را به مواد مخلوط شده اضافه کرده و دوباره هم بزنید.

بادام زمینی ها را به مخلوط آرد اضافه کرده و سپس با قاشق، تدریجاً مخلوط آردی را به مخلوط تخم مرغی اضافه کنید و با لیسک از یک جهت خوب مخلوط کنید.

قالب مورد نظر و مناسب خود را انتخاب کرده و با کاغذ روغنی بپوشانید یا آن را چرب کنید، سپس مواد کیک آماده شده را درون قالب بریزید و قالب حاوی کیک را برای مدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا به خوبی پخته شود.

در دقیقه ۴۰، با استفاده از یک خلال دندان کیک را چک کنید. اگر خلال دندان تمیز بیرون آمد، کیک شما آماده است. بعد از پخت کیک، به مدت ۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را از فر خارج کنید تا خنک شود. حالا کیک بادام زمینی شما آماده سرو شدن است. لذت ببرید!

کیک بادام زمینی

جمع بندی

در این آموزش سعی کردیم به سادگی طرز تهیه کیک بادام زمینی را برای شما همراهان شرح دهیم و در کل کیک بادام زمینی با طعم خوشمزه و با بافتی نرم و با ارزش غذایی بالا، یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین شیرینی و دسرهاست که می‌توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و در مهمانی ها و مراسمات خود استفاده نمایید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا