کیک و شیرینی

طرز تهیه مافین شکلاتی ساده و فوری

یکی از شیرینی‌های خوشمزه و پرطرفدار، مافین شکلاتی است که یک میان وعده مناسب برای مهمانی‌های شما محسوب می‌شود. این شیرینی بین المللی طرز تهیه بسیار راحتی دارد و در سریع آماده می‌شود. ما در این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ قصد داریم مراحل طرز تهیه مافین شکلاتی را به صورت کامل برای شما بیان کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه مافین شکلاتی

 طرز تهیه مافین شکلاتی | مواد لازم

  • آرد: ۲ پیمانه حدود ۲۴۰ گرم
  • شکر: ½ پیمانه حدود ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • ماست: ½ پیمانه حدود ۱۰۰ گرم
  • شیر: ½ پیمانه حدود ۱۰۰ گرم
  • شکلات ذوب شده: ۱۰۰ گرم
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • بکینگ پودر: یک قاشق چای‌خوری
  • نمک: نصف قاشق چای‌خوری
  • پودر کاکائو: به مقدار کافی
  • وانیل: به مقدار کافی

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه مافین شکلاتی

مراحل تهیه مافین شکلاتی

  1. ابتدا کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود و سپس در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. در ادامه با دور تند همزن برقی حدود ۳ تا ۴ دقیقه هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند. زمانی که بافت یکدستی پیدا کرد، شیر را به دمای محیط برسانید و به ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شده و مایع صافی به دست بیاید.
  2. در مرحله بعدی از طرز تهیه مافین شکلاتی، ماست را که از قبل با محیط هم دما است را به مخلوط بیفزایید. سپس با دور تند همزن حدود ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید تا بافت یکدست و صافی به وجود بیاید. در ادامه آرد را در ظرف جداگانه‌ای الک کنید تا سبک شود. حالا بکینگ پودر و نمک را به آن اضافه کرده و هم بزنید. دوباره آن‌ها را الک کنید تا بافت آرد صاف و یکدست شود.
  3. در این مرحله آرام آرام و به صورت کنترل شده آرد را بر روی مواد در چند مرحله الک کرده و با دور کند همزن بزنید تا با هم ترکیب شوند. با اینکار بافت خمیر شما یکدست و صاف می‌شود.
  4. تخم مرغ‌ها را در ظرفی بریزید و با استفاده از دور تند همزن هم بزنید تا حجیم شوند و رنگ سفیدی به خود بگیرند. حالا بسته به سلیقه خود مقداری وانیل به آن اضافه کرده و هم بزنید تا عطر آن در مواد پخش شود. بعد از فرم گرفتن تخم مرغ ها، آن‌ها را به مواد اضافه کرده و با همزن دستی به آرامی هم بزنید تا بافت مخلوط صاف و یکدست شود. حالا با استفاده از لیسک اطراف ظرف را دورگیری کنید.
  5. در مرحله بعدی، شکلات تلخ را بر روی بخار کتری به روش بن ماری ذوب کرده و بر روی مواد بریزید و با لیسک هم بزنید تا مواد به صورت کامل با یکدیگر مخلوط شوند. بافت خمیر تشکیل شده باید نرم و لطیف باشد.
  6. حالا زمان آن رسیده قالب کاغذی کاپ کیک‌ها را در سینی فر چیده و ۳/۲ آن‌ها را با مواد کیک پر کنید. سپس طبق سلیقه خود، مقداری شکلات چیپسی بر روی آن‌ها بریزید. فر را از قبل گرم کرده، سپس سینی را در آن قرار دهید و دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. حالا به مدت زمان ۲۰ تا ۲۵ دقیقه صبر کنید تا کاپ کیک‌ها به خوبی بپزند.
  7. در مرحله آخر از طرز تهیه مافین شکلاتی، بعد از اینکه کاپ کیک‌ها به خوبی پخته شدند، سینی را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شوند. حالا طبق سلیقه خود می‌توانید سطح کاپ کیک را با شکلات صبحانه، خامه و کرم شکلاتی ترئین کنید. در پایان تعدادی از مافین شکلاتی را در یک ظرف مناسب بریزید و مقداری مغز پسته، فندق، گردو، بادام یا برش‌های موز و توت فرنگی را بر روی آن‌ها قرار داده و با چای و قهوه سرو نمایید. نوش جان.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه مافین شکلاتی

مهم‌ترین نکات طرز تهیه مافین شکلاتی

  • به جهت اینکه مافین شکلاتی شما رنگ و طعم بهتری به خود بگیرد، یک یا دو قاشق پودر کاکائو را جایگزین ۱ یا ۲ قاشق آرد کنید.
  • برای مافین وانیلی بهتر است از شکلات سفید و نصف قاشق چایخوری وانیل استفاده نمایید.

جمع‌بندی

مافین شکلاتی یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌های بین المللی است که گزینه جذابی برای پذیرایی در مهمانی‌ها به حساب می‌آیند. ما در این مقاله طرز تهیه مافین شکلاتی را به صورت مرحله مرحله برای شما بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. شما با مراجعه به بخش مقالات مجله آشپزی مامی کوکینگ، می‌توانید با دستور پخت سایر غذاها، دسر و شیرینی‌ها آشنا شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا