اسنکپیش غذا

طرز تهیه اسنک سوسیس و قارچ خوشمزه و خانگی

اسنک سوسیس قارچ، یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرف‌دارترین اسنک‌ها است. این نوع اسنک، هم به‌عنوان غذا هم پیش‌غذا در میان مردم ایران طرف‌داران زیادی دارد. اسنک سوسیس و قارچ، یک اسنک لذیذ است که تهیه کردن آن بسیار آسان و سریع است. این نوع اسنک را می‌توانید در خانه برای خود و خانواده خود تهیه کنید و از طعم خوشمزه و لذیذ آن لذت ببرید.در ادامه این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ ، به طرز تهیه اسنک سوسیس و قارچ خوشمزه و خانگی، غذا و پیش‌غذای خوشمزه و آسان خواهیم پرداخت. قطعاً بعد از خواندن این آموزش، برای درست‌کردن این غذا مشتاق و علاقه‌مند خواهید شد.

اسنک سوسیس و قارچ

اسنک سوسیس و قارچ، همان‌طور که از نامش پیدا است؛ مواد اصلی برای تهیه آن سوسیس و قارچ است. برای درست‌کردن این اسنک خوشمزه می‌توانید از تابه و ساندویچ‌ساز استفاده کنید. ادویه‌های زیادی را در این اسنک می‌توانید استفاده کنید؛ توجه داشته که فلفل یکی از ادویه‌های جدایی‌ناپذیر این غذا است و بدون آن نمی‌توانید اسنک سوسیس و قارچ خوبی تهیه کنید. البته ادویه‌های دیگر مانند: آویشن، پودر سیر و پاپریکا نیز باعث خوش طعم و عطر شدن این اسنک می‌شوند.

افراد زیادی در بسیاری از رستوران‌ها و دکه‌های کنار خیابان، این اسنک خوشمزه را درست می‌کنند و به طرف داران زیادی می‌فروشند. اما شما می‌توانید به‌راحتی این اسنک خوشمزه را در خانه درست کنید و همراه آن نوشیدنی‌های دلخواهتان را بنوشید یا از گوجه‌فرنگی و خیارشور، فلفل دلمه، کاهو، سس گوجه‌فرنگی، سس فلفل، سس مایونز و… در کنار این غذا لذت ببرید. همچنین اگر می‌خواهید از سس در کنار این غذا استفاده کنید؛ می‌توانید خودتان انواع سس‌ها را درست کنید.

طرز تهیه اسنک سوسیس و قارچ

مواد لازم

  • سوسیس 6 عدد
  • قارچ 5 عدد
  • نان تست 4 عدد
  • سیب‌زمینی بزرگ 1 عدد
  • فلفل دلمه 1 عدد
  • پیاز متوسط 1 عدد
  • رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • فلفل به مقدار لازم
  • آویشن به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • پاپریکا به مقدار لازم
  • پیازچه به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک سوسیس و قارچ

مرحله اول: ابتدا، پیاز را پوست بکنید و به صورت نگینی خورد کنید؛ سپس تابه را روی شعله بگذارید تا خوب داغ شود. بعد از اینکه تابه داغ شد روغن را بریزید و پیاز نگینی را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا پیازهای نگینی طلایی و سرخ شوند.

مرحله دوم: در این مرحله قارچ‌ها را به‌صورت ورقه‌ای خورد کنید و به پیازهای طلایی اضافه کنید. بعد از آن، فلفل دلمه و سوسیس را به‌صورت نگینی و ورقه‌ای خورد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید. ادویه هارا هم می‌توانید در این مرحله به مواد داخل تابه اضافه کنید.

مرحله سوم: پیازچه‌ها را به‌صورت نگینی خورد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید؛ اما دقت کنید که پیازچه‌ها سریع سرخ می‌شوند پس حرارت را کم کنید و پس از 10 دقیقه شعله را خاموش کنید.

مرحله سوم: سیب‌زمینی را به‌صورت نگینی خورد کنید و داخل تابه بریزید و نمک و زردچوبه را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود.

مرحله چهارم: بعد از اینکه سیب‌زمینی‌ها سرخ شدند، آن‌ها را به مواد داخل تابه اضافه کنید و یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی داخل تابه بریزید. شعله را کم کنید و مواد را تفت دهید؛ در این مرحله آویشن، فلفل، پاپریکا و سایر ادویه‌ها را می‌توانید به میزان دلخواه برای خوش طعم شدن اسنک استفاده کنید.

مرحله پنجم: در این مرحله، مواد اسنک شما حاضر است. یک‌لایه مواد داخل تابه را روی یکی از نان‌های تست بگذارید و لایه دیگر از نان تست را روی مواد قرار دهید. سپس اسنک‌ها را داخل دستگاه ساندویچ‌ساز قرار دهید. بعد از چند دقیقه اسنک‌های خوشمزه و خانگی شما آماده سرو است.

طرز تهیه اسنک سوسیس با فر

نکات مهم در تهیه اسنک سوسیس و قارچ خانگی

در تهیه این اسنک می‌توانید از مواد دیگری مانند: ریحان، ذرت و… استفاده کنید. این اسنک خانگی و خوشمزه در کنار انواع پنیرها مانند پنیر پیتزا و یا کاهو و کلم، چیپس خلالی، خیارشور، زیتون، انواع سس‌ها و نوشیدنی‌هایی مانند: نوشابه، موهیتو، دوغ و نوشیدنی‌های دیگر قابل خوردن است و باعث لذت بیشتر شما می‌شود. این اسنک را می‌توانید داخل تابه یا فر هم درست کنید. اگر گیاه‌خوار هستید می‌توانید از سویا و یا سوسیس‌های گیاهی هم در تهیه این اسنک خوشمزه استفاده کنید.

این اسنک خوشمزه، گزینه مناسبی برای کودکان است و اگر می‌خواهید به پیک‌نیک بروید؛ اسنک سوسیس و قارچ گزینه مناسبی برای یک پیک‌نیک لذت‌بخش است که با مواد کم و ادویه‌های دلخواه می‌توانید این غذای خوشمزه را درست کنید. هنگامی که به دنبال تهیه سوسیس برای اسنک خانگی خود هستید؛ با سوسیس‌های متنوع زیادی مواجه می‌شوید.

سوسیس اغلب با گوشت چرخ‌کرده درست می‌شود. در طبخ آن از نمک و انواع ادویه و سبزیجات استفاده می‌کنند. سوسیس‌های متنوعی وجود دارند مانند: سوسیس گوشت، سوسیس فرانکفورتر، سوسیس آلمانی، سوسیس کراکف، سوسیس شکاری، سوسیس هات‌داگ، سوسیس کوکتل، سوسیس بلغاری، سوسیس کابانوسی، سوسیس انگشتی که این سوسیس‌های لذیذ در ایران به‌صورت حلال از گوشت مرغ و گوسفند و گوساله و گاو تهیه می‌شوند. شما می‌توانید از این سوسیس‌های خوشمزه در تهیه اسنک سوسیس و قارچ خانگی خود استفاده کنید.

اسنک سوسیس و قارچ

در آخر

ما در این مقاله برای شما طرز تهیه اسنک سوسیس و قارچ خانگی و خوشمزه را شرح دادیم. میزان استفاده از ادویه و مواد در این اسنک به سلیقه خودتان است؛ اما توجه کنید که سوسیس و قارچ مواد اصلی این اسنک خوشمزه است. هم اکنون، در سراسر جهان این اسنک تهیه می‌شود و طرف‌داران فراوانی دارد. همچنین می‌توانید از انواع چاشنی‌ها و سبزیجات برای لذت‌بخش کردن طعم این اسنک استفاده کنید. شما می‌توانید به‌آسانی این اسنک خوشمزه را  برای جشن‌ها و دورهمی‌های دوستانه خود درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا