اسنکپیش غذا

طرز تهیه اسنک گوشت و قارچ خوشمزه و خانگی

اسنک گوشت و قارچ، نوعی اسنک بسیار خوشمزه است. این غذا بسیار آسان و فوری حاضر می‌شود و بسته به ذائقه خود می‌توانید مقدار قارچ و گوشت را زیاد یا کم کنید. در این غذا نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به‌عنوان اصلی‌ترین ادویه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ضمن می‌توانید از آن به‌عنوان پیش‌غذا در مهمانی‌ها و مجالس نیز استفاده کنید.در ادامه این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ، به طرز تهیه اسنک گوشت و قارچ خانگی، غذا و پیش‌غذای خوشمزه و آسان خواهیم پرداخت. قطعاً بعد از خواندن این آموزش، برای درست‌کردن این غذا مشتاق و علاقه‌مند خواهید شد.

اسنک گوشت و قارچ

 اسنک‌ها انواع مختلفی دارند اما موارد اصلی در تهیه این اسنک گوشت و قارچ است. برای درست‌کردن این غذا و پیش‌غذای خوشمزه می‌توان از تابه و ساندویچ‌ساز استفاده کنید و به میزان لازم از ادویه‌های دلخواه استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که فلفل یکی از ادویه‌های جدایی‌ناپذیر این غذا است و بدون استفاده از آن نمی‌توانید اسنک قارچ و گوشت خوبی تهیه کنید.

اسنک گوشت و قارچ

طرز تهیه اسنک گوشت و قارچ

مرحله اول: در شروع کار پیاز را پوست بگیرید و به‌صورت نگینی خورد کنید. همچنین قارچ‌ها را به‌صورت ورقه‌ای خرد کنید.

مرحله دوم: موادی که می‌خواهید داخل اسنک قرار دهید را آماده کنید. تابه موردنظر را بر روی حرارت قرار دهید. سپس روغن را داخل تابه بریزید، از داغ شدن تابه مطمئن شوید تا مواد به تابه نچسبدهنگامی که تابه گرم شد؛ پیاز را اضافه کنید. بعد از طلایی شدن پیازها نمک، فلفل، آویشن، زردچوبه را به مقدار دلخواه اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله سوم: در این مرحله، گوشت چرخ شده را به پیازهای طلایی اضافه کنید و خوب تفت دهید تا عطر ادویه‌ها و پیاز به خورد گوشت برود و رنگ گوشت تغییر کند.

سپس نوبت قارچ‌ها رسیده است. قارچ‌ها را اضافه کنید و اجازه دهید تا آب قارچ تبخیر شود و گوشت خوب بپزد و نرم شود.

مرحله چهارم: رب گوجه را به میزان دلخواه به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید تا مواد به‌خوبی رنگ رب گوجه را به خود بگیرند. سپس، حدود نصف لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید مدتی مواد داخل تابه بجوشد و غلیظ شود. در آخر کار هم می‌توانید آویشن را به مواد اضافه کنید.

مرحله پنجم: نانی که برای قراردادن مواد از آن استفاده می‌کنید می‌تواند نان تست یا نان لواش باشد، یک‌لایه از مواد را روی نان تست یا قطعه مربعی از نان لواش بگذارید. سپس، طبق سلیقه خودتان نان را بپیچید یا لای دیگر نان تست را روی مواد قرار دهید.

مرحله ششم: تابه یا دستگاه ساندویچ‌ساز را روشن کنید تا خوب گرم شود. اگر اسنک‌ها را داخل تابه سرخ می‌کنید، باید تابه را با قلموی آشپزی چرب کنید و سپس اسنک‌ها را داخل آن بگذارید و درب تابه یا دستگاه را ببندید و زمان دهید تا اسنک‌ها خوب طلایی و سرخ شوند. بعد از اینکه یک سمت اسنک خوب طلایی و سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله آخر: اسنک‌ها آماده سرو هستند. آن‌ها را داخل ظرف سرو بچینید و می‌توانید روی آن سس بریزید تا طعم آن دلپذیرتر شود.

نکات مهم در تهیه اسنک گوشت و قارچ

  • دقت کنید تابه خوب داغ شده باشد.
  • می‌توانید از سویا به‌جای گوشت چرخ‌کرده استفاده کنید.
  • آویشن طعم بسیار مطبوعی به اسنک می‌دهد.
  • اگر مایل باشید می‌توانید مقداری پنیر پیتزا هم داخل هر اسنک اضافه کنید.
  • از نان‌های خیلی نازک یا خیلی ضخیم استفاده نکنید.
  • از سبزیجات دیگر هم می‌توانید استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید اسنک‌ها را داخل فویل بپیچید و جسم داغ سنگینی مثلاً یک آجر داغ را  روی آن قرار دهید تا سرخ شود.

اسنک گوشت و قارچ رستورانی

تزئین اسنک گوشت و قارچ

برای تزئین اسنک گوشت و قارچ می‌توانید از اضافه موادی که برای سرخ کردن استفاده کردید استفاده کنید. مثلاً از قارچ خام اضافه که از قبل به‌صورت ورق‌ورق برش داده‌اید برای دورچین بشقاب یا دو برگ ریحان، چیپس خلالی، خیارشور، فلفل دلمه، گوجه‌فرنگی، کاهو، زیتون، پنیر پیتزا و انواع سس‌ها استفاده کنید.

همچنین می‌توانید اسنک گوشت و قارچ را همراه سس‌های متفاوت و لذیذ مختلفی میل کنید. مانند: سس قارچ، سس کچاپ، سس سالسا، سس فلفل تند، سس چیلی، سس هزار جزیره، سس فرانسوی، سس پستو، سس تارتار، سس آلفردو، سس خردل، سس بشامل، سس پنیر چدار، سس مایونز و حتی سس سالمی مانند سس ماست.

در کنار این اسنک خوشمزه و لذیذ انواع نوشیدنی‌ها را بسته به ذائقه خودتان می‌توانید سرو کنید. نوشیدنی‌هایی مانند: نوشابه، دلستر، دوغ، لیموناد، موهیتو و… باعث لذت‌بخش شدن طعم این غذا می‌شود. اسنک گوشت و قارچ رژیمی

بسیاری از افراد از خوردن غذاهای پرچرب و پرکالری پرهیز می‌کنند. اما همه ما می‌دانیم که اسنک گوشت و قارچ یکی از پر طرف‌دارترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایران و حتی جهان است. برای اینکه همه افراد بتوانند از خوردن این غذای لذیذ بهره ببرند، می‌توان از مواد جایگزین استفاده کنیم که کالری کمتری دارند. به همین ترتیب از روغن به میزان کمتر، یا از روغن‌هایی مثل روغن کنجد یا روغن زیتون و روغن‌های گیاهی دیگر برای سرخ کردن اسنک باید استفاده کنیم. سپس، می‌توانیم به‌جای گوشت از سویا  استفاده کنیم یا میزان قارچ مورداستفاده نسبت به گوشت بیشتر باشد. همچنین از پنیر پیتزا استفاده نکنید

اسنک گوشت و قارچ مجلسی

در آخر

در این مقاله به شما طرز تهیه اسنک گوشت و قارچ را آموزش دادیم. اسنک گوشت و قارچ در خیلی از کشورها از جمله ایران،  به‌عنوان یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی شناخته می‌شود. اسنک گوشت و قارچ حتی به‌عنوان پیش‌غذا در بسیاری از رستوران‌ها سرو می‌شود. ما به شما در این مقاله علاوه بر روش متداول درست‌کردن اسنک گوشت و قارچ، روش رژیمی درست‌کردن این اسنک را هم آموزش دادیم تا افرادی که رژیم لاغری دارند هم بتوانند از طعم خوب این اسنک لذت ببرند. این غذا یا پیش‌غذای خوشمزه، در کنار انواع دورچین‌ها و نوشیدنی‌ها و سس‌هایی که گفتیم قابل خوردن است و طعم آن را لذیذتر می‌کند. اسنک یک غذای بسیار سریع و آسان است که مقدار مواد آن اختیاری است. همچنین غذای موردعلاقه بسیاری از کودکان است و این نشان‌دهنده خوشمزه بودن اسنک گوشت و قارچ است. امیدواریم که به‌زودی این غذا را درست کنید و از طعم دلپذیر آن لذت ببرید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا